سیدحسن هاشمی گفت: خبر بروز و ابتلا به ابولا در کشور و تبریز دروغ بوده، پرونده بیماران بررسی و تیم پزشکی مستقر شده است. این موضوع شیطنت فضای مجازی بود که از سوی یکی از همکاران ما منتشر شد و هدف آن ترساندن مردم بود.

 به گزارش گروه اجتماعی مشرق، سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت، در حاشیه مراسم رونمایی از صدور آنلاین پروانه مطلب پزشکان در رابطه با اخبار منتشر شده از بیماری ابولا در تبریز گفت: این خبر دروغ بوده عده‌ای فوت شده‌اند و عده‌ای که مد نظر بودند پرونده‌هایشان بررسی شده و تیم لازم مستقر شده است، فوت این افراد به دلیل آنفلوانزا و برخی بیماری‌های زمینه‌ای بوده که داشته‌اند.

وی ادامه داد:  انتشار چنین خبری شیطنت فضای مجاری برای ترساندن مردم بوده است. این اخبار هیچگاه تمام نمی‌شوند و همچنان ادامه دارند و شاید هم بیشتر شوند.

وزیر بهداشت گفت: مرگ و میر بر اثر آنفلوانزا در همه جای دنیا وجود دارد به طوری که حتی در عراق ظرف یکماه گذشته 19 نفر فوت شدند اما در کشور ما متأسفانه سیستم ثبت وجود ندارد اما مورد خاصی که در تبریز به آن پرداخته شود شیطنت یکی از همکاران ما بود که رسانه‌ها به آن پرداختند.

هاشمی دستاوردهای سفر خود را به کشور عراق ارتقای یک پله‌ای در زمینه دارو و تجهیزات ایرانی اعلام کرد و گفت: این برای کشور بسیار مهم است و ما می‌توانیم در بازار عراق حضور جدی داشته باشیم و صادرات را از مرز 10 تا 15 میلیون دلار به بیش از 200 میلیون دلار در سال اول افزایش دهیم.

وی ادامه داد: همچنین برای تجهیزات پزشکی قرار شد نیاز به سیستم ثبت نباشد و در حوزه ضمانت‌ها تمهیدات خوبی پیشنهاد شد برای تأسیس دانشگاه و اداره بیمارستان‌هایی که در عراق وجود دارد و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای راه‌اندازی صنعت داروسازی برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام گرفت.

وزیر بهداشت گفت: برای ساختن بیمارستان و توسعه توریسم سلامت توافق شد تا شرکتی در این زمینه ایجاد شود.

وی در مورد امضای تفاهم‌نامه در مسئله زیست‌محیطی و ریزگردها، گفت: تفاهم‌نامه‌ای امضا شد ولی واقعیت این است که مشکل امروز عراق اشغال بخشی از خاک توسط داعش است، نبود امنیت، غذا و دارو مسئله اصلی آن است حتی 8 ساعت در روز برق ندارند بنابر این ریزگردها موضوع اصلی آنها نیست اما نگاهشان واقع‌بینانه‌تر از ماست و موضوع را سیاسی و احساسی نکردند.

هاشمی گفت: آنها معتقدند از کشورهای دور و نزدیک و از سالیان دور موضوع ریزگردها وجود داشته است و به نظر می‌رسد اعتبار خاصی برای از بین بردن کانون‌های موجود در کشورشان حداقل برای سال آینده اختصاص ندهند.

هاشمی گفت:‌ برای کشور ما نیز وضعیت همین گونه است خیلی از مردم ما در بوشهر، خوزستان، ایلام و خراسان جنوبی از دوران کودکی طوفان‌ها را شاهد بودند اما امسال چون در عراق بارندگی وجود نداشته است و بارش در برخی مناطق کشور به کمتر از 50 درصد رسیده این موضوع جدی شد.

وی ادامه داد: حتی اگر به پوشش مردمان در این نواحی مرزی نگاه کنیم این پوشش را در سایر مناطق نمی‌بینیم به نوعی برای مراقبت از خودشان بوده است.

وزیر بهداشت افزود: قبلاً‌ هم تفاهم‌نامه‌های خوبی در این زمینه امضا شده بود اما هر کشوری مشکلات خودش را دارد و برای عملیاتی شدن این تفاهم‌نامه باید منتظر زمان بود و مسئولیت آن نیز به عهده رئیس سازمان محیط زیست کشور است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس