کد خبر 389425
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۰

شماره‌ی 136 ماهنامه همشهری‌پایداری با انتشار پرونده‌ی بررسی چهارمین سالگرد خیزش مردم مظلوم بحرین با عنوان «انقلاب گل و گلوله»، به چاپ رسید.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، شماره‌ی 136 ماهنامه همشهری‌پایداری با انتشار پرونده‌ی بررسی چهارمین سالگرد خیزش مردم مظلوم بحرین با عنوان «انقلاب گل و گلوله»، به چاپ رسید.
شماره 136 همشهری پایداری منتشر شد
پرونده‌ی «انقلاب گل و گلوله»، شامل مقاله‌ای از استاد عبدالوهاب حسین که روایتی است متفاوت از تاثیر امام‌خمینی(ره) بر مردم بحرین و نیز گفت‌و‌گو با «عبدالرئوف شایب» و «سعید الشهابی» از رهبران تحت تعقیب بحرینی است. همچنین در این پرونده، عبدالغنی خنجر مجاهد بحرینی و عضو جنبش حق زندانهای بحرین را در متنی با تیتر «غرور و خشم و نفرت» توصیف کرده است. «رنگین کمان اصلاح تا اسقاط»، که ‌توضیحی درباره احزاب و گروههای بحرینی است و «سبقت آل خلیفه از صدام»،‌ که گفت و گویی است با دکتر «راشد الراشد» فعال سیاسی مبارز بحرینی نیز در این بخش به چشم می‌خورد.

پرونده ادبیات پایداری در 136 شماره به سراغ شعر انقلاب و تاثیرات آن بر شکل گیری گفتمان جدید شعر با عنوان «انقلاب شعر» رفته و در گفت و گو با دکتر اسماعیل امینی و یادداشتهایی از حمید سبزواری،‌ عبدالرحیم سعیدی‌راد، حسین اسرافیلی، وحید جلیلی و مصطفی محدث خراسانی ابعاد این گفتمان را بررسی کرده است.

در شماره‌ی جدید مجله همشهری‌پایداری، پرونده‌ی یاد‌ ایام ویژه‌ی مروری بر حضور نیروهای کمیته انقلاب اسلامی در هشت سال دفاع مقدس و با تیتر پاسداران پایداری، به چاپ رسیده است و لشکریان روح الله عنوان گزارشی است که به بررسی نحوه حضور نیروهای کمیته انقلاب اسلامی در دفاع مقدس می پردازد، «بچه‌های کمیته مخلص ترین بودند» نیز عنوان گفت‌وگویی با سردار سید مجتبی عبداللهی فرمانده پرآوازه لشکر 28‌روح‌الله است و روایت سرهنگ رهنی از حضور بچه های کمیته در جبهه‌ها  و نیز اینفوگرافی‌ای از تاریخچه شکل‌گیری و عملکرد کمیته انقلاب اسلامی ‌نیز در این پرونده به چاپ رسیده است.

از جمله دیگر مطالب این شماره، می‌توان به مطلبی با عنوان ارتش فدای ملت، انقلاب هویت من است،‌ نخوانید عمل کنید وصیت نامه شهید صاحب هنر و مطالب خواندنی دیگر اشاره‌کرد.

شماره 136 مجله همشهری پایداری با آثار و گفتاری علیرضا پناهیان، ‌اسماعیل امینی،‌ وحید جلیلی، عبدالوهاب حسین،‌ راشد الراشد،‌ عبدالرحیم سعیدی‌راد، سید مجتبی عبدالهی و سعید الشهابی در 84 منتشر و عرضه گردیده است. علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر به آدرس paydari.hamshahrilinks.org مراجعه نمایند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس