کد خبر 391226
تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۲

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران به منظور شرکت در مذاکرات هسته‌ای و رایزنی با وزیر انرژی آمریکا صبح امروز راهی ژنو شد.

به گزارش مشرق، علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران به منظور شرکت در مذاکرات هسته‌ای صبح امروز (شنبه) راهی ژنو شد و قرار است با ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا دیدار و گفت‌وگو کند.

واشنگتن نیز روز جمعه اعلام کرد که «ارنست مونیز» وزیر انرژی آمریکا نیز این هفته در مذاکرات هسته‌ای با ایران شرکت خواهد داشت.

در بیانیه وزارت انرژی آمریکا آمده است: «به درخواست جان کری وزیر خارجه، ارنست مونیز وزیر انرژی روز شنبه به ژنو سفر می‌کند تا در مذاکرات جاری با ایران سر برنامه هسته‌ای این کشور، به وزیر کری بپوندد.»

این بیانیه می‌افزاید: «مقامات وزارت انرژی همواره به عنوان بخشی از تیم مذاکره‌کننده ایالات متحده در این گفت‌وگوهای کاملا فنی دخیل بوده‌اند و وزیر مونیز هم در ژنو به تیم می‌پیوندد تا این رایزنی‌های فنی دقیق، ادامه یابد.»

رایزنی‌های ایران و آمریکا با حضور معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از روز گذشته در شهر ژنو برگزار و طرفین به مدت هفت ساعت و نیم در سطح معاونان وزرای خارجه و کارشناسان به گفت‌وگو پرداختند.

قرار است این رایزنی‌ها امروز نیز ادامه یابد.

شهر ژنو روز یکشنبه و دوشنبه نیز میزبان وزرای خارجه ایران و آمریکاست و یکشنبه نیز قرار است مذاکرات جامع هسته‌ای ایران و شش کشور در سطح معاونان در این شهر برگزار شود.

سید عباس عراقچی معاون وزیر خارجه ایران نیز قرار است روز سه‌شنبه به منظور دیدار و گفت‌وگو با یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به وین سفر کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس