عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 94 مجلس با بیان اینکه لفظ «خرید خدمت سربازی»که از سوی عوام به کار می‌رود کاملا اشتباه است، گفت: افرادی که 8 یا 10 سال فراری بوده‌اند اکنون با پرداخت جریمه می‌توانند از برخی امتیازات بهره‌مند شوند اما نمی‌توانند گذرنامه دریافت کنند.

به گزارش مشرق، «غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی» عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 94 مجلس با بیان اینکه کلمه «خرید خدمت سربازی» که از سوی عوام به کار می‌رود کاملا اشتباه است، گفت: صحیح این کلمه پرداخت جریمه توسط سربازان فراری است و این تعبیر آن است که شما در جاده‌ای با 200 کیلومتر سرعت بروید و بعد بگویید پول می‌دهم تا بتوانم با این سرعت بروم.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: یک عده‌ای به هر دلیلی از رفتن به سربازی طفره رفته‌اند و اکنون فراری محسوب می‌شوند و یا اینکه نمی‌توانند به خدمت سربازی خود برگردند و اکنون 8 یا 10 سال فراری شده‌اند و می‌خواهند این سال‌‌ها را استمرار ببخشند، حال دولت باید با آنها چه برخوردی کند؟

وی در ادامه افزود: بحث خرید سربازی ظلم به همه افراد است و دولت در لایحه خود بحث جریمه فراریان از خدمت سربازی را مطرح کرد و مجلس نیز در آن تغییراتی ایجاد کرد مثلا ده سال را به 8 سال تقلیل داد اگرچه بنده با همان ده سال موافق بودم.

جعفرزاده ایمن‌آبادی بیان داشت: مجلس شورای اسلامی برای خرید سربازی قاعده‌ای نگذاشته‌ است و تنها آنهایی که 10 سال فراری بوده‌اند اکنون با پرداخت جریمه می‌توانند از برخی امکانات کشور استفاده کنند و دیگر نیازی نیست که فراری باشند یعنی می‌توانند رأی دهند اما نمی‌توانند کاندیدا شوند و یا اینکه قادر به گرفتن گذرنامه نیز نخواهند بود.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 94 مجلس خاطرنشان کرد:‌ در قانون اساسی بحثی با عنوان خرید خدمت سربازی وجود ندارد و سال‌های گذشته هم که این امر انجام می‌شد کاملا اشتباه و غیرقانونی بود، لذا بحث خرید خدمت سربازی کاملا منتفی است زیرا همه نمایندگان با آن مخالف هستند. 
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • sadeq ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    خوب عزیزان پس چرا پول میگیرید .اول اقایون نیامدن یک اسیب شناسی انجام بدهند که چرا این افراد که 2 میلیون نفر هستند نتونستند بروند سربازی؟ 2- اگر قرار از مردم پول گرفته بشود و بودجه دولت تامین بشه و در عوضش به مردم خدماتی ارائه نشه به چه دردی میخوره اصلا خوتون با خودتون چند چندی میدونید چیکار میکنید؟
  • ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    خوب یک کم فکر کنید این آدم دیگه نمیاد پول بده بخره!!!
  • علیرضا ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    ممنون اگر واقعا اینگونه باشد به عدالت نزدیکتر هست نباید در حکومت اسلامی یک عده با پول دست به قانون شکنی بزنند فروش خدمت در گذشته نیز یک اشتباه محض و بیدادگری بود عجیب بود که برای مدتی هم اجرا شد .
  • صادق ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    بنا بر این انهائی که خارچ از کشور هستند اصلا اقدام نمیکنند چرا نظام وظیفه قبلا چنین چیزی را اعلام نکرد
  • احمد ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    ابطال گواهینامه ومدارک شناسایی ،ابطال اسناد مالی و اعتباری ،قطع یارانه،حبس و دهها ابزار دیگر وجود دارد که نیاز به بررسی دارد
  • ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    اگر غير قانوني است پس چرا أفراد در خارج كشور پس از چند سال ميتوانند با مبلغ ناچيز سربازي را بخرند وگذر نامه هم بگيرند
  • ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    خدا شاهده نمیدونین دارید چکار میکنید . هر روز یه چیزی میگید. اقای نماینده دیگه تو این مملکت به هیچ کس رای نمیدم و تو هیچ انتخاباتی شرکت نمیکنم و برعکس قبلا که خانوادم و بقیه رو تشویق میکردم رای بدهند حالا برعکسش رو عمل خوام کرد.نه رای میدم و نمیذارم کسی از اعضای خانوادم و بقه رای بهند.
  • حسن ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    پرداخت کنندگان جرایم سربازی «گذرنامه» نمی گیرند. اخه چرا این رو گفتید؟!!! پس گرفتن این همه پول برای چیه؟ هر روز یه چیزی میگید. مملکت گل و بلبل که میگن واقعا ایران ماست . هرکی ساز خودش رو میزنه. بخدا مردم فهم و شعور دارن این همه ظلم نکنید.
  • ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    سربازی از اساس خلاف بین شرعی و عقلی است. واقعا معلوم نیست جمهوری اسلامی با وجود امکان بهر ه مندی از بهترین نیروهای داوطلب و ایجاد سربازان حرفه ای چرا بر ادامه سنت پوسیده رضاخانی اصرار دارد.
  • ناصر ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    بيايين پول بدين كه همون محروميت ها رو داشته باشين خب عقل هم خوب چيزيه آدم كه ديوانه نيست همون غائب ميمونيم . شما از بودجتون محروم شين مام از گذرناممون
  • بنده خدا ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    اي كاش اين حرفا زودتر زده مي شد الان كه مي گن بحث خريد عادلانه نيست الان بحث خريد نيست خريد يعني كسانيكه تازه مشمول شدن پول بدن و نرن سربازي نه كسانيكه به هر دليل كه خيلي ها بخاطر مشكلاتي كه دارن نتونستن برن و ده سال از هيچ خدمتي استفاده نكردن و با استرس زندگي كردن اينهارو بايد كمك كرد اين افراد كه سنشون بالا رفته نه به درد سربازي مي خورن و نه الان كه افتادن تو مشكلات زندگي مي تونن سربازي برن مثل زمان عف مقام معظم رهبري كه اونها هم همين مشكلو داشتن و كارت معافي گرفتن و از تمام خدمات بهره مند بودند فقط فرق اينها اينه كه جريمه هم پرداخت مي كنن اميدوارم كه مشكلات اين جمعيت كم هم حل بشه و در مجلس هم تجديد نظري بشه تا اينها هم بتونن مثل يك شهروند عادي زندگي بكنن و بتونن به زيارت كربلا و خانه خدا بروند
  • ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    اینا اول تصویب میکنند و پول رو میگیرند بعد بررسی میکنند بعد اونهایی که پول دادن اش نخورده و دهان سوخته
  • ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    حاقل انصاف رو رعایت کنید و قسطی کنید تا افراد مستضعفم بهره ببرند خواهشا توجه کنید به اقشار کم درامد این اقشار باید تا کی اینطور برخورد بشه باهاشان
  • ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    یعنی چی؟؟؟ معلوم هست پی میگه این یارو؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس