کد خبر 389064
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۳

طراح حمله تروریستی به مسجد شیعیان پاکستان که تا کنون ۷۹ شهید و زخمی برجای گذاشته مشخص شد.

به گزارش مشرق، در تصویری که رسانه‌های وابسته به طالبان پاکستان منتشر کرده‌اند فردی به نام «عمر منصور» که دارای ریشی بلند است مسؤولیت حمله به نمازگزاران مسجد پیشاور را برعهده گرفت.

در تصویر منتشر شده سه تروریست جوان به نام‌های «صدیق»، «آفتاب» و «شاهد» نیز در کنار عمر منصور دیده می‌شوند.

بر اثر انفجار انتحاری و تیراندازی به جمع نمازگزاران شیعه که ظهر امروز هنگام برگزاری نماز جمعه در مسجد شیعیان پیشاور رخ داد، تا کنون ۱۹ تن شهید و بیش از ۶۰ نفر از نمازگزاران نیز مجروح شده‌اند.

شاهدان عینی گفتند که ۱۰ نفر از تروریست‌ها با لباس پلیس خود را وارد مسجد کردند و یکی از آن‌ها که کمربند انفجاری همراه داشت، خود را در میان نمازگزاران منفجر کرد. همچنین تیراندازی و درگیری در اطراف مسجد نیز گزارش شده است.

هنگام وقوع حمله تروریستی حدود ۸۰۰ نفر در مراسم نماز جمعه در مسجد و اطراف آن حضور داشتند.

«عمر منصور» ۳۶ ساله که به گفته طالبان طراح اصلی حمله تروریستی به مسجد پیشاور بوده تحصیلات خود را تا پایان دوره دبیرستان در اسلام آباد پاکستان گذرانده و سپس در یکی از مدارس دینی در این کشور ادامه تحصیل داده است.

وی که از کودکی به خشونت و انجام رفتارهای خشن معروف بوده، قبل از اینکه طالبان تشکیل شود، مدتی در شهر کراچی به عنوان یک کارگر ساده مشغول بکار بوده و بلافاصله بعد از شکل گیری طالبان در سال ۲۰۰۷، به این گروه محلق شد.

به دنبال وقوع این حمله تروریستی علیه شیعیان، احزاب و گروه‌های شیعی از جمله حزب وحدت مسلمین پاکستان و «نواز شریف» نخست وزیر پاکستان این اقدام را به شدت محکوم و سه روز عزای عمومی اعلام کردند.


منبع: ابنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    0 0
    حیوان
  • هادي ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    حيف حيوان كه باين جاني لقب ميدهند حيوانات بمراتب خيلي خيلي از اين جور جانيان با شرافت تر و عاقلند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس