کد خبر 387505
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۸

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه قطار شهری تبریز در خرداد ماه 94 راه‌اندازی می‌شود، گفت: رئیس جمهور دستور داده‌اند که حتی اگر لازم است آب دریای خزر به دریاچه ارومیه منتقل شود.

به گزارش مشرق، اسحاق جهانگیری عصر امروز در جمع مدیران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تبریز  با بیان اینکه نباید دریاچه ارومیه خشک شود، اظهار داشت: رئیس جمهور دستور داده‌اند که حتی اگر لازم است آب دریای خزر به دریاچه ارومیه منتقل شود.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: نمی‌توانیم نسبت به خشک شدن دریاچه ارومیه بی‌ تفاوت باشیم و در همین زمینه جلسات متعددی برگزار شده است.

جهانگیری اضافه کرد: 296 میلیون دلار برای انتقال آب به تبریز در نظر گرفته شده است و این میزان اعتبار با تبدیل به ریال در جهت حل مسائل عمل کند.

وی گفت: دو رام مورد درخواستی برای قطار شهری تبریز از چین حمل آن آغاز شده است و امیدواریم تا خرداد ماه قطار شهری تبریز در مسیرهای تعیین شده راه بیافتد.

معاون اول رئیس جمهور افزود: قطار شهری در کلانشهرها با مشکلات متعددی روبرو است که با توجه به شرایط موجود در مورد آنان تصمیم گرفته میشود.

جهانگیری به لزوم مدیریت یکپارچه شهری در کلانشهرها اشاره کرد و گفت: در دولت تدبیر و امید برای این مسئله توجه خاصی وجود دارد و تصمیم‌گیری می‌شود.

وی با بیان اینکه در زمینه پروژه‌های مختلف استان که نیازمند بودجه هستند، توجه می‌شود، گفت: راه آهن تبریز – میانه و نیز راه تبریز به اهر نیز بررسی و کمک لازم می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس