کد خبر 388130
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۴

سیدرضا اکرمی عضو جامعه روحانیت مبارز در حالی به عنوان رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری منصوب شده که اکنون و پس از گذشت بیش از یک سال دفتر آقای سخنگو از رسانه‌ها خواسته تا از وی به عنوان مقام دولتی یاد نکنند.

به گزارش مشرق، یکی از رویکردهای دولت یازدهم سر دادن شعار اعتدال‌گرایی و استفاده از همه سلایق فکری در بدنه دولت بود کمااینکه ریاست جمهوری نیز طی یک سال و نیم گذشته چندین بار بر این امر صحه گذاشته‌اند و بر انتخاب افراد بر اساس شایسته‌سالاری و نه نگاه حزبی و سیاسی تاکید کرده است.

یکی از این انتخاب‌ها حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی عضو جامعه روحانیت مبارز و دوست دیرینه رئیس‌جمهور بود که در تاریخ دوم شهریور سال گذشته با حکم مرتضی بانک معاون کل سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری به عنوان «رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری» و امام جماعت مسجد سلمان فارسی منصوب شد که عین این حکم نیز در سایت ریاست‌جمهوری آمده است.

نوبخت،اکرمی را از ریاست‌جمهوری اخراج کرد+عکس
در متن حکمی که آقای بانک برای اکرمی صادر کرده، آمده است: «امید است با اتکال به الطاف خداوند متعال، ضمن بهره‌گیری از توانایی‌های همکاران محترم و همراهی همه مدیران صدیق و توانمند و با رعایت اصول قانون‌مداری، اعتدال‌گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید در انجام مسئولیت محوله موفق باشید.»

بر این اساس مراسم تودیع عباس امیری‌فر یار صدیق مشایی که قبل از اکرمی این سمت را بر عهده داشت و معارفه اکرمی با حضور مرتضی بانک برگزار شد که در این مراسم اکرمی در بخشی از سخنانش گفت: توقع مردم و البته ظرفیت‌های موجود در کشور بسیار زیاد است و بالفعل کردن این ظرفیت‌ها در جهت پاسخ دادن به توقعات مردم، همت دولتمردان و حمایت همه را می‌طلبد، چرا که همه ایرانیان کشور خود را سرافراز و سربلند می‌خواهند تا برای دیگران الگو باشد.

حجت‌الاسلام اکرمی تصریح کرد: امروز در شرایط خاصی هستیم و باید این مقطع تاریخ پس از انتخابات یازدهم ریاست جمهوری را به لحاظ شرایط خاصی برای کشور ایجاد کرده ، مغتنم بشماریم. چرا که همه ما اعضای خانواده واحد نظام جمهوری اسلامی ایران هستیم و امام خمینی(ره) در بدو ورود خود به ایران در سال ۵۷ گفت که من برای خدمت به این مردم آمده‌ام و از خداوند می‌خواهم که توفیق خدمت به مردم را به همه ما عنایت کند.

بر پایه این حکم رسانه‌های مختلف و از جمله رسانه‌های خود دولت طی یکسال و نیم گذشته ده‌ها خبر و مصابه با آقای اکرمی و با سمت رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری انجام داده‌اند که بر روی خروجی آنها قابل دسترسی است و هیچگاه مسئولان دولتی درصدد تکذیب آن بر نیامده‌اند اما روز گذشته فاکسی از طرف دفتر سخنگوی دولت برای رسانه‌ها ارسال شد که از آنها خواسته شده بود نباید برای اکرمی عنوان «مقام دولتی» به کار برده شود.

در اطلاعیه دفتر سخنگوی دولت آمده است:«نظر به اینکه در روزهای اخیر برخی از رسانه‌ها از عناوینی همچون مشاور رئیس‌جمهور، رئیس شورای فرهنگی ریاست جمهوری، مقام دولتی برای حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی استفاده نموده‌اند، لازم به اطلاع رسانی است که جناب آقای اکرمی رئیس شورای فرهنگی و امام جماعت مسجد سلمان فارسی است و هرچند که این مسجد در محوطه نهاد ریاست جمهوری واقع است، لیکن عناوین استفاده شده در مورد ایشان نادرست است، بنابراین نظرات ارائه شده توسط جناب آقای اکرمی شخصی بوده و منعکس کننده دیدگاه نهاد ریاست جمهوری و هیچ یک از ارگان‌های دولتی نیست.

نوبخت،اکرمی را از ریاست‌جمهوری اخراج کرد+عکس
حال مشخص نیست دفتر محترم سخنگو وقتی هنوز حکم اکرمی پابرجاست و استعفا و برکناری نیز در کار نیست چگونه حکم خود مقام دولتی را نادیده می گیرد.

لازم به ذکر است حجت‌الاسلام اکرمی همواره از کسانی بوده که مواضع قاطعی را در خصوص فتنه ۸۸ و بسیاری موضوعات دیگر اتخاذ کرده است.

وی روز جمعه ۱۷ بهمن ماه با حضور در برنامه‌ شناسنامه به تشریح و حوادث پس از انتخابات پرداخت و گفت: «الان هم باورم این است که حصری که انجام گرفته قانونی و شرعی است ومن با تمام وجود آن را پذیرا هستم و مقام معظم رهبری روی دشمن ما حساسند و باید هم باشند، امریکا و اروپا و ارتجاع عرب نسبت به انقلاب ما طمع دارند نپذیرفتند ولو به ظاهر بگویند ما باید نسبت به آنها حساس باشیم وکاری نکنیم که دشمن در اندیشه و عمل ما زاویه ببیند باید دشمن را با تمام وجود محکوم بکنیم بعد هم نسبت به آن حوادث واقعا جفا شد بلاخره فتنه بود ۸ ماه کشور درگیربود.»

جای تعجب است که دولت به جای آنکه در حمایت از مقام دولتی خود برآید، برعکس سمت دولتی وی را نقض کرده و اظهارات حجت‌الاسلام اکرمی را نظرات شخصی می‌داند، اکنون این پرسش مطرح ‌شود که اگر نظرات حجت‌الاسلام اکرمی شخصی است موضع دولت در کدام موضوعات با وی مغایرت دارد و آیا این امر نیازمند شفاف‌سازی نیست.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 30
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • پارسا ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    عجب... این دولتی که تحمل برنامه عمو پورنگ را هم نداره این اخراج بعید نبود .
  • ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    کار آقای اکرمی درسته
  • ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    اقای اکرمی ازنیروهای وفاداربه انقلابه نبایدموردبیمهری قرابگیره
  • ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    فکر می کنم اکرمی گرامی تنها پدر شهید و خانواده شهید دولته که از آمریکا هم مدرک نگرفته و حالا میگن مقام دولتی نیست !؟ ..خدایی هم هست .
  • محسن ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    پناه میبرم به خدا از استبداد رای از بستن زبان منتقد و مخالف/ اقای نوبخت بهتره به فکر امرار معاش مردم باشید پس شعار زنده باد ازادی مخالف من چی شد کجا رفت?
  • ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    دیگه روش دولت را شناختیم از زمان خواندن مصاحبه ایشان منتظر چنین عکس العملی بودیم وای بر این بی اخلاقیها!
  • ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    چرا بی ادبی سراغ ابن دولت آمده؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!
  • ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    چرا بی ادبی سراغ ما آمده؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!
  • ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    واقعا جای تاسف داره.
  • ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    الحمد لله. حقش بود.
  • حاج عمو ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    سلام:سزای کسی که خلاف اب گل الود شنا کند همین است.
  • پریسا ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    بسیاری از سخنان جناب اکرمی در برنامه شناسنامه باب طبع دولت نبود.همون حرفها کار دستش داد!!
  • ممقانی ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    فقط یک کمی انتقاد کرد همین اینکه رئیس جمهور می گوید که اهل هنر به گشت و ارشاد احتیاج ندارند و اکرمی گفت که هم به گشت و هم به ارشاد احتیاج دارند این است موجودی سعه صدر و انتقاد پذیری دولت یازدهم
  • ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    درحکم نوشته شده رییس شورای فرهنگی در اطلاعیه هم باز رییس شورای فرهنگی است عین عبارت تکرار شده شما خبرگزلری محترم قصد تشنج داری امیدوارم روزی که خیلی هم دیر نباش دست از این کارهای مغرضانه بردارید
  • علیرضا حق پناه ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    باسلام واحترام وعرض تبریک فرا رسیدن سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی جناب اقای اکرمی ازروحانیون فاضل و انقلابی و رزمندگان دوران دفاع مقدس و پدر شهید میباشند ای کاش جناب اقای روحانی ریاست محترم جمهوری اجازه نمیدادند یک فرد غیرطلبه درمورددوست دیرینه شان اینگونه بی احترامی میکردند این سمت ها وپست ها اگر میماند الان اقای روحانی رییس‌جمهور نبود این نیز میگذرد وانچه میماند خاطره ای بیش نیست جناب اقای روحانی خداوند در خدمتگزاری به این مردم شریف واقا موفقتان بدارد
  • ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    فقط مهم این است که اعلام گردید که نطرات ایشان شخصی بوده ونظر دولت نیست
  • کربلایی ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    احسنت واقعا گل گفتی برادر
  • علي ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    اگر متن حكم انتصاب را به دقت بخوانيدنوشته:(رييس شوراي فرهنگي و امام جماعت مسجد سلمان فارسي)و از نهاد رياست جمهوري نامي برده نشده است.مغرضانه قضاوت نكنيم!
  • علي ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    اگر متن حكم انتصاب را به دقت بخوانيدنوشته:(رييس شوراي فرهنگي و امام جماعت مسجد سلمان فارسي)و از نهاد رياست جمهوري نامي برده نشده است.مغرضانه قضاوت نكنيم!
  • امیر تبریز اوغلی ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    احسنت
  • مسعود ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    دور از انتظار نیست
  • محمد ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    اکنون این پرسش مطرح ‌شود که اگر نظرات حجت‌الاسلام اکرمی شخصی است موضع دولت در کدام موضوعات با وی مغایرت دارد و آیا این امر نیازمند شفاف‌سازی نیست؟؟؟؟؟
  • ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    دمت گرم . حرف حق جواب نداره...
  • ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    جالبه اکه این دیکتاتورها همیشه شعار تحمل مخالف و استقبال از انتقاد و آزادی بیان هم سر میدن !!!
  • فواد ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    حاج عمو ضرب المثلت تو حلق اوباما! اگه جاشه البته
  • فرزاد ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    بياييد مردم متدين ايران در اين شب عيد پيروزي انقلاب اسلامي، دعا كنيم خداوند رحمان اندكي صبر و تحمل و بردباري و نقد پذيري حقيقي ، به اين دولت و رياست محترم جمهوري عنايت كند. و و نقد پذيري فقط در شعار و گفتار دولت مردان ما نباشد.............؟؟؟؟!!!!!!
  • عبداله ناظر ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    واقع مطلب این است که رسانه ها و مسائل جانبی دیگر، امر را بر خود جناب آقای اکرمی هم مشتبه کرده بود این در برخورد و مراودات اجتماعی ایشان به خوبی قابل مشاهده بود. ایشان مقداری جایگاه اجتماعی خودشان را بعد از انتخابات ریاست جمهوری یازدهم پر رنگ تر از آنچه بود می دیدند تا حدی که حتی به لوازم واقعی ظرف و مظروف و ظرافت های پیرامونی بی توجه شده بودند. حیف که یک بی توجهی به این زودی شرائط و نگاهها را تغییر می دهد.
  • سیستانی ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    اقاچرابی دلیل جوسازی میکنید؟چه کسی گفته موضع اخیرسخنگوی عزیز ودوست داشتنی والبت صاحب لبخندهای زورکی،به سخنان اقای اکرمی دربرنامه شناسنامه ربط دارد؟اصلا اقای سخنگووقت دیدن برنامه شناسنامه رادارند؟اماخودمانیم!اقای اکرمی بدجوری پربعضی هارابازکردند!سه سال حرف نزدند،چندصباح دیگرهم سکوت میکردندتا دچارچنین دوسیه گردانی نمیشدند!
  • رسول ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    این جمله آقای ناظر درست است که : واقع مطلب این است که رسانه ها و مسائل جانبی دیگر، امر را بر خود جناب آقای اکرمی هم مشتبه کرده بود این در برخورد و مراودات اجتماعی ایشان به خوبی قابل مشاهده بود.
  • کرامت ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    درود بر حجت الاسلام والمسلمین سید رضا اکرمی مردی که ولایت پذیری خود را نشان داده است.، او زجر کشیده انقلاب است در ضمن پدر شهید است قابل تکریم است. معلومه که بادمجان چینهای دور بشقاب تحمل موضعگیری ایشان را ندارند. مرگ بر تزویر وریا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس