کد خبر 386761
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۴

جلسه کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا امروز در حالی برای بررسی صلاحیت نامزد وزارت دفاع آمریکا آغاز شد که معترضان ضدجنگ بار دیگر در محل برگزاری نشست حضور یافته‌اند.

به گزارش مشرق، کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا روزچهارشنبه طبق برنامه برای بررسی صلاحیت «اشتون کارتر» که از سوی رئیس‌جمهور آمریکا به عنوان گزینه نامزدی وزارت دفاع این کشور معرفی شده، تشکیل جلسه داد.

کارتر در آستانه این نشست، به صورت مکتوب به 300 سوالی که سنا در مورد موضوعات مختلف برای وی ارسال کرده، پاسخ داده بود. وی در بخشی از این جوابیه مکتوب در رابطه با ایران نوشته بود: «من نگرانی‌هایی در مورد ماهیت فرقه‌گرایانه فعالیت‌های ایران در عراق دارم.»

جلسه امروز که به ریاست «جان مک‌کین» سناتور جمهوری‌خواه برگزار شد، بار دیگر شاهد حضور معترضان ضد جنگ از جمله فعالان گروه موسوم به «کد پینک» است.

مک‌کین در ابتدای این نشست با بیان اینکه آمریکا در حال حاضر با «تهدیدات پیچیده‌ای» مواجه است، گفت مسائل دفاعی نباید «گروگان اختلافات داخلی» این کشور باشد. وی همچنین تصریح کرد: «بسیاری از معضلاتی که امروز با آن مواجه هستیم، نتیجه سال‌ها اشتباع و هدر دادن منابع است.»

سناتور «جک رید» هم پیش از آغاز اظهارات کارتر به صحبت پرداخت و چالش‌های پیش روی آمریکا را به ترتیب پرونده هسته‌ای ایران، داعش، خروج زودهنگام از افغانستان و بحران اوکراین و مقابله با روسیه، دانست.

کارتر سپس به اظهار نظر پرداخت و گفت در صورتی وزیر دفاع شود، از منافع آمریکا و متحدانش به بهترین نحو محافظت کرده و تلاش می‌کند تا آمریکا را همچنان به عنوان «بانفوذترین کشور جهان» حفظ کند.

نامزد وزارت دفاع آمریکا با بیان اینکه معرفی وی با ارائه بودجه دفاعی همزمان شده، اذعان کرد که اطلاعات چندانی از جزئیات بودجه سال آینده پنتاگون، ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که راهبردش برای مبارزه با گروه تروریستی داعش چیست، گفت این راهبرد باید بر اساس «شکست پایدار داعش» باشد.

کارتر در رابطه با راهبرد آمریکا در منطقه، نقش ایران را یک عامل «بسیار پیچیده» توصیف کرد و در پاسخ به این سوال که «آیا داعش بزرگترین چالش پیش روی آمریکا است؟»، گفت: «ما با دو خطر جدی فوری در خاورمیانه مواجه هستیم. یکی داعش و دیگری ایران است.»

گزینه معرفی شده از سوی رئیس‌جمهور آمریکا با بیان اینکه نفوذ ایران در عراق، در دوره نخست‌وزیر نوری المالکی افزایش یافت، گفت اکنون زمان آن است که این نفوذ مهار و کنترل شود.

وزیر دفاع احتمالی آمریکا در رابطه با تحولات عراق و نحوه مبارزه با داعش نیز گفت: «نیروهای عراقی که ما آموزش دادیم، در حال باز پس گرفتن اراضی هستند.»

کارتر در پاسخ به این سوال که آیا با ارسال تسلیحات برای اوکراین موافق است، گفت: «من به شدت متمایل به این کار هستم، چراکه ما باید از اوکراین در دفاع از خود، کمک کنیم.»

وی در پاسخ به سوالی در مورد گسترش موارد تجاوز جنسی در ارتش آمریکا، گفت: «این یکی از موارد شایع در جامعه ماست... اما بروز این امر در ارتش، تخطی از شرافت و اعتماد است.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسن توکلی ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    0 0
    هر چی به آمریکا بها دادیم آنها گستاخ تر شدند ... آقای روحانی من بی سواد نیستم ، از جایی هم تغذیه نمیشوم ، من ایرانی هستم ، من میخواهم ایران عزیز من بر اوج قله های افتخار باشد .... قدم زدن با جان کری و سفر به فرانسه یک روز بعد از توهین نشریه فرانسوی چه معنی میدهد؟
  • معتدل ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    0 0
    امریکا واسراییل هم دودشمن خبیث علیه اران هستند
  • ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    0 0
    خخخخخخخخخخخخخ بله داعش حداکثر 20 هزار نفری رو با ارتش حداقل 20 میلیونی ایران مقایسه می کنی خیلی متخصصی تو بابا
  • امیر پاشا ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    0 0
    عزراییل جونشو میگیری یا بگیرم
  • ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    0 0
    این حرامزاده سگ زرد یانکی هنوز زنده است؟ هنوز از درد زخمی که از ایران خورده داره میسوزه ولی تا بحال آدم نشده لعنت بر دودمانت باد کارتر خبیث
  • مسعود ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    0 0
    امريكا اسراييل داعش انگليس محور شرارت جهاني اند مثل يه چاه فاضلاب براي گسترش تروريسم خشونت و ناامني در دنيا اين چهار تا دولت اشغالن
  • پسر ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    0 0
    پیرسگ ببین البته این نشان از قدرت روزافزون ایران میرسونه که امریکای وحشی داره ابراز میکنه
  • ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
    0 0
    خطر اصلی جهان شیطان بزرگ آمریکا است که رد پای آمریکا در تمام مناطق جهان در بروز هر بحران و جنایتی دیده می شود - نصر من الله و فتح قریب - مرگ بر آمریکای مردم فریب
  • ۰۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
    0 0
    دشمن بزرگ آمریکا سیاستمدارانی هستند که تاریخ مصرف افکارشان که در ذهنی ایزوله قرار دارد بسر رسیده.این افراد با تحریک آمریکا (و متحدانش) و با جنگ افروزی علیه کشورهای مظلومی مثل ایران که هیچ خطری تابحال برای کشوری نبوده و نیست (بطور بالقوه) و هزینه های سرسام آور اینگونه جنگها ،پول و ثروت هنگفتی نصیب لابی ها و سرمایه داران پنهان در سایه ها می کنند و مالیات و هزینه اش بردوش ملت فریب خورده آمریکا میفتد و چطور ملت آمریکا را با این جنگهای بی دلیل توجیه می کنند؟بهتر نبود بجای جنگ با کشورها در صلح و آرامش به دادو ستد و تبادل تکنولوژی بپردازند؟و همه کشورها مثل قطعه یدکی کشور دیگر عمل کنند و ضعفهای همدیگر را بپوشانند و این مسلما سود بسیار بیشتری برای آمریکا و دیگر کشورها خواهد داشت.ترسی که آنها میتراشند مثل والدینی است که کودکشان را از تاریکی و هیولاهای موهومی که در آن است می ترسانند.که در این مورد،تاریکی عدم شناخت ملت آمریکا از ملت ایران است.تقصیر خود ما هم هست که با ایجاد تاریکی بین ملل این سوءتفاهم را خلق کردیم.باید چراغهای روشن و مردم جهان ما را بهتر بشناسند...
  • هما ۰۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
    0 0
    جناب کارتر که در کارت تر زدی ان دوره خان خانی تمام شد فهمت بره بالا. اهان یادم امد این اقا هم کاسه شاه بود کینه اش از ملت ایران تمامی نداره . یکی دیگه یادم امد ایشان فکر کنم الزایمر داره . ایشان میخواست بگوید که داعش و وهابیت دشمن بشریت هستند که اشتباه کرد . شما ببخشید.
  • ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
    0 0
    این بدبخت تقصیر نداره ، باید یه واق واقی کنه که بهش پست بدن
  • نکته ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
    0 0
    بیچاره های یانکی! داعش چندهزار نفری که خودتان بوجود آورده اید و مثل ..ــر تو گل مانده گیر کردید با ایران اسلامی چند میلیونی که از دل حوادث تاریخی و برای یاری حق بوجود آمده مقایسه میکنی؟! تمدن جدید ایران اسلامی شروع به سرریز کردن از مرزهای جغرافیایی کرده است و ان شاءالله زمینه را برای ظهور و حضور منجی آماده می کند. دوره شیطان و استکبار به آخرش داره نزدیک میشه.
  • موریس ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
    0 0
    قل موتو بغیظکم . بگو از خشمتان بمیرید .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس