کد خبر 386674
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۰

سرمربی تیم فوتبال راه‌اهن گفت: مهمترین دلیلی که بازیکنان برای ماندن و آمدن به راه‌آهن بیان کردند حضور من بوده است.

به گزارش مشرق، علی لطیفی در کنفرانس مطبوعاتی قبل از دیدار مقابل ذوب‌آهن قبل از شروع صحبت‌های خود در مورد بازی در رابطه با اینکه این تیم مدیر رسانه‌ای ندارد عنوان کرد: زمانی که پول نداریم نفراتی که در تیم حضور دارند از بازیکن بگیرید تا مربی و مدیرعامل همه چند کاره می‌شوند. مربی هم باید مربی‌گری کند و هم سرپرست باشد و هم مدیر رسانه‌ای!

وی در مورد شرایط راه‌آهن خاطرنشان کرد: شرایط تیم ما نیاز به توضیح ندارد و همه این وضعیت را درک می‌کنند برعکس تصورات همگان با وجود اینکه بازیکنان زیادی را در نیم‌فصل از دست داده بودیم و 5-6 نفر از جمع ما جدا شدند توانستیم مقابل فولاد بازی خوبی انجام دهیم. برخلاف تصور عموم که فکر می‌کردند ما 6-7 گل دریافت می‌کنیم اما به لطف خداوند اهل بیت و شهدا بازی خوبی انجام دادیم.

وی افزود: نیمه اول به طور کامل دست ما بود اما در نیمه دوم دو گل دریافت کردیم. بازی با فولاد در بازیکنان ما خودباوری ایجاد کرد البته اکنون وضعیت مساعدی نسبت به مسائل مالی نداریم. ما بازیکنان باشرف و باگذشتی داریم که برای من الگو هستند. قبل از شروع نیم‌فصل با توجه به اینکه 3-4 پیشنهاد داشتم می‌خواستم از راه‌آهن بروم اما وقتی دیدم بازیکنانم با وجود پیشنهاد در راه‌آهن ماندند و از من خواستند که تیم را ترک نکنم رویم نشد از راه‌اهن جدا شوم. از نماینده دادستانی و دادستان که اجازه ندادند تیم منحل شود تشکر می‌کنم.

سرمربی راه‌آهن تاکید کرد: صادقانه بگویم شرایط ما از لحاظ مالی خوب نیست. باید کمبودها‌یمان را جبران کنیم با همه مشکلات به آینده امید داریم به بازیکنان، به اهالی رسانه قول دادم تیم در لیگ برتر بماند و به جز تلاش و فداکاری راه دیگری برای بقا در لیگ برتر نداریم.

وی افزود: ما در ابتدای فصل کارمان را خیلی دیرتر از سایر تیم‌ها آغاز کردیم و تمرینات بدنسازی نداشتیم حتی 3 هفته دیرتر از سایر تیم‌ها استارت زدیم. هیچ کسی فکر نمی‌کرد این تیم جمع شود اما بازیکنان را دور هم جمع کردیم و دشمنان ما که خیال می‌کردند تیم جمع نمی‌شود و به خواسته و مراد خود می‌رسد با لطف خدا صدقه سری اهل بیت و شهدا راه‌آهن کارش را آغاز کرد.

لطیفی در مورد اینکه برای قرارداد‌های 12 هزار تومانی که با بازیکنان بستند به کمیته اخلاق رفته بود خاطرنشان کرد: پرونده خاصی نبود ما قراردادهای 12 هزار تومانی بستیم که در اصل باید با مبلغ صفر آنها را می‌بستیم. اولین بار است که این حرف را می‌گویم. ما به بازیکنان گفتیم هیچ پولی نداریم در حالی که در ابتدای نیم‌ فصل پولی نداشتیم بازیکنان را تا یک روز مانده به ثبت قرارداد نگه داشتیم و به آنها نگفتیم که پولی نداریم. به نوعی رندی کردیم و خیال می‌کردیم که شاید در روزهای آینده به ما پولی برسد با این حال وقتی در روز آخر پول به دست ما نرسید به نوعی بازیکنان را گوشه رینگ بردیم و گفتیم پولی در بساط‌ ما نیست. در این شرایط که هیچ زمانی برای پیوستن به تیم دیگری وجود نداشت بازیکنان چاره‌ای جز عقد قرارداد با راه‌آهن نداشتند. ما باید در این مقطع با مبلغ صفر ریال قرارداد می‌بستیم اما به خاطر اعتقادی که به اهل بیت دارم و به نیت دوازده امام قرارداد‌هایمان را با 12 هزار تومان ثبت کردیم که در ادامه در این راستا حرف و حدیث شد. من نمی‌توانستم از جیبم پول بدهم. سپس بازیکنان در مصاحبه‌های خود دلایل حضور خودشان را در راه‌آهن را بیان کردند. آنها می‌گفتند مهمترین دلیل‌شان حضور من در راه‌اهن است چرا که می دانند من می‌توانم فوتبالشان را متحول کنم. این موضوع را از سایر بازیکنان شنیدم و به نوعی دهن به دهن چرخیده است البته خودم را پایین‌ترین مربی می دانم اما این محبت بازیکنان بود که اعلام کرده بودند لطیفی این خصوصیت را دارد که عمر فوتبالشان را افزایش دهد و آنها را به کیفیت بالاتری برساند.

وی در رابطه با دیدار مقابل ذوب آهن اظهار داشت: فردا مقابل ذوب آهن بازی می‌کنیم. بدون شک آنها یکی از دو تیم برتر لیگ فوتبال ایران هستند. از بدشانسی من است که با شروع کارم به عنوان سرمربی در راه‌اهن با این تیم‌های قدرتمند بازی می‌کنیم. ذوب‌آهن به حق راهی فینال جام حذفی شده است. وقتی که ذوب آهن در قعر جدول بود و در نیم‌فصل اول با این تیم بازی داشتیم در مصاحبه‌هایم گفتم آنها از لحاظ مالکیت توپ و تاکتیک جزو بهترین تیم‌های ایران هستند. جا دارد به مربیان این تیم که انقدر قوی کار کردند تبریک بگویم. از هر حیث قابل مقایسه نیستیم شاید باور عموم این باشد که بازیکنان ما پایین‌تر از ذوب آهن هستند اما من فقط خودمان را با ذوب‌آهن در کیفیت بازیکنانمان برتر می‌دانم.

وی افزود:سعید آذری مدیرعامل ذوب‌آهن خودش را در موقعیت بحران به خوبی نشان داد و باید به او تبریک بگویم البته ما هم در اوج نداری راه‌آهن را جمع کردیم و به بازیکنان و مدیریت راه‌آهن نمره 20 می‌دهم همانطوری که این نمره را به ذوب آهن می‌دهم. خیلی‌ها به تیم ما امیدی ندارند اما من به کیفیت خودمان ایمان دارم.

لطیفی تاکید کرد: وقتی هدایت تیم را قبول کردم به مدیران گفتم به 4 هفته زمان نیاز دارم. فردا دومین بازی ما در حضور من به عنوان سرمربی تیم است قول می‌دهم پس از گذشت 4 هفته متر تیمی توان شکست ما را داشته باشند و مطمئن باشید فوتبال راه‌آهن را یک سر و گردن بالاتر از بقیه تیم‌ها می‌بینید.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس