کد خبر 388792
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۳

رئيس پليس آگاهي پايتخت از انجام دو عمليات همزمان براي دستگيري سه آدم‌ربايي که با ربودن پسربچه‌اي ۱۳ ساله، قصد اخاذي ۲۰۰ هزار دلار پول نقد از خانواده وي را داشتند خبر داد؛ به گفته وي با دستگيري اعضاي اين باند، گروگان ۱۳ ساله آزاد شد.

به گزارش مشرق، روز پانزدهم بهمن ماه امسال فردي با مراجعه به کلانتري 153 شهرک ولي‌عصر (عج) اعلام کرد که پسر 13 ساله اش به نام «سينا» توسط سرنشنيان يک دستگاه خودرو پرشيا نقره‌اي رنگ ربوده شده است. از اين رو با توجه به حسايت موضوع، بلافاصله گزارش اين آدم ربايي به اداره يازدهم پليس آگاهي تهران بزرگ اعلام و هماهنگي‌هاي لازم قضايي با شعبه ششم بازپرسي دادسراي ناحيه 27 تهران انجام شد.

پدر سينا پس از حضور در اداره يازدهم پليس آگاهي تهران بزرگ، در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: در ساعت 19:30 روز پانزدهم بهمن، پسرم به همراه دوستانش در حال بازگشت از باشگاه ورزشي به سمت منزل بوده که بنا بر اظهارات دوستانش، سه سرنشين يک دستگاه خودرو پرشيا نقره‌اي رنگ او را به زور سوار ماشين کرده و به سرعت از محل متواري شدند.

تنها پس از گذشت 12 ساعت از آغاز رسيدگي به پرونده در اداره يازدهم پليس آگاهي تهران بزرگ، فرد ناشناسي با پدر سينا تماس گرفت و عنوان کرد که تنها در ازاي دريافت 200 هزار دلار، حاضر به آزادي سينا مي‌باشد و تهديد کرد که اگر موضوع به پليس اطلاع داده شود .... .

در همان تحقيقات اوليه و با انجام اقدامات پليسي ويژه و همکاري خوب خانواده سينا با کارآگاهان، هويت يکي از ربايندگان به نام «صمد . ب» (29 ساله) شناسايي شد و در تحقيقات از خانواده سينا مشخص شد که صمد، به واسطه اينکه تا چندي پيش و به مدت چند سال در طبقه دوم محل سکونت شاکي پرونده (خانواده سينا) به عنوان مستأجر زندگي مي کرده، اطلاعات کاملي از اعضاي خانواده و همچنين وضعيت مالي شاکي پرونده دارد. از اين رو اقدامات لازم جهت شناسايي محل سکونت صمد آغاز و در کمترين زمان، محل سکونت وي در همان شهرک ولي عصر(عج) شناسايي شد.


اين اتفاق‌ها در حالي رخ داد که در تحقيقات بعدي کارآگاهان، مشخص شد که خانواده صمد در روز اول بهمن امسال با مراجعه به کلانتري 153 شهرک ولي عصر (عج) در خصوص فقدان وي اقدام به طرح شکايت کرده و پرونده جداگانه‌اي با موضوع فقدان در پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ در حال رسيدگي است.

با توجه به اطلاعات بدست آمده در خصوص يکي از متهمان اين پرونده (صمد . ب)، کارآگاهان موفق به شناسايي محل تردد وي در محدوده سه راه آذري شدند، اما به جهت شناسايي ديگر اعضاي گروه آدم ربايان و به ويژه محل نگهداري نوجوان ربوده شده، کنترل نامحسوس صمد در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.

پس از کنترل نامحسوس صمد و با انجام اقدامات گسترده پليسي، محل نگهداري سينا در يکي از شهرهاي ساحلي استان مازندران شناسايي شد و تيم ويژه‌اي از کارآگاهان به اين شهر اعزام شدند.

با شناسايي محل نگداري سينا و اطمينان از سلامت وي، هويت يکي از اعضاي گروه ربايندگان به نام «سعيد . خ» (22 ساله و از اتباع افاغنه) نيز شناسايي مي‌شود و همزمان، هويت سومين عضو گروه آدم ربايان به نام «وحيد . ن» (18 ساله و از اتباع افاغنه) نيز در تهران مورد شناسايي قرار گرفت.

ماموران و کارآگاهان پس از شناسايي تمامي اعضاي گروه ربايندگان و اطمينان از سلامت سينا، در ساعت 9 شب بيست و يکم بهمن ماه، در دو عمليات همزمان در تهران و شمال کشور، «صمد و وحيد» و همچنين سعيد را به صورت جداگانه دستگير کردند و موفق شدند سينا را به سلامت آزاد کنند. اين در حالي بود که صمد و وحيد در جاده دماوند - سوار بر يک دستگاه خودرو پژو پرسيا نقره اي رنگ متعلق به متهم اصلي پرونده – و سعيد نيز در در محل نگهداري سينا (واقع در يک ويلاي استيجاري) دستگير شدند.

کشف تمامي پرونده‌هاي آدم‌ربايي 5 سال اخير پايتخت بدون پرداخت يک ريال

سرهنگ عباسعلي محمديان، رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام اين خبر گفت: متهم اصلي پرونده به طراحي آدم ربايي اعتراف و انگيزه خود را صرفاً انگيزه‌هاي مالي عنوان کرد.

محمديان با اشاره به عملکرد پليس آگاهي تهران بزرگ در مبارزه با آدم ربايي نيز عنوان داشت: با پيش بيني امکانات ويژه پليسي و همچنين آموزش تيم‌هاي ويژه مبارزه با آدم ربايي در پليس آگاهي تهران بزرگ، در طول 5 سال گذشته تمامي پرونده‌هاي مرتبط با موضوع آدم ربايي در سطح شهر تهران بزرگ بدون پرداخت حتي يک ريال به ربايندگان کشف، افراد ربوده شده آزاد و متهمين دستگير شده‌اند.

رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ در پايان اين خبر خاطرنشان کرد: با توجه به اعتراف صريح هر سه متهم پرونده به مشارکت در آدم ربايي، قرار بازداشت موقت از سوي مقام محترم قضايي صادر و هر سه متهم جهت انجام تحقيقات تکميلي در اختيار اداره يازدهم مبارزه با آدم ربايي پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفته‌اند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس