کد خبر 387760
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۹

حزب ندای ایرانیان در آستانه سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در بیانیه‌ای با تاکید بر اینکه 22 بهمن روز وحدت ملی همه ایرانیان است، از همه سلیقه‌های سیاسی و اقشار مردم برای حضور در راهپیمایی این روز، دعوت کرد.

به گزارش مشرق، حزب ندای ایرانیان در آستانه سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در بیانیه‌ای با تاکید بر اینکه 22 بهمن روز وحدت ملی همه ایرانیان است، از همه سلیقه‌های سیاسی و اقشار مردم برای حضور در راهپیمایی این روز، دعوت کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: نظام جمهوری اسلامی ایران در آستانه سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار دارد، این انقلاب در راستای مطالبات جنبش‌های تحول خواهانه در ایران شکل گرفت. انقلابی که نتیجه تلاش‌های دموکراسی خواهانه زنان و مردان ایران زمین، به رهبری امام خمینی (ره) بود که با شعار اصلی «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» تجلّی پیدا کرد و شرط پیروزی و تداوم نظام جمهوری اسلامی ایران حرکت به سوی معنویت و آزادی و عدالت، استقلال، رشد و سعادت و شکوفایی و عزت و سربلندی کشور در سایه تحقق استقلال‌طلبانه و آزادی‌خواهانه با رعایت حقوق انسانی می‌باشد.

در این بیانیه حزب ندای ایرانیان با توجه به شرایط کنونی جامعه در سی و ششمین فجر انقلاب اسلامی برنکاتی تاکید کرده است:

انقلاب اسلامی ایران توسط اکثریت مردم ایران و در بهمن سال 57 به‌منظور دست یافتن به اهداف جمعی ملت ایران بوقوع پیوست. انقلابی که در آن سرنگونی بنیان‌های ظلم و ستم، جز با همکاری و همفکری همهٔ نیروهای اجتماعی، سیاسی و مذهبی به ثمر نرسید. از جمله دانشگاهیان و روشنفکران، روحانیون مبارز و مرجعیت آگاه، زنان وجوانان، کارگران، روستاییان و همه نیروهای ملی و مردمی معترض به استبداد که با همه مجاهدت‌ها، شهادت‌ها و ایثارگری‌هایشان نهضتی فراگیر پدید آوردند که منجر به سرنگونی حکومت استبدادی شد. شکل‌گیری چنین ائتلاف گسترده‌ای نشانه همدلی و همراهی همهٔ این اقشار بود که تنها در راستای استراتژی معمار کبیر انقلاب اسلامی در جذب حداکثری و ایجاد «وحدت ملی» ممکن شد.لذا معتقدیم همچنان جذب حداکثری و حفظ وحدت ملی مهمترین عوامل تداوم گفتمان انقلاب اسلامی در شرایط کنونی است.

این بیانیه می‌افزاید: همدلی و همگرایی همه مردم و همه اقشار و احزاب نقش اساسی در عبور از بحران‌هایی مانند جنگ تحمیلی و تحریم‌ها و در شکل‌گیری و تداوم نظام جمهوری اسلامی نقشی کلیدی داشته است و متاسفانه حوادث پس از انتخابات 88 به این وحدت و همدلی آسیبی جدی وارد کرد. هم اکنون با گذر از این فراز و نشیب‌های سیاسی و در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و پس از انتخابات رقابتی با حضور همه سلیقه‌های سیاسی در 24 خرداد 1392، حس امیدواری، نشاط اجتماعی و اعتماد و مشارکت عمومی احیاء و روح تازه‌ای در نهاد انتخابات در ایران دمیده شد و این اعتماد و مشارکت عمومی متأثر از تاکید مقام معظم رهبری در تداوم راهبرد حضور حداکثری در این انتخابات، مشی اعتدالی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و نقش کلیدی حجت الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی در ایجاد انسجام، هماهنگی و وحدت کلیه احزاب و گروه‌های اصلاح‌طلب در حمایت از دکتر حسن روحانی، منجر به تشکیل دولت تدبیر و امید گشت.
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: حزب ندای ایرانیان، توسعه و پیشرفت همه‌جانبه ایران عزیز، تحقق جامعه مدنی، حرمت نهادن به آزادی و استقلال کشور را در افق دید خود قرار داده است و معتقد است نیل به آرمان‌ها که همانا تحقق عدالت، آزادی و مردم‌سالاری در کشور است جز با مشارکت و خرد جمعی همه دلسوزان و همفکری و وحدت همه معتقدان به توسعه همه‌جانبه کشور محقق نخواهد شد.

این بیانیه در بخش پایانی تاکید کرده است: حزب ندای ایرانیان بر این باور است که 22 بهمن، روز وحدت ملی همه ایرانیان ، باید از انحصار جناح‌های سیاسی درآید تا بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی در خور عظمت یک ملت برگزار شود. لذا ما در حزب ندای ایرانیان همهٔ سلیقه‌های سیاسی و اقشار مردم را به حضور پرشور در راهپیمایی این روز دعوت می‌نماییم تا بار دیگر عظمت انقلاب ، جمهوریت و اسلامیت کشور عزیزمان همجون همیشه به منصه ظهور برسد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس