روابط عمومی دانشگاه و رئیس دانشکده حقوق و علوم‌سیاسی دانشگاه تهران از علت فوت یا خودکشی یک دانشجوی ممتاز دکترای علوم سیاسی دانشگاه تهران ابراز بی اطلاعی می‌کنند.

گروه اجتماعی مشرق- روز گذشته از سوی برخی رسانه‌ها اعلام شد یکی از دانشجویان دکتری دانشگاه تهران (حسین خجسته‌نیا دانشجوی دکترای روابط بین‌الملل دانشکده حقوق و علوم سیاسی) با خوردن سیانور مقابل مسؤولان دانشکده حقوق و علوم سیاسی خودکشی کرد و در راه بیمارستان درگذشت. این در حالی است که گزارش‌های دیگر، از حمله قلبی این دانشجو به علت عصبانیت زیاد و شدت استرس خبر می‌دهند.

بر اساس اظهارات مسؤولان دانشگاه، خجسته‌نیا از پیش سابقه بیماری و نارسایی‌های قلبی داشته و فوت وی به این موضوع مربوط است.

درپی تشدید شایعات شیرمراد مرزبان، معاون روابط عمومی کل دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی مشرق از حادثه دیروز ابراز بی اطلاعی کرده و هرگونه اظهار نظر در این زمینه را منوط به اعلام نتیجه آزمایش های پزشکی قانونی دانست.

مرگ دانشجوی ممتاز دکترای علوم سیاسی دانشگاه تهران مقابل دفتر رئیس دانشکدهسید فضل‌الله موسوی رئیس دانشکده حقوق و علوم‌سیاسی دانشگاه تهران نیز درباره اخبار ضد و نقیضی که در خصوص فوت یکی از دانشجویان دکتری این دانشگاه، وجود دارد به خبرنگار اجتماعی مشرق گفت: این دانشجو مشغول صحبت کردن با تلفن همراهش بوده و یک باره بر زمین افتاد و از هوش رفت و پس از انتقال به درمانگاه از دنیا رفت.

موسوی افزود: وی از دانشجویان کوشا و ساعی ما بود و هیچ مشکلی با دانشکده نداشت و خود را برای دفاع از پایان نامه اش آماده می کرد.

این دانشجو که به گفته مدیرکل روابط عمومی دانشگاه و رئیس دانشکده حقوق از دانشجویان کوشا و ساعی این دانشکده بوده است سال آخر دکتری روابط بین الملل را می گذراند و مقالاتی نیز به قلم وی به رشته تحریر درآمده است.(برای دیدن مقالات اینجا کلیک کنید)

دکتر خضری، مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه تهران نیز با عدم تأیید ادعای برخی سایت‌ها مبنی بر خودکشی این دانشجوی دکتری با خوردن سیانور، گفت: هنوز درباره اینکه علت مرگ چه بوده و اگر مرگ خدای ناکرده عمدی باشد و اینکه انگیزه وی چه بود، خبری نداریم و هنوز گزارشی از مراجع ذیربط در این باره ارائه نشده است.

وی با بیان اینکه این دانشجو فردی منظم و موفق بود، ادامه داد: همچنین وی هیچ پرونده‌ای در مرکز مشاوره نداشت.

خضری درباره روز حادثه اظهار کرد: این دانشجو بعد از خروج از اتاق ریاست دانشکده، در صحن دانشکده حقوق و علوم سیاسی تقاضای یک لیوان آب کرده و بعد از لحظاتی بر زمین می‌افتد و برغم تلاش‌های فراوان پرسنل مرکز بهداشت، این دانشجو متاسفانه درگذشت.


نظرات همکلاسی‌های خجسته‌نیا

در پی این حادثه برخی از افرادی که با وی آشنایی داشتند درمورد وی اظهار نظرهایی کرده اند که خواندن آنها خالی از لطف نیست:

-حسين خجسته نيا را از نزديك مي‌شناختم، به حق يكي از نخبگان رشته روابط بين الملل در ايران بود و لياقت عضويت در هيئت علمي دانشگاه تهران را داشت. ولي با وجود تلاش و پيگيري فراوان هيچ دريچه اميدي جهت جذب در هيچ دانشگاه و يا پژوهشكده‌اي را فراروي خود نميديد. حسين علي‌رغم مشكلات فراواني كه در زندگي داشت انساني محجوب به حيا و خوددار بود..

- آقای دکتر حسین خجسته‌نیا همکلاسی دوره ارشد من بودند. هر وقت می دیدمش، بنده خدا از اینکه دانشگاه تهران و سایر دانشگاه‌ها هی دکترا می‌گیرند و ارزش دکترا را به پایین‌تر از کارشناسی رسانده‌اند می‌نالید. چرا که الان متأسفانه فقط رابطه برای پیدا کردن شغل مهمه نه سواد. مطمئنم اگر ایشون یک کار ماهانه یک نیم میلیونی داشت به این وضعیت نمی افتاد..

- من همكلاس آقاي خجسته‌نيا در دوره دكتري بودم، از مسؤولان دانشگاه تهران و مقامات مسؤول تقاضا دارم به دقت موضوع را بررسي كنند و از تقصير دكتر "..." و بي تفاوتي مسؤولان دانشكده نسبت به مشكلات دانشجويان گذشت نكنند. دكتر "..." با اذيت و آزار و توهين و تحقير دانشجويان و همكاران خود، از نظر روحي و رواني آنها را تحت فشار قرار مي‌دهند. من با وجود همه موانعي كه ايجاد كردند سه سال است كه دفاع كردم اما اينها آقاي خجسته‌نيا را تعمدا در امتحان جامع و پيش‌دفاع و دفاع معطل كردند تا كار به اينجا كشيد. 

- من ایشون رو از نزدک می‌شناختم. بنده خدا رو تو گروه و دانشکده خیلی اذیت کردند. مدیر گروه روابط بین‌الملل و رئیس دانشکده رو مقصر میدونم.


پیام تسلیت دانشگاه تهران در پی فوت دانشجوی دکتری

در پی فوت این دانشجو، هیت رئیسه دانشگاه تهران پیام تسلیتی صادر کرد.

در این پیام آمده است:

انالله و انا الیه راجعون

با کمال تأثر و تأسف با خبر شدیم جناب آقای حسین خجسته‌نیا دانشجوی دکترای روابط بین‌الملل دانشکده حقوق و علوم سیاسی، دعوت حق را لبیک گفتند.

هیأت رئیسه دانشگاه تهران ضمن ابراز تأسف، این مصیبت را به خانواده ایشان و جامعه دانشگاهی تسلیت عرض نموده، رحمت و مغفرت واسعه الهی برای آن مرحوم و سلامتی و شکیبائی برای بازماندگان وی را از درگاه خداوند منان مسئلت می‌نماید.

اداره کل حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه تهران


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 100
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    0 1
    مرگ مشکوک. مدیران وزارت علوم یا استعفا بدهند لطفا
  • دانشجوی ارشد ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    0 1
    استعفای رییس دولت را خواستاریم
  • ترلان ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    1 1
    من گمانه زنی میکنم که یارانه این طفلک رو قطع کردند و دست به انتحار زده
  • ترلان ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    0 0
    گمانه زنی های حکایت دارد یارانه اش را قطع کرده اندونتوانسته این مصیبت عظما را تحمل کند
  • ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    0 0
    ببینید اعتدال گرایان چه کاری با دانشجویان ما می کنند؟
  • عباس ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    0 0
    آخرشم میندازن تقصیر احمدی نژاد!
  • ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    1 2
    زندگی یعنی فشار اما به نظر شما کسی که اول این فشار ها رو بر نتابد و خود کشی کند به درد هیئت علمی شدن در این مملکت می خورد؟
  • حسن ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    0 0
    یک بار مزه پروندی، بسه دیگه! گویا نمیفهمی از دست رفتن یک جوان نخبه یعنی چی! که هوس بازی با این مسئله دردناک کردی!
  • ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    0 0
    استعفای احمدی نژاد رو از زندگی خواستاریم!!!
  • شعبان ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    0 1
    فقط اعدام
  • ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    1 0
    تو شريف هم همينه يه سري خبرنگارتون تشريف بيارن خواهند فهميد تعريف استاخوب اينه: استادي كه بيشتر از دانشجويان به نفع خودش سواري بگيرد. حالا اين سواري روشهاي مختلفي داره. يه روشش كه مرسومه همين بالاييه تو مهندسي كه امكان درآمدزايي هم از پروژه‌هاي صنعتي هست ببينيد يه استاد كه دانشجو ناچارا بهش احتياج داره جه كا كه نميتونه بكنه. اگه حرفشو گوش نكنيي كاري ميكنه كه خودكشي كني (كه مسبوق به سابقه هم هست انگار) و اگه گوش كني هم تعريف استاد خوب رو اجرا كردي مجاناً :)
  • ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    0 0
    خداييش بعضيها آشغال هستند كه با مرگ ديگري سوژه سازي ميكنند و از اونها پست تر اونهايي هستند كه مزه پراني ميكنند بابا يك جوان از اين دنيا رفته يه كم احترام به اموات چيز خوبي هستش بنده اين مصيبت رو به تمام دانشجوها و خانواده محترمش تسليت ميگم و اميدوارم كه شايعه سازان دچار عذاب الهي شوند
  • ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    2 1
    ایشان باید بورسیه گرفته ازایران می رفت جایی که قدرش را بدانند درایران همین آش وهمین کاسه است تا به جایی وصل نباشی از کار و استخدام خبری نیست
  • ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    0 0
    چيزي كه من بهش رسيدم هر اتفاقي كه تو ايران ميوفته چه ماهايي كه اينجا نظر ميذاريم چه نويسنده مقاله و هر كس ديگه اي برامون اتفاقي كه افتاده و علت اصليش و راه هاي جلوگيري از تكرارش مهم نيست مهم اينه كه اون اتفاق رو چطور بنويسيم كه ازش در جهت اثبات نظر شخصي خودمون استفاده كنيم نويسنده همين خبر از نظرات يه عده ناشناس از يه سايت ديگه كه ادعا كردند از دوستان مرحوم بودند اينجا به اسم نظر دوستانش ياد كرده بدون اينكه فكر كنه خواننده با چشم هاي اون ميبينه و با گوش هاي اون ميشنوه و به چيزي كه مينويسه اعتماد ميكنه من نميگم نظرات يا خبر دروغ يا راست هستند ميگم به هيچ كدوم از نوشته ها چه اين وري چه اون وري نميشه اعتماد كرد
  • ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    0 0
    من موندم کی به تو ارشد داده با این طرز فکرت :)
  • ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    0 0
    جالبه شماها هنوز هم هستید؟؟
  • ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    1 1
    اينم بگم حتي علت مرگ هم معلوم نيست چي بوده خودكشي يا ايست قلبي؟ بهتره اينقدر ساده نباشيم كه با خوندن يه خبر تو سايت داخلی بگيم ايست قلبي و با يه خبر تو سايت مخالف نظام بگيم خودكشي!
  • ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    0 0
    اينم بگم حتي علت مرگ هم معلوم نيست چي بوده خودكشي يا ايست قلبي؟ بهتره اينقدر ساده نباشيم كه با خوندن يه خبر تو سايت وابسته به نظام بگيم ايست قلبي و با يه خبر تو سايت مخالف نظام بگيم خودكشي!
  • ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    0 0
    چه ربطی داره آخه جو گیر
  • ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    0 0
    راحت شد. درود بر روحش. وقتی دکترا می گرفت کار نبود میخواد چکار کنه. بیکاری واقعا سخته من هم مثل این دانشجو هستم.
  • ناشناس ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    1 0
    چند وقت پیش مورد مشابهی در دانشگاه یاسوج داشتیم!چه بلایی دارن سر جوانان میارن!!!!
  • حسن ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    0 0
    تو آدمی؟
  • ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    0 0
    مسئله صددرصد مشکل مالی بوده که مرحوم از عهده خرج سرسام آور زندگی و خرج درمان خود برنمیآمد!
  • ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    0 0
    حرفهای مشرق پسند نزن مقصر آن رفته است که از پشت تریبون ظرفیت دکترا را دو برابر کرد برای کجا معلوم نیست. دکتر بیکار مصیبت عظماست تا بیسواد بیکار.
  • پری ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    0 0
    منم شرایط ایشان را داشتم و بیمارشدم .. مدیرگروه ها افتضاح هستند در دانشگاه کسی جوابگو نیست نوهین و تحقیر و مسخره بازی و باندبازی و...
  • ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    1 0
    شرمتون باد میگن کوشا بود بجای یکاز اقازاده های بیسوادتون جذبش میکردین زنده را باید به فریادش رسید ورنه بر سنگ مزارش اب پاشیدن چه سود
  • سید ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    0 0
    دکتر جان شما در اولین فرصت از بازار استوقدوس بخر و برو خونه بخور و بعدشم اسپند دود کن که یه وقت نظر نخوری آخه یارو واسه خودش یه پا دیپلمات بوده بیاد به خاطر یارانه خودکشی کنه!!!!!!! خدایا ما با کیا هفتادو شش میلیون شدیم!!
  • کاپیتان ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    0 0
    دوست عزیز چیزی که واضحه و اظهر من الشمس اینه ایشون جلوی مسئولان دانشگاه جلوی دانشکده با اعلام قبلی جلو اون همه شاهد سیانور خورد و خودکشی کرد از دست اینا و اینها هم اومدن شایعه درست کردن که نه خودکشی کجا بوده قلبش درد گرفت مُرد! این خبر مال الان نیست دو روز پیش این اتفاق افتاد و این سکوت خبری برای من خیلی جالبه! گزارش پزشکی قانونی ، دانشجو ها مامورین اورژانس ومسئولان همه چی مشخص میشه ههههه نا رسایی قلبی!
  • سید ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    0 0
    دوست عزیز من کلا با اصولگراها رابطه خوبی ندارم ولی خواهشا زود قضاوت نکن بذار همه چی معلوم بشه دقیقا اونوقت هرچی خواستی بگو الان اونا شروع میکنن میگن نگاه کن اینارو چقد امل و عقده ای و زود جبهه میگیرن واز این حرفا دیگه درست نیست خدا به هممون بصیزت بده
  • سید ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    0 0
    داداش،آبجب هرکسی هستی آخه وقتی هنوز هیچی معلوم نیست واسه چی قضاوت میکنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ها؟؟؟؟
  • کاپیتان ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    1 0
    انصافا" بعضی استاد ها واقعا" انسان های شریف و درستی اند ولی بعضی ها واقعا عوضی اند واقعا" عوضی خدا نسلشونو منقرض کنه که دانشجو رو اذیت میکنن اذیّت ها!!!
  • ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    0 0
    بابا بنده خدا فوت شده خدارحمتش کنه ولی ان رابه همه چی ربط میدن چرا؟
  • علی ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    1 0
    متاسفانه روواط ومناسبات دردانشگاهها کاملا مادی وبراساس پول وپارتیه وبرخی اساتید برای خودشیرینی وژست جدی گرفتن اتفاقا دانشجویان خوب ودرسخون رو میندازن ونمره بهشون نمیدن درعوض نورچشمیهای درسنخون خوب نمره میگیرن بنده خودم دردانشگاه ...استادی متاسفانه بی دلیل منو انداخت وبرخوردش هم خیلی زشت ودور ازانسانیت بود
  • سید ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    0 0
    انصافا نظر فوق العاده عالی و کارشناسانه و پخته ای بود موافقم شدید
  • ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    0 0
    شعبون بی مخ که میگن شمایید؟
  • ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    1 0
    خیلی ناراحت شدم. وقتی محیط دانشگاه اینقدر نخبگان را آزار می دهد از جامعه چه انتظاری می رود. متاسفانه دانشگاه ها بجای حمایت از نخبگان مخصوصا بعضی اساتید پولدوست بی وژدان فقط روی اعصاب دانشجو ها راه می روند.
  • ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    1 0
    البته انسان نباید خودش رو بازیچه سیستم قرار بده ولی کسی که به زیردست (چه دانشجو، چه کارمند و...) فشار میاره صلاحیت مسئول بودن را داره؟ همه ما به اندازه کافی گرفتاری داریم و باید هوای هم رو داشته باشیم، اگه ما به همدیگه رحم نکنیم انتظار داریم آمریکا به ما رحم کنه؟
  • ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    0 0
    متاسفم برات خیلی....
  • ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    0 0
    خدا لعنت کنه کسانی رو که باعث این مصیبت شدند.
  • ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    0 0
    خدا لعنت کنه کسانی رو که باعث این مصیبت شدند.
  • مجتبی باجلانی کامیارانی ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    0 1
    چرا از فرماندار تکاب که به خانواده شهدا بدترین توهین ها را کرده است مطلبی نمی نویسید مشرق جان از شما بعید بود که موضوعی به این مهمی را فراموش کنید
  • ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    0 2
    چه ربطی به رییس دولت و وزارت علوم داره ؟؟؟ عجلش رسیده مرده ؟؟؟ دیگه الان تو مملکت ما میدونند که از برای درس خواندن شغل و کار دولتی وجود ندارد !!! مگه بقیه دانشجویان دانشگاهها تو جاهای دیگه استرس ندارند مشکلات ندارند ، اینا که دانشگاه دولتی بودند ، دانشگاه ازاد بودند چه می کردند !!!
  • دانشجوی کارشناسی ارشد ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    0 0
    وای وای؟!!! من دانشجوی کارشناسی ارشد تربیت مدرسم. واقعا پتانسیل خودکشی رو همه بالقوه دارند؟!من خودم جراتشو ندارم وگرنه خیلی خیلی زودتر باید خودکشی میکردم. اصلا این خبرا دروغ.؟ من خودم تو این وضعیتم و خیلی از هم اتاقی هام هم اینجور. به خدا دیگه بسه .چقد بدبختی چقد ناامیدی؟با دولت تدبیر و امید؟؟!!! فقط دعا کنید من یه ذره جرات پیدا کنم واسه..... . دیگه هیچی فایده ای نداره...هیچی .و دیگر هیچ هیچ
  • ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    0 0
    چی میگی؟!!!!!!
  • پدر دانشجو ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    0 0
    واقعا برای دانشگاه هامتاسفم با این استادانش پسر م درس‌هاش خوب است باچند هم کلاسی هاش که در س ضعیف تراست کار می‌کند اون وقت استاد به آنها نمرده بالاتر ی میدهدچطوردانشجوفشاربهش نیاد
  • ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    0 0
    لعنت خدا بر شیطان حرامزاده که نمیزاره دهن من بسته باشه
  • ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    0 0
    لعنت خدا بر شیطان حرامزاده که نمیزاره دهن من بسته باشه
  • ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    0 0
    لعنت خدا بر شیطان.... که نمیزاره دهن من بسته باشه
  • ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    0 0
    حیف من که کامنت بگذارم و مشرق دگم آنرا سانسور کند.
  • مهرداد ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    1 0
    بنده از همکلاسی های آقای خجسته نیا بودم که دفاع کردم. ایشون هم مانند من بازی دعواهای سیاسی بین اساتید شده بودند که رئیس گروه مجری آن است. رئیس گروه مانع از فارغ التحصیلی دانشجویانی می شود که با اساتید مخالفش پایان نامه گرفتند. او بنده و چندین تن از دانشجویان را تا سر حد خودکشی اذیت کردند. آقای خجسته هم در این اواخر بارها در مورد آزار و اذیت این شیر و خان (رئیس گروه) صحبت کرده بودند. کاش کمیته ای تشکیل می شد و همه کسانی که از دست این به اصظلاح دکتر (رئیس گروه) دیوانه و روانی شدند، در آن صحبت می کردند. واقعا متاسفم که نخبگان کشورمان به خاطر لج بازی های بچه گانه این رئیس 50 ساله خودکشی می کنند. به امید اجرای عدالت.
  • ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    0 0
    رییس دانشکده که ازاصولگرایان است بیخود به وزیر علوم گیر ندید
  • امیرحسین ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    0 0
    اینم به اسکتبار ربط داره لابد
  • ناشناس ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    3 0
    ترابخدا کسانی برای تدریس در دانشگاه بکار بگیرید که سره سفره پدرشان نان خورده باشند بزرگ زاده باشند نه یه عده گدازاده تازه به دوران رسیده که باعث مرگ وجنون دانشجو بشه
  • فارغ التحصیل دانشگاه ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    0 0
    در روزهایی که ادم بخواد از پایان نامه دفاع کنه ،سنگ اندازی های بی مورد اساتید و ندانم کاری های کسانی که در چرخه دفاع از پایان نامه به نوعی دخیل اند ، به شدت بر روی روان افراد تاثیر گذاره. من هم سال قبل در همچین زمانی مشغول دفاع از تزم در دانشگاه تهران بودم .اونقدر به من استرس وارد کردند که شب ها فقط اشک می ریختم و روزها از استرس جلوی لرزش دستانم رو می گرفتم و همیشه احتمال می دادم و می دهم که استرس اون روزها و لحظات به حمله ی قلبی ، ام اس و سایر بیماریها ختم نشه. برای کوچکترین کار اداری که تنها چند ثانیه با درست و اخلاقی کارکردن یک استاد یا کارمند ،به انجام میرسید باید روزها صرف دویدن ،خواهش و تمنا در دانشگاه تهران می بودم . من به جرات یک سال تمام به خاطر ندانم کاری و فراموشکای استادان فرسوده و خودخواه ( نه همه شان البته) و کارمندان از کار در رو و بی مسئو لیت ( اکثریت آنها) مشغول دوندگی برای کارهای دفاع بودم.اون وقت می پرسند که چرا اینقدر پایان نامه دانشجوهای دکترا طول می کشه و اخرش هم یک افق تاریک برای آینده. حیف از آن روزهای جوانی که بابت هیچ گذشت و صد حیف از این جوانی که مرگش گواه سیاه نامگی بسیاری از این اساتید و سایرین است.
  • مهدی ص ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    0 0
    رییس دانشگاه باید استعفا بده ومحاکمه بشه
  • ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    0 0
    یکی از دوستان چقدر خوب مشکل مصیبت مملکت را باز کرد : تا به جایی وصل نباشی ! آیا بهتر نیست از این پس رئیس جمهور را از یک فرد نظامی درجه یک با دیسیپلین بالا انتخاب کنیم ؟ اگر دست من بود فرماندهان ارتش و سپاه را رئیس جمهور می کردم تا کسی جرأت نکنه از زیر بار وظیفه شانه خالی کنه یا پارتی بازی کنه
  • ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    0 0
    تابلو ست که حرف های سنگینی شنیده که قابل تحمل نبوده متاسفانه با /امدن دولت جدید دانشگاه ها پر شده از عناصر وابسته غربگرا مادیگرا و سیاست زده فقط یه نمونه ش رو بگم: دکتر نازیباکلام
  • مرتضی ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    0 0
    خدا از سر تقصیر کسانی که با زندگی مردم بازی می کنند، نگذره ان شاالله.
  • ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    0 0
    زیبا کلام باید اخراج بشه از دانشگاه تهران
  • امید ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    0 0
    خیلی بی ادبی ... خداکنه یارانه تو قطع نشه
  • ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    0 0
    احسنت
  • ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    0 0
    دقیقا به استکبار درون آقایان ربط داره
  • ۰۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    0 2
    بورسیه؟ منظورت فاند از دانشگاه خارجیه؟ اصولا فاند فقط به زشته ها ی مهندسی و علمی داده میشه نه رشته های علوم انسانی که بدرد نمیخوره
  • مهدی مرادیفر ۰۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    0 0
    گشتم نبود نگرد نیست
  • مهدی مرادیفر ۰۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    0 0
    پس از دو روز همه چیز فراموش میشه ..نمیدانم چرا دانشجویان وقتی دانشجو هستند شیرند !!!!! ولی پس از مدتی همه لال مانی میگیرند
  • احمد ۰۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    1 0
    افسوس و صد افسوس ......چرا باید سیستم آموزشی ما اجازه دهد افراد عقده ای استاد و معلم باشند . چنین اساتید و معلمانی قاتل روح و روان فرزندان مردمند . باید تست روانی و شخصیتی بشوند تا چنین فجایعی رخ ندهد . اف بر اساتید روانی .....شرم بر پول وعنوان
  • ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    0 0
    حال همه جوونای ما همینه از کارگر تا دکترش
  • جواد ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    1 0
    چرا یه دانشجوی دکترای ما باید مشکل مالی داشته باشه چرا باید فشار عصبی داشته باشه باور کنید اینا خیلی وقته تو دانشگاههای ما هست حتما باید یک نفر خودشو بکشه تا بیاین دنبال این قضیه؟ اقای حسینی بای که اومدی دانشگاه ...گزارش تهیه کردی؟ چرا تمام حرفای دانشجوها رو پخش نکردی اخه؟؟؟؟؟ همه دانشگاهها مثل همه و شما فقط چیزای الکی رو پخش میکنی
  • سعید ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    0 0
    ایول شعبون بی مخ رو خوب اومدی
  • ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    0 0
    خاک برسر تان که هر توهین به را اقای احمدی نژادچاپ میکنی
  • رها ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    1 0
    اونوقت میگن فرارمغزها.یا باید فرارکنن یا ازدست این به ظاهر دلسوزان دانشگاهی بی دین،خودشون رو بکشن.حالم از همشون به هم میخوره.لاشخورای بی مذهب اینا روی شیطون رو هم سفید کردن
  • دانشجوی ارشد دانشگاه تهران ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    1 0
    این پرت و پلا ها چیه! یارانه چیه!!! واقعا براتون متاسفم اصلا میفهمید چه اتفاقی افتاده! میفهمید خودکشی یه دانشجو یعنی چی! نیاز به اثبات کردن نی همکلاسیای این دانشجو سه سال پیش دفاع کردن و رفتن و مدیر گروه روابط بین الملل سر دفاع و پیش دفاع و آزمون جامع به ایشون گیر دادن تا آخر کار به اینجا کشید امیدوارم خدا هر کسی که اندازه سر سوزنی تو این کار مقصر بوده رو نبخشه اگه عدالتی وجود داشته باشه رئیس دانشکده و مدیر گروه باید باید باید اخراج شوند. که متاسفانه عدالتی وجود نداره اللهم عجل الولیک الفرج. تنها امیدمون همینه.
  • ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    1 0
    متاسفانه همه دانشجویان دکتری از آینده شغلی خود بیم دارند و از نظر مالی تامین نیستند, علاوه بر این متاسفانه بعضی از اساتید با دانشجویان خیلی بد برخورد میکنند, من که دلیل خودکشی این دانشجو را ففشارهای عصبی میدانم
  • ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    0 0
    مقتول بايد محاكمه و به اعدام محكوم بشه!
  • سید ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    0 0
    بشمار . . ..
  • ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
    0 0
    این چند سال اینقد دانشجوی ارشد و دکتری گرفتن که هممون بیکاریم _ البته دولت جدبد ظرفیت ها کم کرده اما با دانشجویانی که سال های پیش پذیرش شدن چکار میشه کرد_ افزایش ظرفیت دانشگاه ها بدون مطالعه از کارای دولت قبلی بود
  • ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    0 0
    100% چیزایی میدونسته و گفته و ترور شده
  • ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
    0 0
    اخرش باید مینوشتی . . . . الکی مثلا شریف درس میخونم
  • مهدی ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
    0 0
    تو دستگاههای دولتی هم همینه. من الان با فوق لیسانس روابط بین الملل بعد از ده سال خدمت تو روابط بین الملل راه آهن ج.ا.ایران و کارهای برجسته هنوز کارشناسم که اگر زورشون برسه اون کارشناسی رو هم ازم میگیرن اونوقت افرادی با لیسانسهای غیر مرتبط و خندده دار در رشته های دیگر، کارشناس مسئول و رئیس گروهند
  • مهدی ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
    0 0
    تو دستگاههای دولتی هم همینه. من الان با فوق لیسانس روابط بین الملل بعد از ده سال خدمت تو روابط بین الملل راه آهن ج.ا.ایران و کارهای برجسته هنوز کارشناسم که اگر زورشون برسه اون کارشناسی رو هم ازم میگیرن اونوقت افرادی با لیسانسهای غیر مرتبط و خندده دار در رشته های دیگر، کارشناس مسئول و رئیس گروهند
  • مهدی ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
    0 0
    تو دستگاههای دولتی هم همینه. من الان با فوق لیسانس روابط بین الملل بعد از ده سال خدمت تو روابط بین الملل راه آهن ج.ا.ایران و کارهای برجسته هنوز کارشناسم که اگر زورشون برسه اون کارشناسی رو هم ازم میگیرن اونوقت افرادی با لیسانسهای غیر مرتبط و خندده دار در رشته های دیگر، کارشناس مسئول و رئیس گروهند
  • ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
    1 0
    عدالت كه نباشه همين ميشه، قانون نباشه همين ميشه، خصومت ها و لجبازيها باعث ركود علمى در دانشگاهه، حال اين خودكشى باشه يا مرگ به دلايل ديگه، توى يه دانشگاه بايد بين دانشجويان تبعيض قائل نشوند و حق كشى نكنند به هر حال همه در محضر خداوند بايد پاسخگو باشند و فقط به همين دو روزه مقامات دنيوى دل خوش نكنند!
  • ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    الحق که که نخبه هستید وجدان درست است نه وزدان
  • ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
    0 0
    با خودت چند چندی؟
  • ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
    0 0
    اگه دوباره اشتباه نکنیم خودش میشه استفا رئیس دولت
  • ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
    0 0
    روحانی مچک.... نه روحانی خاک....
  • دبیر شیمی ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
    0 0
    زندگی هر انسان مملو از پستی و بلندی ها و دوستی ها و دشمنی ها ست خودکشی درست نیست.
  • ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۱
    0 0
    آقا تقصیر احمدی نژاده!!!!! تموم شد رفت!!!
  • وحيد ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    اين نتيجه کار چند سال پيش است. خروجي اش الان معلوم شده.
  • داود ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۳
    0 0
    متاسفم که بیشعوری مثل تو اینقد راحت از مرگ همسانش جوک میسازه
  • جمالی ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۵
    2 0
    اصلا بعضی از این استادان نمی توان به انها انسان گفت چه رسد به اینکه استادشان نامید اینشاالله فرزندانشان به همین سرنوشت دچار بشوندتا طعم بی وجدانی را بچشند وقتی مایه علمی ندارند می کوشند که کمبود خود را با ازار واذیت وطاقچه بالا گذاشتن پوشش دهند باور کنید بعضی کارگرهایی که در گاراژ ها کار میکنند معرفتشان ومرامشان بهتر از این استاد نما هستند
  • جمالی ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۵
    0 0
    درست است همه ما در محضر خداوند هستیم اما این وسط نقش مسولین چه می شود جوان مردم مرد تمام
  • ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    1 0
    علتش اینه که اگه به دانشجویای خوب بها بدن ممکنه تا چند سال بعد جاشونو بگیرن ولی دانشجویای ضعیف همچین خطری ندارن براشون.
  • دکتر ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    1 0
    مهدی جان می بینی چطور مسلمانان جوان دارن اذیت می شن. دانشجوی دکتری باید بره کار دانشجویی بکنه بنظرتان این بیگاری کشیدن از دانشجوی دکتری و سو استفاده نیست. در دانشگاه ما حتی حق التدریس هم به دانشجوی دکتری نمی دهن
  • sina ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    راحت شد خدا بیامرزدش
  • حسنعلی ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
    0 0
    پاسخ به: حرفهای مشرق پسند نزن مقصر آن رفته است که از پشت تریبون ظرفیت دکترا را دو برابر کرد برای کجا معلوم نیست. دکتر بیکار مصیبت عظماست تا بیسواد بیکار. پاسخ: اول اینکه دکترای دانشگاه تهران دو برابر نشده که کمتر شده. اون دوبرابر شدن متعلق به اون دانشگاههای آبکی مد نظر شماست که بهتر میشناسین. ایشون علوم سیاسی و روابط رو در دانشگاه تهران و دانشکده علوم سیاسی تحصیل میکرد. لطفا برو راجع به اون دانشکده خوب اطلاعات حاصل کن بعد اظهار نظر کن. دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران در رده بندی هفتم خاورمیانه میباشد.
  • حسنعلی ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
    0 0
    کجا درس خوندی که محتاج یارانه ای؟ ایشون نخبه بوده؛ و تو چه میفهمی که نخبه کیست؟ و فرق نخبه با تو در چیست؟؟؟؟
  • حسنعلی ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
    0 0
    چرت نگو لطفا. کجا مثلا درس خوندی؟ و تو چه میفهمی فرق نخبه با تو در چیست؟
  • حسنعلی ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
    0 0
    بله فاند به دانشجویان دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران تعلق میگیرد. دانشگاههای آمریکایی رو هوا میزنن دانشجوهای این دانشکده رو.
  • ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
    0 0
    خدا رحمتش کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس