کد خبر 391179
تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۸

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران علت عدم اجرای کامل سخت‌ترین بسته طرح تحول سلامت کشور را تشریح کرد.

 به گزارش گروه اجتماعی مشرق، طرح تحول سلامت از زمان اجرای آن از تاریخ 15 اردیبهشت سال جاری به صورت بسته‌های متعددی در سراسر کشور به اجرا گذاشته شد که از مهمترین بسته‌های اجرا شده می‌توان به کاهش هزینه‌های بستری در بیمارستان‌های دولتی، رایگان شدن زایمان طبیعی و همچنین بحث نظارتی بر کاهش دریافت‌های غیرمتعارف براساس رشد تعرفه‌های پزشکی اشاره کرد.

در این راستا یکی از بسته‌های طرح تحول سلامت که با عنوان بسته بیماران صعب‌العلاج تعریف شده است هنوز اجرای کامل آن با شک و گمان روبروست به طوری که علی جعفریان رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در این باره گفت: بسته صعب‌العلاج هنوز نهایی نشده است.

جعفریان ادامه داد: این بسته خیلی سختی است چون هم منابع زیادی می‌خواهد و هم تعریف آن خیلی راحت نیست. امکاناتی نیاز دارد که معلوم نیست در بخش‌های دولتی فراهم باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد: به همین دلیل است که وزارت بهداشت اجرای این بسته عقب‌تر از دیگر بسته‌ها گذاشته و به طور کامل هنوز اجرا نشده است البته در بسته کاهش فرانشیز یک جاهایی کمک‌هایی صورت پذیرفته است ولی هنوز اجرای کامل این بسته محقق نشده است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس