کد خبر 386262
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۸

یک سند دادگاه از محاکمه جفری استرلینگ جاسوس سابق سازمان سیا نشان می‌دهد که عراق احتمالا دومین هدف آژانس جاسوسی آمریکا برای ارسال طرح‌های هسته‌ای ناقص بوده است.

به گزارش مشرق، راشاتودی نوشت: یک سند فاش شده از دادگاه محاکمه جفری استرلینگ جاسوس سابق سازمان سیا نشان می دهد که پس از ایران، عراق نیز می توانسته هدف "عملیات مرلین" سیا برای انتقال طرح‌های هسته‌ای ناقص باشد.

خبرنگاران شواهد زیادی را پیدا کرده اند که حاکی است پس از ایران، ممکن است طرح های ناقص مربوط به بمب هسته ای به عراق و سایر کشورها نیز داده شده باشد.

کارشناسان فکر می کنند که از این طرح‌های ناقص می توان به سادگی با استفاده از مهندسی معکوس، اقدام به ساخت یک سلاح هسته‌ای کرد.

دیوید سوانسون مدیر "ورلد بیوند وار" در این باره تاکید کرد که " این مساله کاملا روشن است که عملیات مربوط به استفاده از یک دانشمند سابق روسی برای تحویل سلاح‌های هسته‌ای ناقص به ایران، به سایر کشورها به خصوص عراق نیز گسترش یافته است. قرار بوده تا این مساله بسیار بسیار مخفیانه بماند ولی در بین همه شواهدی که در محاکمه جفری استرلینگ مورد استفاده قرار گرفته، این مساله کاملا روشن شده است که عراق کشور بعدی بوده که هدف این عملیات قرار گرفته است.

وی در ادامه افزود: اسناد دیگری نیز نشان می دهد که مرلین دانشمند روسی و همسرش حداقل تا سال 2009 میلادی، صدها هزار دلار از سازمان سیا دریافت کرده اند. این مساله نشان می دهد که این عملیات احتمالا در دوران دولت های بوش و اوباما نیز ادامه یافته است.

وزارت دادگستری آمریکا، استرلینگ را به نقض قانون جاسوسی 1917 میلادی متهم کرده است. این جاسوس سابق سیا متهم است که اطلاعات مربوط به عملیات مرلین را به جیمز رایزن خبرنگار روزنامه نیویورک تایمز، داده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس