کد خبر 391375
تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۴

یک مقام مسئول در وزارت کار از سفر قائم مقام وزیر کار و هیئت همراه به دوحه به منظور تشکیل کمیته مشترک اجرای توافقات وزیر کار ایران و قطر درباره اعزام نیروی کار خبر داد.

 به گزارش مشرق، در پی امضای تفاهم نامه مشترک همکاری در زمینه های مختلف مربوط به اعزام نیروی کار، آموزش های فنی و حرفه ای و بهداشت و درمان بین "عبدالله بن صالح الخلیفی" وزیر کار قطر و علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، قائم مقام وزیر در امور بین الملل در راس هیاتی برای دیدار و مذاکره با مسئولان قطر در مورد همکاری های بین المللی، تشکیل کمیته مشترک برای پیگیری مفاد تفاهم نامه و انجام مفاد صورتجلسه مشترک جدید، به دوحه رفت و با حسین یوسف الملا همتای قطری خود به دیدار و گفتگو پرداخت.

محمد اکبرنیا، مدیر کل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی های وزارت کار در اینباره از تشکیل اولین نشست کمیته مشترک یادداشت تفاهم بین وزارت کار ایران و قطر خبر داد و گفت: در صورتجلسه ای که در تاریخ  ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ در دوحه قطر به امضا رسید، طرفین بر جذب و به کارگیری کارگران فنی ماهر، زمینه های آموزشی و مراکز فنی و حرفه ای بازرسی کار و توسعه نظام حل اختلافات کارگری و همکاری با سازمان های بین المللی به ویژه سازمان بین المللی کار تاکید نموده و در این زمینه به توافق رسیدند.

وی افزود: در این نشست، طرف ایرانی آمادگی خود را برای تامین درخواست های کارفرمایان قطری برای جذب کارگران فنی و متخصص از ایران اعلام نمود و طرف قطری نیز تاکید نمود که از وجود کارگران فنی و آموزش دیده و متخصص در همه زمینه ها استفاده نماید. همچنین طرفین تاکید نمودند دفاتر کاریابی دارای مجوز در دو کشور نقش مهمی در ارایه تجربیات فنی و تخصصی ایفا نمایند.

مدیر کل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی ها خاطر نشان کرد: برگزاری دوره های آموزشی برای بازرسان قطری در خصوص بازرسی و نظارت بر تاسیسات و رصد نمودن آمارها، بازرسی ادواری از مراکز صنعتی و ایمنی بهداشت حرفه ای، میزبانی از هیات ها، مسئولان و ناظران سیستم های ایمنی و سلامت بهداشت کار و اعلام آمادگی ایران برای تاسیس یک مرکز آموزشی مشترک در زمینه ایمنی و بهداشت حرفه ای با هدف ارتقای ایمنی و حفاظت و بهداشت کار در قطر، فراهم نمودن و معرفی مربیان و مدیران متخصص در زمینه های بازرسی و ایمنی کار و بهداشت حرفه ای و یا رسیدگی به شکایت کارگران و همکاری دو کشور در این زمینه ها از دیگر مفاد این نشست مشترک بود.

اکبرنیا افزود: در زمینه سازمان های بین المللی به ویژه سازمان بین المللی کار نیز طرفین توافق نمودند در خصوص توافق نامه های بین المللی و همکاری و هماهنگی در قبال مسائل مطروحه در سازمان ها و کمیته های فنی، نقش مثبتی را به منظور توسعه زمینه های کار ایفا نمایند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 13
  • مهدی خسروی ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    1 0
    سلام من مهندس ابزار دقیقم حدود ده ساله هم جوشکاری کار میکنم جوشکاری برق و آرگون و co2رو هم بلدم جویای کار در قطر یا عماراتم ممنون میشم کمکم کنید مهدی خسروی
  • سید مسعود هاشمی ۰۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۸
    0 1
    باسلام . من مهندس نقشه بردار هستم و هشت سال سابق کار اجرایی دارم ، ممنون میشم کمکم کنید که برای کار به خارج از کشور برم
  • محمدرضا علی بگلویی ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
    3 0
    جهت اعزام به کشورهای دیگر جهت کار بنده تاسیسات کار ولوله کشی ساختمان داشتن مدارک فنی حرف ای
  • alahyar ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    0 0
    من مهندس برق الکتروتکنیک هستم با پنج سال سابقه کار اماده کار در کشور قطر میباشم
  • حسن سلطانی ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
    0 0
    باسلام من تخصص گچکاری وگچبری وسنگهای تزئینی و .....با15 سال سابقه کاری وتجربه هستم برای کاردرمجاوراطراف ایران(قطروامارات و کویت و ....)کجابایداقدام کنم ممنون
  • ارسلان ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۶
    2 0
    سلام من 12سال سابقه بازرسی حرفه ای پالایشگاه وپتروشیمی دارم برای کار در امارات و قطر چطور باید اقدام کنم ممنونم
  • اكبرروتيوند ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
    0 0
    جهت كاردرهركشور فوق ديپلم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس