کد خبر 387653
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۶

ملی‌پوش تیم ملی کشتی فرنگی گفت: چرا باید در سن ۳۰ سالگی از کشتی خداحافظی کنم در حالی که هنوز هم می توانم کشتی بگیرم؟

به گزارش مشرق، مهدی محمدی درباره حضورش در مسابقات اوپن و کسب عنوان دوم این رقابت‌ها با وجود کناره‌گیری‌اش از دنیای قهرمانی گفت: من از کشتی خداحافظی نکرده بودم بلکه با دعوت رئیس فدراسیون و مدیر فنی تیم‌های ملی کشتی فرنگی قبول کردم بعد از جام جهانی به عنوان مربی در کنار تیم ملی باشم.

وی ادامه داد: من 30 سال بیشتر سن ندارم و چرا باید در این سن از کشتی خداحافظی کنم در حالی که حریفان من که سن‌شان از من هم بیشتر است امسال مدال جهانی گرفتند. من دوست نداشتم کشتی را کنار بگذارم، اما برای همکاری با تیم ملی به صورت مقطعی این کار را کردم، اما وقتی دیدم می توانم هنوز کشتی بگیرم دوباره به تشک برگشتم.

دارنده مدال برنز آسیا تصریح کرد: بسیاری از کشتی‌گیران باسابقه در سن 30 سالگی و بعد از آن به مدال‌های خوشرنگ جهانی و المپیک رسیده‌اند. حریف امید نوروزی که امسال طلای جهانی گرفت در سال 2001 با حسن رنگرز هم دوره بوده است. پیتر باسکی بعد از 15 سال امسال مدال جهانی گرفت و سلجوق‌ سبی با دو فرزند امسال بار دیگر به مدال برنز جهان رسید؛ پس چرا من باید در 30 سالگی کشتی را کنار بگذارم؟

محمدی با بیان اینکه مگر سال قبل به تیم ملی کمک نکردم؟ گفت: پارسال در جام جهانی در شرایط بسیار خوب بدنی قرار داشتم و به اعتقاد بسیاری از کارشناسان کشتی‌های خوبی گرفتم. امسال هم تمام تلاشم را می‌کنم و به حرف و حدیث‌ها کاری ندارم. اگر در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی موفق شدم، به دوبنده تم ملی می‌رسم؛ تا زمانی که بتوانم کشتی می‌گیرم. هدفم هم تنها رسیدن به دوبنده تیم ملی نیست بلکه دنبال مدال جهان هستم. کاری را که شروع کردم تمام می‌کنم چرا که اگر یک درصد هم احتمال می‌دادم نمی توانم، اعتبار 12 ساله‌ام را در کشتی به خطر نمی‌انداختم.

وی افزود: در مسابقات عمومی هم با صلاح کادر فنی کشتی گرفتم و از احد پازاج رخصت گرفتم. در این مسابقات 5 دور در یک روز کشتی گرفتم و اگر بدنم ناآماده بود نمی‌توانستم چنین کشتی‌های سنگینی را بگذرانم و حریفانم را با اختلاف شکست دهم. بسیاری از قهرمانان کشتی ما مانند رحیم علی‌آبادی در سن 35 سالگی مدال المپیک گرفتند من هم می‌توانم.

محمدی در پاسخ به این سوال که فکر می‌کند با توجه به جوانگرایی در تیم ملی، کادر فنی این فرصت را به او بدهد؟ گفت: من کارم را انجام می‌دهم؛ 30 سال، سن بالایی نیست. جوانگرایی زمانی جوانگرایی است که یکی مانند سوریان جانشین حسن رنگرز شود و مدال‌های طلا را درو کند. اگر اینطور باشد همه باید تا 30 سالگی از کشتی خداحافظی کنند در حالی که در تمام رشته‌های ورزشی ورزشکاران از 28 تا 32 سالگی مدال المپیک می‌گیرند که نمونه‌های زیادی از آن را در کشور خودمان داریم.

وی خاطر نشان کرد: من دنبال اهداف کوچک نیستم و فقط به مدال جهانی فکر می‌کنم. حالا هم تمام تلاشم را می‌کنم تا به هدفم برسم. سال قبل هم که به عنوان مربی با 3 نفر از بچه‌ها کار می‌کردم به نظر خودم موفق بودم و کمک زیادی در ادامه راه به آنها کردم.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس