چرا واشنگتن و همپیمانان غربی‌اش، سعی دارند پیروزی‌ها و موفقیت‌هایی که مردم عراق بر علیه داعش کسب می کنند، را به هر نحو ممکن به ائتلاف مرتبط کنند.

 به گزارش مشرق، پایگاه خبری الوقت گزارش داد، مدت زمانی است که مقامات غربی بویژه آمریکایی، اظهارات سوال برانگیزی را در مورد تحولات نظامی در عراق مطرح می کنند، ‌مبنی بر این که تلاش ها واقدامات ارتش و کمیته های مردمی عراق در نبرد با داعش به اهداف خود نرسیده است، به نحوی که حتی درصدی از مناطق اشغال شده توسط داعش بازپس گرفته نشده است. کما این که وزیر امور خارجه انگلستان  در کنفرانس مبارزه با داعش که اخیراً در لندن برگزار شد، ادعا کرد ارتش عراق توانایی مقابله با داعش را ندارد. همچنین دیوید جرانتش ژنرال بازنشسته و فرمانده سابق نیروهای ویژه آمریکایی در جنگ عراق در مصاحبه با سی أن أن مدعی شد که نیروهای عراقی توانایی مواجهه با این گروه ها را ندارند و هر موفقیتی که در این راه بدست می آید به وسیله اقدامات هوایی ائتلاف بین المللی ضد داعش بوده که با فرماندهی آمریکایی ها صورت گرفته است.

سوالی که مطرح می شود این است که چرا واشنگتن و همپیمانان غربی اش، سعی دارند پیروزی ها و موفقیت هایی که مردم عراق بر علیه داعش کسب می کنند، را به هر نحو ممکن به ائتلاف مرتبط کنند، در حالی که تحولات میدانی نشان می دهد این مردم عراق هستند که با تلاش و فداکاری های خود و همچنین لبیک به ندای مراجع دینی با تشکیل گروه های مسلح تحت نظارت دولت عراق، به جنگ با این گروه های تروریستی می روند.

از جمله این پیروزی ها می توان به پیروزی های اخیر مردم عراق در استان های دیالی و صلاح الدین و شمال شرق بغداد اشاره کرد، به گونه ای که ارتش عراق و مردم این کشور توانستند مناطق وسیعی از این دو استان را از لوث وجود تروریست های داعش پاکسازی کرده و سازماندهی حزب بعث را به هم بریزند، به علاوه این که قبلاً نیز ارتش و مردم عراق پیروزی های را در مناطق استراتژیک جوف النصر (جوف الصخر) ، جنوب بغداد ، شهر سامرا ومناطق آمرلی، طوز خورماتو،الضلوعیه و الدجیل در شمال بغداد وبیجی در جنوب موصل بدست آورده بودند.

از ابتدای ورود تروریست های داعش  به عراق و اشغال استان نینوا، دولت های غربی و در رأس آن ها آمریکا، سعی کردند چنین وانمود کنند که بغداد رو به سقوط بوده تا با این عمل روحیه عراقی ها و نیروهای امنیتی و نظامی عراقی را تضعیف کرده و موجب ترس شهروندان این کشور شوند. کما این که چندین مرتبه هواپیماهای نظامی آمریکایی که برای حمله به تجهیزات نظامی تروریست های داعش بر فراز صلاح الدین ودیالى و اطراف موصل عراق پرواز کرده بودند، به ارتش و نیروهای مردمی عراق که روانه مبارزه با این تروریست ها بودند حمله کرده و در هر مرتبه نیز در رسانه های مختلف اعلام کردند که به دلیل خطا و اشتباه به ارتش و نیروهای مردمی عراق حمله کرده اند.  

همچنانکه علی رغم توافقات همکاری دوجانبه صورت گرفته بین دولت عراق و آمریکا، در طول این مدت آمریکایی ها از ارسال سلاح و جنگ افزارهای نظامی به بغداد خودداری کردند. حتی در سال های ٢٠٠٧و٢٠٠٨ میلادی نیز نیروهای عراقی چنین وانمود می کردند که ارتش عراق زندگی شهروندان الانبار و فلوجه را تهدید می کنند و رسانه های غربی و آمریکایی از نیروهای عراقی در خواست کردند که از این دو شهر خارج شوند و این روال به این گونه گذشت تا نیروهای داعش وارد این دو شهر شده و زمینه ورود آن ها به موصل نیز فراهم گردید.

برخی از کارشناسان معتقدند که آمریکا و کشورهای هم پیمانش به دنبال این هستند که با ارسال نیروهای زمینی به عراق از این موفقیت های ارتش ومردم عراق در برابر تروریست ها بهره برداری کنند، بخصوص پس از این که مشاهده کردند نیروهای داعش بر اثر این حملات به دنبال فرار از عراق می باشند. همچنین آمریکا و هم پیمانانش در شرایط موجود سعی می کنند پیروزی هایی که در روی زمین محقق می شود را بدون تحمل هیچ گونه خسارتی مانند خسارت های سال ٢٠٠٣ برای ساقط کردن نظام صدام، به نفع خود تمام کنند گرچه می دانند مردم عراق هر وقت وارد بحرانی شوند آن را به نفع خود به پایان می برند.

در پایان می توان گفت هدف آمریکا و هم پیمانانش از پنهان کردن پیروزی های ارتش عراق و مردم این کشور، این است تا مانع سعی و تلاش عراقی ها برای مبارزه با گروه های داعش و افشای طرح های خطرناک غربی ها برعلیه مردم این کشور و این منطقه گردند، و در حقیقت ائتلاف بین المللی بازیگر نمایشی است که برای سناریوی پلید اشغال مجدد عراق توسط نیروهای آمریکایی عمل می کند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسن توکلی ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    نژاد آنگلوساکسونی حتی از یهودیان هم مارموز ترند
  • صابر ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    بازهم توهم توطئه آمریکا واستکبار جهانی .......عزیزجان اگه آمریکا نبود داعش الان دربغدادسرمیبرید عراق ارتش ندارد همین ارتش عراق بود که از ترسشان نصف عراق را از دست دادند در آینده اگه پیروز شوند بخاطر صدقه سری آمریکائی هاست
  • ۰۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    تا با بی عرضه جلوه دادن ارتش عراق دست به تسلیح کردستان عراق و بهثی ها بزنند
  • ۰۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    آمریکا باوانمودکردن ضعف عراقی هادربرابرداعش میخواهد حضورمجددخودرادرعراق توجیه کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس