کد خبر 389887
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۷

رئیس فدراسیون تکواندو گفت: ای کاش ایران در قاره اروپا بود تا شرایط بهتری داشتیم چرا که حرکت تکواندو در آسیا یک حرکت پیر و لاک‌پشتی است.

به گزارش مشرق، مسابقات تکواندو جام باشگاه‌های آسیا روز گذشته با قهرمانی تیم شهرداری ورامین به پایان رسید. سید محمد پولادگر رئیس فدراسیون تکواندو در واکنش به این سؤال که چرا هر ساله کیفیت این مسابقات نسبت به دوره های قبل کمتر می‌شود، اظهار داشت: متاسفانه اتحادیه تکواندو آسیا نه فقط در مورد جام باشگاه‌های آسیا بلکه در مورد موضوعات دیگر نیز خیلی ضعیف عمل می‌کند. علی رغم اینکه ما یکی از کشورهایی بودیم که همیشه در این سال‌ها پیشنهادهای آینده نگر و همراه با تدبیر ارائه داده‌ایم، اما اتحادیه آسیا متاسفانه به پیشنهاداتی که می‌تواند سطح تکواندو قاره کهن آسیا را نسبت به آنچه هست ارتقا ببخشد، کم توجهی نشان می‌دهد.

وی در ادامه صحبت‌های خود افزود: اتحادیه آسیا با عدم حمایت و نگاه ویژه ای که انتظار ما است باعث می‌شود مسابقات و برنامه‌های که مدنظر ما هست آنگونه که انتظار داریم پیش نرود. در تاریخچه اتحادیه آسیا مسابقات جام باشگاه‌های آسیا ثبت شده است که با پیشنهاد ایران راه اندازی شده است و از جمله مسابقات رسمی قاره کهن آسیا است. متاسفانه تا ما به اتحادیه آسیا یادآوری نکنیم یک مکاتبه هم برای این مسابقات با کشورهای آسیا جهت ترغیب حضور در این مسابقات نداشته است. در حالی که همه ما می‌دانیم با توجه به شرایط جدیدی که WTF  برای کسب سهمیه المپیک دارد، باشگاه‌داری برای حمایت از قهرمانان برای مداوم و طولانی مدت اجتناب ناپذیر است.

رئیس فدراسیون تکواندو در ادامه خاطرنشان کرد: اگر به این سمت و سو پیش نرویم قطعا فدراسیون‌ها با مشکل مواجه خواهند شد. همانطور که امسال شاهد بودید، فدراسیون جهانی مسابقات جام‌جهانی را مانند مسابقات باشگاهی برگزار کرد و به هر کشور اجازه داد در ترکیب خود دو بازیکن با ملیت متفاوت داشته باشد. اینگونه برگزاری مسابقات یعنی مسابقات باشگاهی، چون فقط در مسابقات باشگاهی است که تیم‌ها می‌توانند از بازیکنانی با ملیت‌های دیگر استفاده کنند. بنابراین امر باشگاه‌داری برای تکواندو جهان در آینده اجتناب ناپذیر است که تکواندو ایران سال‌ها پیش این پیش بینی را کرده بود.

پولادگر در ادامه عنوان کرد: دو سال است که اروپایی ها به گفته خودشان با تقلید از تکواندو آسیا مسابقات جام باشگاه‌های اروپا را پایه‌ریزی کردند و هر دوره بهتر از دوره قبل این مسابقات را برگزار کردند، اما در آسیا متاسفانه به این موضوع بعضا کم توجه و بی توجه هستند و علت اصلی این موضع نیز خود اتحادیه آسیا است.

رئیس فدراسیون تکواندو با تاکید بر اینکه برگزاری اینگونه مسابقات تکواندو جام باشگاه‌های آسیا به ضرر ایران است، اظهار داشت: ای کاش ایران در قاره اروپا بود تا شرایط بهتری از این داشتیم. حرکت تکواندو در آسیا یک حرکت پیر و لاک‌پشتی است. به طور مثال هنوز در مسابقات قهرمانی آسیا به تیم‌ها اعلام می‌شود در 8 وزن 6 شرکت کننده داشته باشند. ما به این موضع در دو مجمع اعتراض کردیم و اعتراضمان نیز کاملا منطقی است.

وی ادامه داد: ما می‌گویم شما فرصت کسب مدال و امتیاز را در دو وزن از همه کشورهای آسیایی می‌گیرید یعنی کشوری که می‌تواند تیم کامل را اعزام کند فرصت کسب امتیاز در دو وزن را از دست می‌دهد. این مسئله در مسابقات قهرمانی اروپا اینگونه نیست و مسابقات قهرمانی در 8 وزن برگزار می‎شود. با اینکه این مسئله را دوبار در مجمع اعلام کردیم اما اتحادیه آسیا هیچ جوابی به ما نداده است و این معضل را برطرف نکرده است.

محمد پولادگر در پاسخ به این سوال که این مسئله لجبازی با تکواندو ایران نیست، گفت: شاید بشود گفت لجبازی هم در این مسئله دخیل است و این موضع نه تنها از طرف اتحادیه تکواندو آسیا بلکه کشورهای عربی آسیا این لجبازی را علیه تکواندو ایران شروع کرده‌اند، اما ما حرفمان را در زمین مسابقه خواهیم زد.

رئیس فدراسیون تکواندو در پاسخ به این سوال که دلیل عدم حضور کره‌ای ها در مسابقات و تورنمنت‌هایی که به میزبانی ایران برگزار می‌شود چیست، گفت: کره‌ای ها سال‌هایی که در مسابقات جام فجر شرکت می‌کردند، ستاد برگزاری مسابقات کل هزینه مسابقات را پرداخت می‌کرد که این ستاد بزرگ نه تنها برای ما بلکه برای کلیه رشته‌ها هزینه حضور تیم‌ها، بلیط و اقامت در هتل و مسائل دیگر را پرداخت می‌کرد و ما تا آن سالی که می‌توانستیم این کار را می‌کردیم و کره‌ای‌ها نیز در مسابقات حضور پیدا می‌کردند.

وی در ادامه افزود: در سال‌های بعد نیز با آنها توافق می‌کردیم که ما هزینه دو وزن حضور این تیم در ایران را بدهیم و آنها نیز هزینه دو وزن ما برای مسابقات اوپن در کشور خودشان را پرداخت کنند. در سالیان اخیر کره‌ای ها اعلام کردند اگر هزینه ما را پرداخت کنید ما در مسابقات حضور پیدا می‌کنیم که ما توانایی انجام این کار را نداریم. این را در نظر بگیرد که چون مسابقات دارای رنکینگ جهانی است دیگر مهم نیست چه کشوری در مسابقات شرکت می‌کند یا نمی‌کند و هر کشوری که در مسابقات حضور پیدا نکند رنکینگ را از دست می‌دهد.

وی عنوان کرد: با این شرایط اگر ما در وضعیت آسان‌تری امتیازات خود را کسب کنیم برای ما نیز بهتر است. کشورهای منطقه یکی از دلایل دیگری که در مسابقات حضور پیدا نمی‌کنند این موضوع را در نظر می‌گیرند که شانسی برای کسب مدال در ایران ندارند و ما در هر وزنی چند ستاره داریم که امکان کسب امتیاز را برای آنها سخت می‌کند و آنها برای کسب امتیازات در مسابقات شرکت می‌کنند که شانس بیشتری داشته باشند. در مسابقات اخیر فجیره مشاهده کردید در دو وزن هر سه مدال‌آور ایرانی بودند و این توان بالای تکواندو ایران را می‌رساند که کار را برای آنها سخت کرده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس