سازمان اطلاعات مخفی انگلیس از بیم جان کارکنان خود، مقابل ساختمان محل استقرارش گارد امنیتی مستقر می‌کند.

استقرار گارد امنیتی انگلیس در مقابل ساختمان GCHQ

به گزارش مشرق، آژانس جاسوسی انگلیس (GCHQ) برای اولین بار در مقابل قرارگاه خود خارج از شهر لندن، گارد امنیتی مستقر می‌کند.

به نوشته رویترز، سخن‌گوی آژانس جاسوسی انگلیس (GCHQ) دیروز (دوشنبه) به اشاره به بالا رفتن سطح خطر حمله ترویستی در انگلیس گفت گارد امنیتی در مقابل ساختمان خود مستقر خواهد شد. یک سخن‌گوی سازمان جاسوسی انگلیس در این‌باره گفت، تامین امنیت کارکنان آن‌ها تحت بررسی است.

ماه اگوست سال گذشته میلادی، بعد از آن‌که «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس داعش را تهدیدی برای امنیت این کشور دانست، سطح هشدار امنیتی انگلیس به دومین سطح بالا از هشدار امنیتی افزایش یافت.

سازمان اطلاعات مخفی انگلیس GHCQ، که معادل سازمان امنیت ملی آمریکا NSA است، در فاصله 100 مایلی لندن واقع شده است.

اتخاذ تصمیم برای افزایش نیروهای امنیتی اطراف این ساختمان اندکی پس از تصمیم انگلیس برای استقرار سربازان مسلح در پر رفت و آمدترین محل توریستی در قلب لندن صورت گرفت.

پس از حملات پاریس، سطح هشدار امنیتی انگلیس در ماه گذشته به بالاترین سطح خود در طول 7 سال گذشته افزایش یافته بود.

وزیر کشور انگلیس نیز پس از وقایع پاریس اعلام کرده بود سطح هشدار تهدیدات تروریستی در این کشور به وضعیت «وخیم» رسیده و این بدان معناست که احتمال زیادی برای وقوع حملات تروریستی در این کشور وجود دارد.

در حالی که پس از حملات پاریس و به دنبال آن حملات چند روز گذشته کوپنهاگ اذهان عمومی به سمت گروه تروریستی داعش معطوف است، رییس آژانس امنیتی انگلستان MI5 نیز هشدار داده بود القاعده بنا دارد شمار زیادی از شهروندان را در انگلستان و دیگر کشورهای غربی قتل عام کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
    0 0
    گفته می شود افزایش ضریب امنیتی به دلیل افشای ماجرای جاسوسی گروهک مشرق نیوز از این مرکز بوده است! :) بیانیه رئیس MI6 در حمایت از GCHQ: آزار داشنی مشرق ؟ این بدبخت ها به تو چیکار داشتن؟! هان؟ :( خدا ازت نگذره... با تشکر! Alex Younger

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس