کد خبر 386881
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۸

وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه امروزعلی رغم تمام فشارها به ما و قاره مظلوم آفریقا، در این قاره حضور داریم؛ گفت : اقتصاد مقاومتی باید به عنوان یک انتخاب راهبردی بوده و سرمشق برنامه داخلی و خارجی ما باشد.

به گزارش مشرق، محمد جواد ظریف امروز (پنجشنبه 16 بهمن) در دیدار با ایرانیان مقیم تانزانیا در دارالسلام گفت: اگر بخواهیم می‌توانیم اقتصاد بدون نفت داشته و خودمان را از وابستگی به نفت و فشارها و فراز و نشیب‌های بین المللی رها کنیم.

وی با بیان اینکه آن قدر توان داریم مثل سایر کشورها که تازه شروع کرده‌اند؛ کار کنیم، افزود: اگر فکر کینم که در هر مذاکره‌ای این آمریکا است که به اهدافش دست می‌یابد، این همان چیزی است که آمریکا می‌خواهد اما اگر اعتقاد داشته باشیم که می‌توانیم رقابت کنیم موفق می‌شویم.

ظریف اضافه کرد: اعتقاد من این است که می‌توانیم حضور داشته باشیم و از این طریق هم کمک به توسعه دیگران و هم کمک به پیشرفت خودمان و انقلاب عظیم اسلامی داشته باشیم.

وی در ادامه با تبریک دهه فجر گفت: آنچه موجب پیروزی انقلاب اسلامی شد و امروز هم ادامه دارد این که هیچ قدرتی جز ذات باری تعالی را قدرت شکست ناپذیر نمی‌دانیم.

وزیر امور خارجه کشورمان اضافه کرد: اگر به این ایمان داشته باشیم، نگران حضور در هیچ عرصه‌ای نیستیم چه عرصه مبارزه و چه عرصه اقتصاد و نوآوری و سازندگی و بازارهای جهانی و چه احقاق حقوق این مردم بزرگ از طریق گفت‌وگو.

ظریف ادامه داد: نگرانی به خود راه نمی‌دهیم چون به قدرت و توان مردم که زاییده ایمان و توکل است، اعتقاد داریم و آن را بالاترین قدرت می‌دانیم و با این اعتقاد توانسته‌ایم تا امروز در عرصه‌های مختلف پیشرفت کنیم.

رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان از روز یکشنبه به دعوت همتایان خود و برای رایزنی در خصوص مسایل دوجانبه، منطقه‌ای و بین الملل به چهار کشور آفریقایی کنیا، اوگاندا، بروندی و تانزانیا سفر کرده است.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسن ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
    0 0
    اقتصاد مقاومتی با قدم زدن حل خواهد شد !!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس