علی اکبر صالحی درباره بازنشستگی یکی از اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران با ۱+۵ گفت: آقای امیری بازنشسته شدند ولی کماکان از وجود ایشان در سطح مشاوره استفاده می‌شود.

به گزارش مشرق، علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در جمع خبرنگاران در حاشیه سی و ششمین راهپیمایی ۲۲ بهمن با اشاره به تاثیر حضور مردم در این راهپیمایی بر روند مذاکرات هسته‌ای ایران با ۱+۵ با تبریک این روز به مردم گفت: امروز روزی است که هرچه در زمان پیش می رویم اهمیت این روز بیشتر می شود. سی و شش سال است که مردم در روز ۲۲ بهمن به خیابان ها می آیند . من معتقدم یکی از دلایل عمده این امر این است که این انقلاب برخاسته از حکمت و عقلانیت مردم بوده است .

وی ادامه داد: چون اینکه این انقلاب از درون و فطرت مردم بوده است این مردم علیرغم وجود مشکلات ایران هراسی ها ،‌جنگ تحمیلی ،‌تحریم ها و ... هنوز بیش از گذشته حامی انقلاب هستند چرا که دولت های جمهوری اسلامی ایران برخاسته از اراده مردم بوده‌اند.

رئیس سازمان انرژی اتمی اضافه کرد: مردم ما می توانند حق را از باطل تشخیص دهند . مردم ما با بصیرت هستند باید قدر این مردم را بدانیم و تا آنجا که می توانیم خادمان خوبی برای مردم باشیم و کارمان برای خدا باشد.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره روند مذاکرات هسته ای گفت: من قصد ورود به جزئیات مذاکرات ندارم اکنون مذاکرات در مرحله حساسی قرار دارد. ولی بگذارید موردی بگویم ملت ایران یقین بدانند آن عزیزانی که از سازمان انرژی اتمی به عنوان کارشناسان فنی و حقوقی در مذاکرات حضور دارند با قوت و اقتدار از ابعاد حقوقی و فنی مسئله هسته‌ای ایران دفاع می‌کنند. اگر تا به امروز مذاکرات پیچیده و حساس بوده است به دلیل ابعاد حقوقی و فنی است.

وی خطاب به مردم افزود:‌ فرزندان شما در سازمان انرژی اتمی که عضو مذاکرات هسته‌ای هستند به صورت سربازان گم‌نام می روند و می آیند و بار عمده بر دوش آنها است و با قدرت و اقتدار، تدبیر و عقلانیت در برابر مسائل فنی و حقوقی ایستاده‌اند نه با شعار. آنها با رشادت ، عزت‌مندی و افتخار از حقوق کشورمان دفاع می‌کنند.

صالحی ادامه داد: در همین راستا بر اساس گزارشات دریافتی یکی از سرمداران غربی در مذاکرات گفته است که ما از کارشناسان جمهوری اسلامی ایران در ابعاد فنی و حقوقی در حیرتیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در باره اینکه آیا دولت در ماه مارس به توافق هسته‌ای دست می‌یابد گفت:‌ بنده بسیار امیدوارم .البته پیش بینی این مسئله بسیار سخت است. اکنون با توجه به جمع بندی اطلاعات به دست آمده راهی به جز تعامل وجود ندارد و نمی توان راه دیگری را متصور شد زیرا هر راه دیگری مناسب نخواهد بود در همین راستا مقام معظم رهبری دو سه روز پیش به زیبایی موضع ایران را روشن کرد. ایران یک مذاکره با عزت دنبال می‌کند. ایران سی و شش سال است که تحمل کرده است و اکنون دستش را بالا نخواهد برد. حاکمیت ملی و منافع ملی برای نظام و دولت کریمه جمهوری اسلامی یک اصل است و از آن دفاع می کنند.

وی اضافه کرد: ملت ایران بداند ما با سربلندی از این گردنه می گذریم . ما با اراده سیاسی و نیت خیر آمده‌ایم و امیدواریم که طرف مقابل نیز با اراده سیاسی و نیت خیر آمده باشد.
 
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس