کد خبر 390101
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۷

بدهی 16 ایرلاین بابت سوخت دریافتی از شرکت ملی پخش فراورده های نفتی همچنان رو به افزایش است و طبق جدید ترین آمار به بیش از 750 میلیارد تومان رسیده است، این در حالی است که پیش از این تسهیلاتی در جهت تقسیط بدهی ایرلاین ها در نظر گرفته شده بود.

به گزارش مشرق، بر اساس صورتجلسه تنظیمی با حضور نمایندگان کلیه شرکتهای هواپیمایی داخلی و سازمان هواپیمایی کشوری، مقرر شده بدهیهای ایرلاینها تا پایان سال ٩٢ به صورت تقسیطی یرداخت شود و در سال ٩٣ نیز پس از انعقاد قرارداد و ارایه ضمانت نامه در پایان هر ماه تسویه شود.

بنا به این گزارش، بهای سوخت تحویلی به شرکتهای هواپیمایی از ابتدای امسال تا 25 بهمن ماه، بیش از ٤٣٨ میلیارد تومان بوده و این در حالی است که میزان پرداختی شرکتهای هواپیمایی در سال جاری رقمی بالغ بر ٢٢ میلیارد تومان بوده است که این رقم ٥١ درصد از بدهی امسال ایرلاینها را پوشش می دهد.

بنا به آمار موجود در پایان سال ١٣٩٢ میزان بدهی شرکتهای هواپیمایی حدود ٥٣٩ میلیارد تومان بوده است.

بر این اساس بیش از ٧٨ درصد بدهیها مربوط به شرکت های هواپیمایی آسمان، ماهان و ایران ایر است.

در بین کلیه شرکت های هواپیمایی ،آسمان، در سال جاری حدود ٤٤ میلیارد تومان سوخت تحویل گرفته؛ در حالی که فقط نیم میلیارد تومان از این مقدار را پرداخته است.شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (ایران ایر) نیز در ازای دریافت ٨٨ میلیارد تومان فرآورده، تنها ١٠ میلیارد تومان بازپرداخت داشته است.

نام ایرلاین مبلغ بدهی (ریال)
آسمان دو هزار و ١٩٨ میلیارد
ماهان یکهزار و ٨٨٠ میلیارد
ایران ایر یکهزار و ٨٥٢ میلیارد
ایران ایرتور ٤٤٢ میلیارد
تابان ٣٢٤ میلیارد ریال


منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس