انگلیسی‌ها اصرار دارند تجهیزاتی را بدون نظارت بازرسان جمهوری اسلامی ایران وارد سفارتشان در تهران کنند، اصرار بر مخفی‌کاری روباه با توجه به سبقه تاریخی منفی آنها باعث گمانه‌زنی‌هایی در رسانه‌ها و کارشناسان مختلف، درباره این عمل انگلیسی‌ها شده است.

گروه سیاسی مشرق - موضوع بازگشایی سفارت انگلیس در تهران از جمله مواردی است که با کش و قوس‌ها فراوانی روبرو بوده است . پس از بسته شدن سفارت این کشور طی وقایعی که در آذر سال 1390 اتفاق افتاد، مساله بازگشایی سفارت این کشور مراحل مختلفی را طی کرده است.ط

 پس از اینکه جک استراو در صدر هیئتی به ایران سفر کرد، موضوع بازگشایی سفارت انگلیس در تهران قوت گرفت. دیدار رئیس جمهور کشورمان و نخست وزیر انگلیس که پس از سال‌ها در این سطح انجام می‌شد، ناظران سیاسی را بیشتر به بهبود روابط دو کشور امیدوار کرد اما پس از آنکه دیوید کامرون سخنان تندی را علیه کشورمان در صحن سازمان ملل ابراز داشت، موضوع بازگشایی سفارت کشورش در تهران بازهم به محاق رفت. با وجود اتخاذ سیاست تنش زدایی توسط وزارت خارجه کشورمان هنوز هم روابط دیپلماتیک میان ایران و انگلیس در نازلترین سطح قرار دارد.

اصرار انگلیس برای انتقال مخفی تجهیزات به سفارت برای چیست؟ / / آماده انتشاراما بنابر آنچه طرفین بیان داشته اند، مشکل فنی قفل دیگری به سفارتخانه این کشور قبل از بازگشایی زده است که مدتی است ادامه دارد.
در همین رابطه فلیپ هاموند، وزیرخارجه این کشور در اوایل آذرماه سال‌جاری مدعی شد که تلاش‌ها برای بازگشایی سفارت این کشور در تهران به دلیل موافقت نکردن دولت ایران با ورود تجهیزات رایانه‌ای مورد نیاز سفارت، با مانع روبه‌رو شده است. اما امساله دیگری در میان است و تجهیزاتی که انگلیسی‌ها مصر هستند به سفارت خود وارد کنند در دو کانتیر قرار دارد که آنان اجازه بازرسی را به ایران برای ورود این محموله به سفارت خانه شان نمی‌دهند.

بنابر گزارش فایننشال تایمز مقامات انگلیس گفته‌اند درخواست ایران برای بازرسی محموله های حامل لوازم مورد نیاز برای تجهیز مجدد سفارت انگلیس در تهران، قابل قبول نیست، چون این کانتینرها حامل تجهیزات ارتباطی بسیار حساس هستند که برای حفظ امنیت این سفارتخانه ضرورت دارند.

پاسخ ایران در این زمینه نیز تاکنون مشخص بوده است. در این رابطه عباسعلی منصوری رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلیس گفته است: «انتقال تجهیزات مربوط به سفارت‌ها باید بر اساس کنوانسیون وین باشد و کشورها نمی‌توانند هرگونه وسیله و دستگاهی را به کشور دیگری وارد کنند و قطعاً انگلستان برای ایران هیچ تفاوتی با دیگر کشورها ندارد.»

موضوع قابل توجه در این زمینه مطالبه غیر قانونی انگلیس برای نوسازی تجهیزات سفارت این کشور است. گرچه هر سفارتخانه‌ای می تواند به حد مطلوب اطلاعاتی از اوضاع سیاسی، اقتصادی و ... کشورهای میزبان خود کسب و به کشور خود ارسال کند اما انگلیسی‌ها به بهانه از بین رفتن تجهیزات گذشته خود سعی دارند سیستم مخابراتی و ارتباطی در سفارت خود بنا کنند که خارج از عرف دیپلماتیک و تجهیزات معمول در هر کشوری است.

این درحالی است که سفارت انگلیس در زمان فتنه 88 از هر وسیله ممکن برای یاری دهی فتنه گران استفاده کرد و بعضا بسیاری از اخبار دروغی که توسط رسانه‌های بیگانه از جمله بی بی سی فارسی در این دوران از اوضاع ایران منتشر شد توسط عناصر سفارت این کشور و تجهیزاتی که آنان در اختیار فتنه گران قرار دادند از جمله موبایل‌هایی که خارج از سیستم مخابرات کشورمان فعال بودند، مخابره می شد.

بازگشایی سفارت انگلیس و بر قراری روابط در عمل موضوع منفی نیست اما مسئولان سفارت انگلیس مطرح کرده اند که با بازگشایی این سفارت امور کنسولی که وظیفه هر سفارتخانه ای است از جمله صدور ویزا و ... در این سفارتخانه انجام نخواهد شد و این مساله، این سئوال را بوجود می آورد که پس با سطح نازل روابط اقتصادی و سیاسی این سفارتخانه به چه منظور بازگشایی می شود. مشکل نیز از جایی اب می خورد که انگلیسی هایی که بی اعتمادی به آنان در میان ایرانیان ضرب المثل شده و بی اعتمادی در مورد به طور عمیقی در لایه های مختلف اجتماعی و سیاسی کشور رسوخ یافته است، سعی دارند تجهیزات خود را بدون نظارت ایران وارد سفارت کنند.

در این باره کارشناس فنی جاسوسی در مصاحبه ای با مشرق نیز نگرانی مقامات جمهوری اسلامی ایران در زمینه احتمال جاسوسی انگلیس با وارد کردن تجهیزات جدید دور از چشم مقامات ایرانی را معقول و مشروع قلمداد کرده است. دانکن کمپل در این باره گفته است: «نگرانی اصلی تهران این است که نکند این تجهیزات، تجهیزات جاسوسی باشند. چراکه سفارت‌های انگلیس هم مثل سفارت‌خانه‌های آمریکا، استرالیا، فرانسه، آلمان و حتی چین مجهز به تجهیزات جاسوسی هستند و از این تجهیزات برای شنود مکالمات تلفن‌همراه و ارتباط بین نهادهای دولتی کشورهای مختلف استفاده می‌کنند.»

«السیب» مرکز جاسوسی خاورمیانه‌ای انگلیس

تاکید انگلیسی ها برای وارد کردن تجهیزات نو بدون نظارت ایران در سفارت این کشور درحالی است که این کشور در زمینه جاسوسی با سازمان سیا برنامه های مشترکی را به اجرا گذاشته است و شریک جاسوسی آمریکا در خاورمیانه محسوب می شود. از سوی دگیر افشارگری های ادوارد اسنودن در مورد پایگاه های جاسوسی انگلیس در خاورمیانه بویژه در روستای السیب عمان و همچنین استفاده از کابل های اینترنتی دریایی در خلیج فارس به این فرضیه دامن می زند که تجهیزات جدیدی که انگلیسی ها می خواهند دور از چشم بازرسان کشورمان وارد سفارت کنند به این مساله مربوط می باشد.اصرار انگلیس برای انتقال مخفی تجهیزات به سفارتش چیست؟ / مهمترین شریک جاسوسی آمریکا در خاورمیانه

در همین رابطه اطلاعات فوق محرمانه ای از برنامه عملیاتی مخفیانه انگلیس، از جمله شنود کابل های زیر دریایی در خاورمیانه که تا کنون مخفی مانده بودند، افشا گردیده است. این در حالیست که فشار دولت بریتانیا باعث شده بود برخی از سازمان های رسانه ای، از انتشار اسناد محرمانه جلوگیری کنند اما با این حال چنین خبری در تیتر بسیاری از خبرگزاری ها قرار گرفته که تاکیدی بر جاسوسی بریتانیا در خاورمیانه بخصوص کشورهای حوزه خلیج فارس است.
این پایگاه های جاسوسی، بخشی از برنامه های مخفی دولت بریتانیا موسوم به " Circuit" است که در شهر السیب در سواحل شمال عمان واقع شده اند و در آن کابل های زیردریایی مختلفی از طریق تنگه هرمز به خلیج فارس عبور می کنند.
شهر السیب مقر اصلی سازمان جاسوسی GCHQ  در عمان است که عملیات پایگاه های جاسوسی خود را با اسامی " Timpani"، " Guitar" و " Clarinet" رمز نموده است. Timpani ظاهرا نظارت بر ارتباطات عراق را بر عهده دارد، Clarinet نظارت بر ارتباطات یمن، و Guitar هنوز فاش نشده است که مربوط به جاسوسی از کدام کشور می باشد.اصرار انگلیس برای انتقال مخفی تجهیزات به سفارتش چیست؟ / مهمترین شریک جاسوسی آمریکا در خاورمیانه

تمپورا پروژه عظیم جاسوسی تحت نظر انگلیس

همه این موارد اما تحت نظر یک پروژه جاسوسی عظیم تحت عنوان « تمپورا» توسط سازمان سیا و سازمان جاسوسی انگلیس طراحی شده است. تمپورا بیش از یکسال است که کلید خورده و در این جهت بسیاری از مکالمات تلفنی و همچنین محتوای ایمیل های افراد مختلف در جای جای دنیا رصد و در اختیار این دو سازمان جاسوسی قرار می گیرد. این طرح به بهانه جلوگیری از حمله غافلگیرانه تروریستی و خنثی کردن این موارد کلید زده شد اما در عمل سعی دارد منافع کشورهای غربی را تامین کند و موارد امنیتی پوششی برای جاسوسی است. 

تمپورا به طور بالقوه بسیار خطرناک است. کافیست تصور کنیم که یک دولت انحصار طلب و توتالیتر، فعالیت‌های مکالمه‌ای و اینترنتی تک‌تک شهروندان را به صورت ۲۴ ساعته ثبت و ضبط کرده و زیر نظر دارد. دولت‌های آمریکا و انگلیس به راحتی می‌توانند طی زد و بندهای سیاسی، اطلاعات جمع‌آوری شده خود را به بهای پیروی از سیاست‌های لندن و واشنگتن به دولت‌های ضد مردمی کشورهای دیگر بفروشند یا می‌توانند با استفاده از این اطلاعات، گروه‌های تروریستی مورد حمایت خود در کشورهای دیگر را از نظر اطلاعاتی در سطح برتری قرارد دهند.
اصرار انگلیس برای انتقال مخفی تجهیزات به سفارتش چیست؟ / مهمترین شریک جاسوسی آمریکا در خاورمیانه
شراکت سیا و GCHQ در این پروژه جاسوسی سبب شده است تا در جایی که امکان حضور امریکا وجود ندارد، انگلیسی ها بتوانند کمبود آنان را برطرف سازند. جالب اینجاست که اطلاعات جاسوسی با درجه ارتباط بالایی میان طرفین رد و بدل می شود و جاسوسان انگلیسی می توانند به راحتی به اطلاعات طبقه بندی شده سازمان سیا دست بیابند. با این وجود پتانسیل بالای انگلیسی ها برای جاسوسی و ارتباط و همپیمانی جاسوسی با امریکا سبب می شود که جمهوری اسلامی ایران با هوشیاری بیشتری نسبت به بازگشایی سفارت این کشور اقدام کند.

چه اینکه این کشور سعی دارد برخی از تجهیزات را به طور مخفی و دور از بازرسان کشورمان وارد سفارت خود کند که این موضوع نیز به هر حال زمینه سوء ظن و بدگمانی را ایجاد می کند. با توجه به سوابق این کشور در تحرکات ساختار شکنانه در فتنه سال 88 نیز این گمانه زنی ها بیش از پیش تقویت می شود و این موضوع که بایستی با دقت نظر بیشتری در مورد بازگشایی سفارت انگلیس ونوسازی تجهیزات این سفارت اقدام شود، به عنوان یک مطالبه دیپلماتیک بیشتر اهمیت می یابد.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 74
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • آرش خوشرفتار و فانی در خدا ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    تا زمانی که دیویدکامرون به دلیل اهانتی که در سازمان ملل به ملت ایران و انقلاب ما کرد و رئیس جمهور ما را تحقیر کرد و پایش را جلوی او با تبختر دراز کرد از ساحت مقدس ملت ایران عذرخواهی نکند، اجازه بازگشایی سفارت انگلیس را نمیدهیم
  • ناشناس ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    دولتمردان باید بسیار مراقب باشند که این سفارت انگلیس مثل سفارت سابق امریکا تبدیل به لانه جاسوسی نشود .
  • ۰۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    لانه جاسوسی از مد افتاده روبهک ! قالب پنیر رو گذاشتیم بالا...برو بمیر
  • حسین ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    از خورشید و روز روشنتره که میخوان شبکه و جاسوسیشون در ایران را که تا حدود زیادی آسیب دیده بازسازی کنن. مساله مهم اینه که این تنها جاسوسی نیست بلکه خرابکاری و تضعیف کشور هست
  • ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    دو کانتینر!!!! آخه مگه واسه یه سفارتخونه چه وسایلی لازم دارن؟!! کامپیوتر، پرینتر، دوربین مدار بسته، تجهیزات ارتباطی و چن تای دیگه، که الان هم قطعا این چیزا رو تو سفارتخونه شون دارند. اصلا میتونن تو بازار بخرن.
  • اکبر ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    یعنی که چی اجازه بازرسی نمیده مگه دست خودشه ؟ شاید این روباه پیر خواست یه بمب وارد کشور کنه اونوقت چطورمسولین ندیده و ندانسته بهش اجازه اینکار رو میدن؟ اصلا مگه اینارو مجلس دیپورت نکرده بود ؟ میگن موشه از سوراخ رد نمیشد جارو به دمش میبست ، حالا حکایت ایناس خیلی ازشون خوشمون میاد هی واسه ما ناز هم میکنن. ما میخواهیم این انگلیسی ها رو از خلیج فارس جارو کنیم بندازیم دور این وسط دولت میخواد این از خدا بی خبرارو دوباره راه بده به پایتخت .
  • ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    ضربه اي كه حماقت مثلاً دانشجويان تسخير كننده! سفارت انگليس به كشور وارد كرد حالا حالا ها ادامه داره
  • ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    با سلام اول این که: مسولین مربوطه باید خیلی بوق باشند که همچین محموله ای رو بدون بازرسی بپزیرن دوم این که: تا وقتی پای این انگلیسی ها توی این مملکت باز باشه ما روی خوشی نداریم پس مسولین مربوطه اگر ذره ای دلشون واسه این مملکت میسوزه نزارن سفارت داشته باشن
  • حمید ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    این هم فیلمشان است، بعد از مدتی چانه‏زنی اعلام خواهند کرد از انتقال آنها منصرف شده و تجهیزات دیگری را می‏آوریم که شما هم بازرسی کنید. قطعاً در آن محموله هر آنچه مورد نیازشان باشد خواهند آورد. پس به هوش باشید
  • prisa ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    marg bar inglis kaftar
  • مهدی ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    مگر تحصیل کرده های دانشگاه گلاسکو که نمک خورده این ملت هستند خودشان را وام دار انگلیسی ها می دانند که اجازه راه اندازی سفارت را به انها داده اند ؟ سخنگو پاسخ بده /
  • ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    حضور سفیر انگلیس در ایران بیشتر از سود برای ایران ضرر دارد، به کی بگیم انگلیس نمی خواهیم؟!
  • مجیدصادقی ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    هشدار آقایایون خودشیرینی نکنن که خدایی ناکرده زمینه ورود این اقلام که بی شک جاسوسی است به ایران وارد شود!!!!!!!
  • ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    این حق تمام سفارتخانه ها است و یک عرف در نظام دیپلماتیک که سفارتخانه بتواند تجهیزاتش را خارج از روند گمرک وارد کند چون اصولا سفارت هر کشور خاک آن کشور است نه کشور مهمان . سفارت ایران هم می تواند خارج از نظارت هرچیزی که نیاز دارد به سفارت ایران در انگلیس و دیگر کشورها منتقل کند.
  • سرباز وطن ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    کلیه تجهیزات ورودی به سفارت انگلیس باید توسط بازرسان ایرانی بررسی شود مرگ بر انگلیس اگه سفارتش باز نشه که چه بهتر بازم مرگ بر انگلیس استعمارگر
  • ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    هیچی نیست فقط میخوان شما رو سرکار بذارن!!! البته علت اصرار بیش از خد شما چیا؟؟ یادتون رفته تجهیزات سفارت شامل قوانین کشور تودشون میشه نه کشور شما؟؟
  • ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    متاسفانه تجربه نشان داده آنها در خاک ما کار خودشان را می کنند. بنابراین تنها راه با آنها دخالت نیروهای خود جوش در زمان مقرر در مسیر راه حمل تجهیزات به سفارت است.
  • ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    جزیره شیطان، انگلیس خبیث بگه ما باید عاقل باشیم!!! شاید یه احمق بگه بزار شاهرگت رو بزنم ما باید بزاریم؟
  • معصومیان ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    دوستان ما هم باید سفارتمان در انکلیس باز شود حالا باید دیپلماتهای ما زرنگتر از انها باشد نه اینکه انها نیان ویا جاسوسی میکنن. ایران دیگر ایران سابق نیست پنجه در پنجه با اینها را خوب بلد است .بزار بیان سفارت را باز کنند ما هم باز کنیم .نگیم انها جاسوسن ما هم در انجا سفارتمان باز است ونخوابیده ایم .مگر ما منگیم هی طرف را از خودمان زرنگ بدانیم .ما باید زرنگتر باشیم در بازی با اینها حرفه ایتر باشیم .
  • امید رحیمی ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    ما این همه گرانی و این همه تحریم و بدبختی میکشیم که با انگلیس و امریکا قطع رابطه کنیم و هر مسئولی که اجازه بازگشایی سفارت انگلیس را میدهد باید محاکمه کرد پس هر کسی که اجازه بازگشایی سفارت انگلیس را داده قاطعانه میگویم خائن است.
  • سرباز گمنام ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    باید قبول کنیم بدون بازرسی وارد بشه بعد یهویی توقیفش کنیم و تجهیزات جاسوسیشونو مهندسی معکوس کنیم و یه نسخه ازش برای کشور دوست و برادر سوریه بفرستیم
  • محمد جواد ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    این قانون دیپلماسی را از کجا اوردی ؟ یعنی هر تجهیزاتی را بدون بازرسی ؟! مثلا سلاح چی ؟
  • معصومیان ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    بابا نمیفهمی چرت نگو
  • مرجانی ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    اگه بنا بر جاسوسیه نیان بهتره
  • محمد ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    نه شیرخر می خواهیم نه دیدار کفتار
  • ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    شمارا به خدا اجازه ندهید این ها انواع میکرب ها و عوامل بیماری زا را که رد آزمایشگاهایشان پرورش داده اند و لوازم ایجاد انواع بیماری ها که این خد اقل های آن است و موارد دیگر که ممکن است وارد کشور بکنند
  • ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    اونقدر آقازاده های دولتی به همراه خانواده هاشون تو انگلیس هستند که دولت مجبور باشه تا کمر جلو انگلستان دست به سینه تعظیم کنه
  • حمید ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    واقعا چرا حافظه تاریخی ملت ما انقدر کوتاهه؟؟؟؟؟ بابا این انگلیس کثیف همون کشوریه که بحرین رو با ی امضا از ایران جدا کرد، این کشور همون کشوره فرق نکرده.قراردادهای ننگینی که هر کدومش ی کشور رو از ما گرفت.هلوکاست ایران رو رقم زدن و تو جنگ جهانی اول 9میلیون از اجداد ما رو با گرسنه نگه داشتن کشت.ای کاش با بمب اتم میمردن و اینقدر زجر نمی کشیدن.بخدا باید فیلمی که سر سفارت آمریکا درآوردیم سر این سفارت بیاریم و واسه همیشه به آیندگان بگیم عاقل از ی سوراخ 2بار گزیده نمیشه. از این کشور بر میاد که بمب اتم داشته باشه تو اون دو تا کانتینر و کل تهران رو بفرسته هوا، بعدشم بگه اشتباه شده و میخواستیم داعش رو منهدم کنیم.بعدش بازماندگان ملت ما ... میشن(ببخشید البته) و یادشون میره این اتفاق و عذر انگلیس رو با جان و دل میپذیرند و همگی خوشحال
  • عربی ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    چطور ایران نمیتونه نماینده دلخواه خودشو به سازمان ملل بفرسته و آمریکا مخالفت میکنه مگه سازمان ملل ملک باباشه؟؟؟؟؟؟؟ خیلی خودفروخته و شیفته ی آمریکایی!!!!!!!
  • بی نام ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    تو را به اجداتان به این روباه پیر استعمارگر فتنه گر خودخواه سرمایه دار دنیا بدبخت کن (((( انگلیس و آدمهایش و سیاست مدارهایش ))))))))‌ اعتماد نکنید . اعتماد نکنید. اینها موج جدید کودتا در کشور را دراند برنامه ریزی میکنند البته با آوردن آن دستگاه ها که با اونها راحت جاسوسی و خرابکاری کنند. نگاه به اون قیافه مظلومانه جک استراو یا جک استرا نکنید همش حقه بازی دیوس بازیه .
  • رضا ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    بخواب بابا انگلیسی. آبلیمو حال بر!!!
  • محمد ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    مارا به خیر تو امید نیست روباه پیر لطفا برو به جهنم جای دیگری بمیر.
  • ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    باید دم این روباه پیر و گرفت و به بیرون از ایران پرتاب کرد هرچه جنگ و نفاق و خونریزی در جهان هست منشا آن این روباه پشم و دندان ریخته است باید قلم های اون رو شکست و از ورودش به این مملکت جلوگیری کرد
  • ناشناس ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    آقا بزار بیارن.بعد ما تو فرودگاه ببینیم چیه؟
  • پسر ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    مردم زیاد از این طویله دلخوشی ندارن مسئولین نباید بذارن در طویله بازم باز بشه چون بوی گندش ایران میگیره
  • ابرو ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    تا در این کشور مردمی مثل شما هست که اگاهانه با انگلیس و دیگر خبیث ها سر سازش نداشته باشند اقا زاده ها و وامداران و تحصیل کرده های گلاسکو کاری از پیش نخواهند برد .
  • ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    موافقت با درخوست انگلیس به جز خیانت به خون شهدا و جانبازان و ازادگان و خانواده شهدا و مجاهدان و بسیجیان ومردم غیور ایران نیست
  • ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    آقای محمد جواد . بله حتی سلاح ! بیشتر تحقیق کن ! جناب عربی شما فرق دفتر سازمان ملل با سفارت و کنسولگری نمیفهمی تقصیر ما چیه الکی وصله میچسبونی !؟
  • ندا ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    مارا چه به مطبوع دولت انگلیس
  • ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    چی میگی تو؟ نترس حقوقتو نمیبرن چرت گو پاچه خور
  • اعصاب خورد ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    همین انگلیس انقد حکومت اورده و برده که نگو . مفهومی گفتم برادر. مشرق چاپم نکنی همین که خودت بخونی واسم کافیه عزیز
  • ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    تورو خدا بازم پای این حرومزاده هارو به ایران باز نکنید،این توکثیفی دست کمی از آمریکا واسراییل ندارند بلکه بدترند
  • منتظر ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    به هيچ وجه اجازه چنين كاري به كسي ندهيد . به هيچ كشور اين با منافع كشور در تضاد است
  • محمد ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    من اگه جاشون بودم میگفتم بیارن و بعد که کانتینرها اومد میزدم زیرش و تجهیزاتا دودر میکردم . با اونا مثل خودشون باید رفتار کرد
  • ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    اولا معلوم میشه که ایرانی نیستی چون نوشتی "کشور شما" ثانیا هیچ اطلاعی از کنوانسیون ژنو نداری که چنین ادعایی می کنی! پس یادبگیر : اول مطالعه ، بعد اظهارنظر
  • ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    400 سال است که این پیرکفتار در ایران خیانت وجنایت می کند. از 400 سال قبل تاکنون، دست جنایتکار انگیس در تمام مصیبت هایی که بر مردم ایران رفته، مشهوداست. یادمان نمی رود دیوید کامرون، این عنصر سرسپرده صهیونیست ها در آخرین نشست سازمان ملل چه توهینی به رییس جمهور ومردم محترم ایران کرد. تنها دلیلی که می تواند این شیطنت هارا نادیده بگیرد، بعضی ها هستند که هرجایشان درد بگیرد برای معالجه! باید به انگلیس بروند و سختشان است برای اخذ ویزا به دبی یا استانبول سفرکنند!
  • ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    کسی نیست به این مسئولین دولتی بگه چرا اینقدر تشنه انگلیس شده اید شما کی از انگلستان خیر دیده این که این دومیش باشه شما چرا ازاین شیاطین دست وردار نیستین شما رو بخدا بذارین این ملت گرسنه بمونن ولی در امنیت باشن اگه بیش ازاین حرف این ملت رو بزنم دوباره به سایتتون نخواهید گذاشت
  • فتح ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    مگر زندگی و پیشترفت بدون روباه پیر میسر نیست . اگر تاریخ را ورق بزنید می فهمید این دزد سرگردنه 200سال ایران را چپاول و غارت کرد و شهرهای خود را آباد . همه این پیشرفتها را از سرقت فرهنگ و نفت و ثروت این مملکت و ممالک دیگر دارد پس برای اینکه تاریخ تکرار نشود باید بگوییم مرگ بر انگلیس و مرگ برامریکا و هر قدرت دیگر که مانع پیشترفت این مملکت شود
  • ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    دولت اول خسارت حمله وحشیانه به سفارت ایران در انگلیس را بگیرد بعد حرف از بازگشایی سفارت بزند! خدایی آدم حرصش میگیرد که مسئولان ما اتفاقی به این مهمی را به روی مبارک نمی آورند آنوقت انگلیس خبیث سفارت خودش را علم شیطان کرده!
  • ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    آقا ما نخوایم این سفارتشو اینجا باز بکنه کیو باید ببینیم !؟
  • ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    متنفرم از انگلیس مرده شور خودشونو سفارتشونو ببره انگلیسیای کثیف
  • ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    به دولت اجازه نمیدیم سفارت خونه ی انگلیس رو باز کنه ما لانه ی جاسوسی نمیخوایم مرگ بر انگلیس
  • ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    اینها می خواهند در کشور ما هم از همه جا جاسوسی کنند این دستگاه هایی که می خواهند وارد کنند دستگاه های پیشرفته جاسوسی است می خواهند با این کارها در هر زمان که خواستند از فتنه گران حمایت کنند. از وزارت خارجه تقاضا می کنیم از همین اول در مقابل این روباه پیر کوتاه نیایند.
  • مهدی ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    لعنت خدا برتو ای روباه مکار توبا اربابانت هیچ غلطی نمی توانید بکنید روزهای آخر نفس کشیدن شماست.مرگ برانگلیس مرگ بر انگلیس مرگ برانگلیس خیانتکار های کثیف.شما انگلیسی ها کسانی هستید چند بار ازملت قهرمان ما سیلی خوردید. شما همان روباه مکارصفت هستید.بدانید ملت ایران فراموش نکرده است.
  • sldi ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    والا مسئولان بعضا از بوق هم بی خبرترن. ملت باید مواظب باشه که در این خونه باز نشه
  • سمیه ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    خب حال ما اگه نخواهیم انگلیس اینجا سفارتخونه اشته باشه باید چی کار کنیم.
  • قاسم ۰۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    شما اجازه بدید اینا هر چی که خواستند بدون بازرسی وارد کنند تا دلشون خوش باشه . بعدش ما مثل دفعه قبل میرم سفارت رو اشغال میکنیم تا ببینیم اینا چی وارد کرده بودند و داشتند چه غلطی میکردند و اینجوری دستشون روی میشه .
  • جواد ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    این که کاری نداره بعد از اینکه کانتینر ها تو ایران تخلیه شد عده ای به نام لانه جاسوسی بریزن و افراد تو سفارت خونه رو بگیرن و سفارت خونه رو بررسی کنن ببینن چیه ما که سابقه داریم
  • حمید ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    یادم اومد از سفیر و کارگزارهامون در انگلیس کثیف که بعد از واقعه بستن اون جاسوس خانه انگلیس، از انگلیس اخراج شدن و مردم هوشیار و فهیم ما با کلی احترام رفتن فرودگاه تهران واسه استقبال.اما با ناباوری دیدن خادمین ما از درب پشتی با ناراحتی و عصبانیت خارج شدن. واقعا متاسف شدم برای اون ها و دلم سوخت برای مردم خودمون....
  • حمید ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    این کسی که از یک طرف به همه منفی داده یا بچه ی، یا اجنبی و مزدور، شایدم نفوذیه
  • ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    پ نه پ ! زور زدن اومدن بالا که بگن وام های اونجا بدون بهره است!!
  • ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    این حق کجا منظور شده؟؟
  • مرگ بر انگلیس ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    مرگ بر انگلیس مرگ بر انگلیس مرگ بر انگلیس مرگ بر انگلیس مرگ بر انگلیس مرگ بر انگلیس مرگ بر انگلیس مرگ بر انگلیس مرگ بر انگلیس مرگ بر انگلیس مرگ بر انگلیس مرگ بر انگلیس مرگ بر انگلیس مرگ بر انگلیس مرگ بر انگلیس مرگ بر انگلیس مرگ بر انگلیس مرگ بر انگلیس مرگ بر انگلیس مرگ بر انگلیس مرگ بر انگلیس مرگ بر انگلیس مرگ بر انگلیس مرگ بر انگلیس مرگ بر انگلیس مرگ بر انگلیس مرگ بر انگلیس مرگ بر انگلیس مرگ بر انگلیس مرگ بر انگلیس مرگ بر انگلیس مرگ بر انگلیس مرگ بر انگلیس مرگ بر انگلیس مرگ بر انگلیس مرگ بر انگلیس مرگ بر انگلیس مرگ بر انگلیس مرگ بر انگلیس مرگ بر انگلیس مرگ بر انگلیس مرگ بر انگلیس مرگ بر انگلیس مرگ بر انگلیس مرگ بر انگلیس مرگ بر انگلیس مرگ بر انگلیس مرگ بر انگلیس مرگ بر انگلیس مرگ بر انگلیس مرگ بر انگلیس مرگ بر انگلیس مرگ بر انگلیس مرگ بر انگلیس مرگ بر انگلیس مرگ بر انگلیس مرگ بر انگلیس مرگ بر انگلیس مرگ بر انگلیس مرگ بر انگلیس مرگ بر انگلیس مرگ بر انگلیس مرگ بر انگلیس مرگ بر انگلیس...........
  • alireza ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    0 0
    شما مثل اینکه زیاد فیلم نگاه میکنی؟؟؟ حتی سلاح؟ مثلا ایران بره تو سفارتخونش تو انگلیس بمب اتم بذاره ، به انگلیس چه ربطی داره ؟! درسته ؟
  • alireza ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    0 0
    اوه اوه ، تو چقدر حالیته ،انقدر اطلاعاتو از کجا آوردی؟ مفهمومت هم بخوره تو سرت که فقط بلدی حرفای دوروبریات رو تکرار کنی
  • ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    0 0
    بغیر از همه احتمالات دوستان از کجا معلوم بدتر از اینها نخوان موادی برای ایجاد آلودگی هسته ای و پرونده سازی وارد کنند و در جایی که میخوان آلودگی ایجاد کنند و بعد مدعی بشن؟؟
  • ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
    0 0
    به نقل از یک عنصر انگلیسی
  • ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    شما تا حالا سفارت خونه داشتی ؟؟!!!
  • ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    آقا رضا تقصیر آبلیمو نیست . جنسی که بهت فروختن خوب نبوده !!!
  • ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    شما اصلا فهمیدی چی میگی ؟ هر کس اجازه بازگشایی بدهد خائن است ؟!!! میدونی اجازه اش دست کیه ؟! حواست هست ؟
  • ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    شما مش قاسم نیستی ؟؟ بالامجان ؟؟؟؟؟
  • بی نام ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
    0 0
    اصرار انگلیسها به خاطر این است که وسایل جاسوسی قدیمی دیگر به کارشان نمی آید لذا لوازم جدید میخواهند وارد کنند که بهتر بتوانند به ایران ضربه بزنند ، تحقیر کنند ، چپاول کنند ، خاک از کشورمان جدا کنند ، نظام را سرنگون کنند ، هویت شیعی و ایرانی بودن را از بین ببرند ، ثروت های تاریخی ما را یا نابود کنند یا بدزدند ، خود برتربینی خودشان را بیشتر به رخ ما بکشند ، ((((((( در یک کلام اگر من سرپرست این مملکت بودم خاک سفارت انگلیس را پس می گرفتم ، انگلیس را برای همیشه و همیشه از ایران اخراج می کردم ، و در خاک سفارت انگلیس یک توالت عمومی رایگانی می ساختم )))))))))))
  • ۰۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
    0 0
    مشرق واقعا خودتون هم میدونید یکی از سیاستهای جنگاوران جنگ نرمشون اتخاذ نامهای مذهبی و تکراری برا گذاشتن کامنتهاییه که جهت دهی ذهنی کنه، که بگه بدنه مردم بر این باورن بعد شما بازم این مدل کامنتها رو میذارین. چرا واقعا؟!
  • ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    دنبال راانداختن جنگ جهانی سوم هستند خدا لعنتشان کند انگلیس و حامیان گرگ پیر و زالوی کثیف را

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس