کد خبر 389193
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۴

نوش‌آبادی، سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر «تک‌خوانی زنان در جشنواره موسیقی فجر» که در برخی رسانه‌ها منتشر شده است، را تکذیب کرد و گفت: این موضوع را پیگیری حقوقی می‌کنیم.

 به گزارش مشرق، حسین نوش آبادی معاون حقوقی و پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ضمن رد خبر مطرح شده در برخی سایت‌های خبری درخصوص برنامه تک‌خوانی زنان در جشنواره موسیقی فجر اظهار داشت: هیچ مجوزی برای تکخوانی زنان در جشنواره موسیقی فجر ارائه نشده و آنچه که برخی سایت‌ها نقل کردند مبنی بر اینکه قرار است یکی از اساتید موسیقی خانم در جشنواره موسیقی فجر تکخوانی کند از اساس غلط و کذب محض است.

وی تصریح کرد: آنچه که وجود دارد برنامه گروه‌های همخوانی است که وزارت ارشاد در قالب چارچوب‌های قانونی و شرعی مجوز اجرای برنامه را به آنها ارائه داده است و این گروه‌ها نیز بر اساس همین مجوزها به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

نوش آبادی ادامه داد: در واقع هیچ اتفاقی نیافتاده است که باعث نگرانی کسی بشود و ما نه در جشنواره و نه در غیر جشنواره مجوز تکخوانی به کسی نداده ایم و آنچه تاکنون اجرا شده و در آینده نیز اجرا خواهد شد، برنامه گروه‌های همخوانی است.

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت ارشاد با اشاره به انتشار چندین باره اخبار نادرست در این خصوص توسط برخی سایت‌های خبری خاطرنشان کرد: بعضی از اخبار و مطالب غیر واقعی که بدون سند و به دروغ توسط برخی سایت‌ها منتشر می‌شود، مشمول پیگرد قانونی هستند. متاسفانه بعضی از سایت‌ها مجوز فعالیت هم ندارند که این در واقع جرم دوم آن‌ها است؛ یکی فعالیت بدون مجوز و دیگری نشر اخبار دروغ.

نوش آبادی خاطرنشان کرد: اینگونه فعالیت‌ها قطعا به لحاظ حقوقی قابل پیگیری هستند و ما ابتدا تذکر می‌دهیم که اخبار بی اساس و دروغ منتشر نکنند تا مشمول پیگرد قانونی نشوند. بنای وزارت ارشاد فعلا بر برخورد قهری نیست. ما علاقمندیم که همه بر اساس اصل امانتداری و انصاف در بیان اخبار، کمک کنند تا فضای فرهنگی جامعه به سمت پیشرفت و اعتلا برود، چراکه اینگونه اطلاع رسانی‌های مغرضانه و جهت دار کمکی به پیشرفت کشور نمی‌کند.

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت ارشاد افزود: کشور ما نیازمند توسعه و پیشرفت به ویژه در حوزه فرهنگی و هنری است، البته با رعایت چارچوب‌های پذیرفته شده ذیل سیاست‌های کلی نظام و منویات رهبری معظم انقلاب و با احترام به نظرات و دیدگاه‌های فقهای معزز و مراجع عظام. حال اگر کسی بخواهد جلوتر حرکت کند و فضا را بسته جلوه بدهد مشکل از خودش است. ما باید به دور از پیش‌داوری‌ها و قضاوت‌های عجولانه و فارغ از نگاه‌های شخصی و حزبی و گروهی به فضای فرهنگی کشور کمک کنیم.

نوش آبادی در پایان خاطرنشان کرد: در دهه مبارک فجر نباید با انتشار اخبار نادرست مردم و هنرمندان را دچار تشویش و نگرانی کرد. باید برای ملت خودمان ارزش قائل باشیم. هیچ کس راضی نیست حوزه پاک فرهنگ دستخوش رفتارهای غیرقانونی بشود و این را همه ما قبول داریم. لذا برخی به شایعات بی اساس دامن نزنند و با انتشار اخبار مجعول فضای فرهنگی جامعه را بی جهت ملتهب نکنند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس