کد خبر 386950
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۸

شهروندان یونانی در حمایت از دولت چپ گرای جدید در مقابل نظام سرمایه داری و و ام دهندگان خارجی روز پنجشنبه دست به تظاهرات گسترده زدند.

به گزارش مشرق، این تظاهرات که از طریق فیس بوک تدارک و به مردم اطلاع رسانی شده بود، باعث گردید که مردم یونان در شهرهای مختلف با سردادن شعارهایی بر علیه نظام سرمایه داری و وام دهندگان خارجی به ویژه آلمان وارد خیابان ها شدند.

شهروندان آتنی با تجمع در مقابل پارلمان یونان با سردادن شعارهایی همچونˈ ما از کسی نمی ترسیمˈ،ˈ تهدید اثری بر ما ندارد،ˈ زنجیر تحمیل سیاست ریاضت اقتصادی پنج ساله را پاره کرده ایمˈ،ˈ مردم با رای خود دولتی را انتخاب کرده اند تا زنجیر های سلطه نظام سرمایه داری را پاره کند و ˈ ما حامی ˈ الکسیس سیپراسˈ نخست وزیر و دولت چپ گرای سی ریزاˈ هستیم ، خواستار توقف فوری فشارهای بروکسل و آلمان بر یونان شدند.

براساس گزارش رسانه های خبری یونان، تظاهرات مشابه ای با حضور گسترده مردمی به حمایت از دولت در شهرهای ˈ تسالونیکˈ دومین شهر بزرگ یونان و واقع در شمال، شهرˈ پاتراس ˈسومین شهر بزرگ و واقع در جنوب یونان و دیگر شهرهای بزرگ و کوچک این کشور به حمایت از دولت چپ گرای ائتلافی یونان ( سی ریزا) برگزار کردند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس