رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در صربستان با ابراز خرسندی از تعداد زیاد دانشجویان علاقه‌مند به زبان فارسی در دانشکده فیلولوژی دانشگاه بلگراد، «زبان فارسی» را حلقه اصلی اتصال فرهنگ و تمدن کهن ایران عنوان کرد.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی بنیاد سعدی، محمود شالویی، رایزن فرهنگی ایران در صربستان ضمن بازدید از یکی از کلاس‌های آموزش زبان فارسی و آشنایی با روند برگزاری آزمون پایان ترم این دانشگاه، با دانشجویان دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی خطاب به دانشجویان اظهار داشت: آشنایی شما با زبان فارسی، یادگیری یک زبان نیست؛ بلکه کلیدی است که با آن به گنج ادبیات فاخر فارسی که پیشینه مکتوب بیش از هزار ساله دارد، دست خواهید یافت.

شالویی، سپس به برنامه‌های رایزنی فرهنگی ایران در بلگراد و تشکیل کلاس‌های فارسی در 4 مرکز دانشگاهی معتبر صربستان و نیز حمایت از فارسی‌آموزان برتر و اعزام آنها به دوره‌های دانش‌افزایی بنیاد سعدی در ایران اشاره و از دانشجویان دعوت کرد برای استفاده از کتابخانه، بانک فیلم و موسیقی و برنامه‌های فرهنگی و آموزشی به رایزنی فرهنگی ایران مراجعه کنند.

رایزن فرهنگی ایران در صربستان در پایان سخنان خود، به سئوالات چند تن از دانشجویان در خصوص سفر به ایران، وضعیت آموزش عالی و چگونگی اخذ بورسیه‌های تحصیلی پاسخ داد.

بنابر این گزارش، سعید صفری، مدرس زبان فارسی اعزامی به صربستان، در این مراسم، ضمن خوشامدگویی و توضیح در خصوص جلسه آزمون پایان ترم این گروه از دانشجویان، گزارشی از وضعیت آموزشی و فعالیت‌های فرهنگی اتاق ایران ارایه داد و اظهار کرد: چنان که شاهد هستید، استقبال دانشجویان از کلاس‌های زبان فارسی، طی دو سال گذشته روندی افزایشی قابل توجهی داشته و دلیل عمده آن، رضایت دانشجویان و توصیه به یکدیگر، پشتیبانی مستمر آموزشی به صورت الکترونیکی و همچنین مشارکت ایشان در فعالیت‌های فرهنگی و ادبی است.

وی افزود: باعث افتخار است که اعلام کنم هم اکنون، 157 دانشجو در دانشکده فیلولوژی دانشگاه بلگراد، درس زبان فارسی را به عنوان زبان اختیاری انتخاب کرده و به یادگیری آن می پردازند که بنا بر آمارهای موجود و اعلام دپارتمان شرق‌شناسی، ثبت نام این تعداد دانشجو برای درس اختیاری زبان فارسی در تاریخ این دانشکده بی‌سابقه است. این در حالی است که زبان فارسی فعلاً یک درس اختیاری است و دانشجویان برای اولین بار با آن آشنا می‌شوند.

صفری ابراز امیدواری کرد، با توجه به این افزایش و علاقه‌مندی دانشجویان، تشکیل کرسی زبان فارسی در دانشگاه بلگراد، که هم اکنون به عنوان مطالبه عمومی دانشجویان نیز مطرح است، در آینده نزدیک محقق شود.

این مدرس زبان فارسی در پایان گفت: برای این هدف بزرگ، تمام تلاش خود را به کار بسته‌ایم و قول‌های مساعدی نیز از مسئولین دانشگاه دریافت کرده‌ایم. در همین راستا، به زودی کتابی از سوی بنیاد سعدی و دانشگاه بلگراد منتشر شده و در اختیار دانشجویان قرار خواهد گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس