کد خبر 386494
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۰

هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال پنجشنبه و جمعه با برگزاری ۵ دیدار پیگیری می‌شود.

به گزارش مشرق، هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال که امروز با 3 دیدار آغاز می‌شود، پنجشنبه و جمعه با 5 دیدار دیگر به شرح زیر پیگیری خواهد شد.

راه‌آهن - ذوب‌آهن

راه آهن در ادامه سقوط آزاد خود هفته گذشته مقابل فولاد شکست خورد تا با 16 امتیاز در رده چهاردهم قرار بگیرد. کار برای این تیم بسیار سخت شده و اگر اتفاق عجیبی نیفتد شاید تیم قدیمی راه‌ آهن سرنوشت تلخی پیدا کند. بازی روز پنجشنبه راه آهن در خانه است اما این هم حاشیه امنیت نخواهد بود چرا که حریف این تیم ذوب آهنِ یحیی گل محمدی است.

ذوب آهن برخلاف راه آهن در مسیر اوج گرفتن است و هفته گذشته پرسپولیس را شکست داد تا بعد از جام حذفی یکبار دیگر داغ دل پرسپولیسی‌ها را تازه کند. این تیم برای کسب سه امتیاز به تهران خواهد آمد و باید دید سقوط راه آهن ادامه دارد یا اوج گرفتن ذوب آهن.

نفت مسجد سلیمان - صبای قم

هرچه لیگ برتر به انتهای مسیر خود نزدیک می‌شود، عرصه بر تیم‌هایی چون نفت مسجد سلیمان هم تنگ‌تر خواهد شد. نفت مسجد سلیمان با 15 امتیاز در رده پانزدهم جدول ایستاده و تمامی تلاش خود را برای بقا در لیگ برتر انجام می‌دهد، آنها که در هفته هجدهم نتوانستند بیشتر از یک امتیاز بگیرند و در خانه مقابل پیکان تن به تساوی دادند اکنون در خانه به انتظار پیروزی نشسته‌اند هرچند حریف آنها صبای قم سختکوش است که به آسانی امتیاز نخواهد داد.

صبا با تارتار در نخستین دیدار مقابل پدیده به تساوی بدون گل رضایت داد و اکنون در خانه نفت مسجد سلیمان به دنبال کسب امتیاز است.

تراکتورسازی تبریز - پدیده مشهد

تراکتورسازی به سرنوشت فصل گذشته نزدیک شده است. یک تحول مدیریتی در میانه راه و در ادامه تیم صدرنشین تبریزی از صدر فاصله گرفت و اکنون تا رده چهارم پایین آمده است. این تیم در خانه میزبان پدیده مشهد است و از این تیم کینه جام حذفی را به دل دارد. این پدیده بود که در تبریز، ترمز تراکتورسازی را کشید و اکنون رویاهای تیم تبریزی یکی بعد از دیگری رنگ می‌بازد.

شاگردان خطیبی برای انتقام و جبران نتایج خود به میدان خواهند رفت اما تجربه جام حذفی به آنها یادآوری می‌کند که نباید پدیده را دست کم گرفت چراکه میهمان مشهدی در انتظار لغزش میزبان تبریزی است.

پرسپولیس - ملوان انزلی

پرسپولیس دیگر روزنه امیدی برای هوادارانش باقی نگذاشته و شکست مقابل ذوب آهن در جام حذفی و سپس در لیگ برتر تقریبا خیال طرفداران این تیم را راحت کرده تا به تیمشان در این فصل امیدی نبندند. پرسپولیس از بازی در ورزشگاه آزادی مقابل ملوان خاطرات خوشی دارد و یکی از آنها شش تایی کردن ملوانی‌ها در زمان سرمربیگری یحیی گل محمدی است.

با این حال ملوان در این فصل خاطره خوبی از پرسپولیس دارد چراکه این تیم قعرنشین 12 امتیازی تنها برد خود را مقابل پرسپولیس کسب کرده است. اکنون باید دید پرسپولیسِ حمید درخشان در خانه از عهده ملوان بر می‌آید یا اینکه شاگردان فیروز کریمی هم به جمع تیم‌هایی که پرسپولیس بحران آنها را پایان داده، خواهند پیوست. بی‌تردید تماشاگران پرسپولیس کاسه صبرشان از نتایج درخشان لبریز شده و چشم انتظار بازی با ملوان هستند.

استقلال خوزستان - فولاد

دربی اهواز در شرایطی برگزار می‌شود که دو تیم روزگار متفاوتی دارند. فولاد در بالای جدول برای صدرنشینی می‌جنگد و استقلال خوزستان در میانه جدول برای ثبات تلاش می‌کند. فولاد با 34 امتیاز نفس به نفس نفتِ صدرنشین است و در انتظار کوچکترین لغزش تا خودش را به صدر برساند. این دیدار برای استقلال خوزستان و ویسی بسیار دشوار است. تیم او با 19 امتیاز یازدهم است و شاید رسیدن به حد نصاب امتیازی ماندن در لیگ برتر برای این تیم بهترین دستاورد باشد اما برای گرفتن سه امتیاز از تیم اسکوچیچ راه سخت است.

برنامه کامل دیدارهای هفته  نوزدهم لیگ برتر بدین شرح است:

 چهارشنبه 15 بهمن

پیکان - گسترش‌فولاد تبریز، ورزشگاه شهدای قدس، ساعت 14:30

سایپای البرز - استقلال، ورزشگاه انقلاب کرج، ساعت 15:30

سپاهان اصفهان - نفت تهران، ورزشگاه فولادشهر اصفهان، ساعت 16

پنجشنبه 16 بهمن

راه‌آهن - ذوب‌آهن اصفهان، ورزشگاه تختی تهران، ساعت 15:30

نفت مسجدسلیمان - صبای قم، ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجدسلیمان، ساعت 15:30

جمعه 17 بهمن

تراکتورسازی تبریز - پدیده خراسان، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز، ساعت 16

پرسپولیس - ملوان بندرانزلی، ورزشگاه آزادی، ساعت 17:05

استقلال خوزستان - فولاد خوزستان، ورزشگاه غدیر اهواز، ساعت 17:15
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس