کد خبر 391170
تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۹

گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از آن است که علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی و «ارنست مونیز» وزیر انرژی آمریکا برای شرکت در مذاکرات هسته‌ای با ایران راهی شهر ژنو سوئیس می‌شود.

 به گزارش مشرق، واشنگتن روز جمعه اعلام کرد که «ارنست مونیز» وزیر انرژی آمریکا نیز این هفته در مذاکرات هسته‌ای با ایران شرکت خواهد داشت.

در بیانیه وزارت انرژی آمریکا آمده است: «به درخواست جان کری وزیر خارجه، ارنست مونیز وزیر انرژی روز شنبه به ژنو سفر می‌کند تا در مذاکرات جاری با ایران سر برنامه هسته‌ای این کشور، به وزیر کری بپوندد.»

این بیانیه می‌افزاید: «مقامات وزارت انرژی همواره به عنوان بخشی از تیم مذاکره‌کننده ایالات متحده در این گفت‌وگوهای کاملا فنی دخیل بوده‌اند و وزیر مونیز هم در ژنو به تیم می‌پیوندد تا این رایزنی‌های فنی دقیق، ادامه یابد.»

آقای مونیز همراه با جان کری وزیر خارجه آمریکا، دو عضو کابینه باراک اوباما هستند که مستقیما در گفت‌وگوهای هسته‌ای که از روز جمعه در سطح معاونین وزارت خارجه در شهر ژنو سوئیس آغاز شده و از روز یکشنبه در سطح وزرا ادامه می‌یابد، حضور خواهند داشت.

رسانه‌های غربی همچنین گزارش داده‌اند که علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی نیز به سوئیس سفر می‌کند تا با آقای مونیز دیدار داشته باشد.

تازه ترین دور از رایزنی‌های هسته‌ای اوایل ماه جاری در حالی در حاشیه نشست امنیتی مونیخ برگزار شد که طرف غربی می‌گوید باید تا پایان ماه مارس (اوایل فروردین) چارچوب توافق نهایی مشخص شود.

مرضیه افخم روز چهارشنبه مسئله دو مرحله‌ای شدن توافق را رد کرده و گفت طرفین می‌خواهند به تفاهمی سیاسی برسند و هدف توافق نهایی همچنان پایان ژوئن (٩ تیر) است. وی همچنین گفته بود دور بعدی مذاکرات پیش از پایان سال جاری برگزار می‌شود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس