کد خبر 386208
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۷

رئیس‌جمهور بزرگترین رابطه دولت و ملت را معلمان دانست و گفت: معلمان بزرگترین پل میان دولت و ملت هستند.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام حسن روحانی در مراسم افتتاح پروژه‌های آموزشی، پرورشی و ورزشی وزارت آموزش و پرورش در مجتمع شهید مدنی گفت: به همه مسئولین آموزش و پرورش در سراسر کشور به ویژه ۸ استانی که الان به طور مستقیم با آنها در تماس تصویری هستیم سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر را تبریک می‌گویم.

وی افزود: ما امروز ۶۷۱ پروژه آموزشی و بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ کلاس درسی را در سراسر کشور با اظهار ارادت به پیامبر اسلام، ائمه معصومین و توجهات حضرت ولی عصر(عج) افتتاح می‌کنیم.

روحانی ضمن تشکر از خیرین مدرسه‌ساز گفت: در طول سال بیش از هزار و ۶۰۰ پروژه آموزش و پرورش و ۹ هزار کلاس درسی با کمک خیرین مدرسه‌ساز افتتاح شده است و مردم ما در این امر مهم فرهنگی سهیم و شریک هستند.

وی افزود: خیرینی که در این امر خیر فرهنگی شرکت کرده‌اند بدانند که هر کس تحت تاثیر این آموزش‌ها و پرورش این کلاس‌ها قرار بگیرد آنان در تمام ثوابش تا روز قیامت سهیم و شریک هستند و این یک صدقه جاریه و دائمه است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه در دنیای امروز آموزش و پرورش بسیار پیچیده شده است گفت: ما با توجه به پیچیدگی امروز آموزش و پرورش باید در ایجاد فضای مناسب برای آن کوشش کنیم چراکه آموزش و پرورش نیاز به فضای همسان و استاندارد دارد تا فرزندان عزیز ما در یک محیط بهتر و آرام‌تر در کنار معلمین باانگیزه‌تر به فراگیری علم و دانش بپردازند و معلمان هم تعلیم و تربیت را به ثمر بنشانند.

روحانی با اشاره به دهه پیروزی انقلاب اسلامی و ایام فجر گفت: این روز را به معلمین عزیز و نوجوانان تبریک می‌گویم و انشاءالله راه امام و شهیدان را با هدایت‌های رهبری به ثمر بنشانیم.

رئیس‌جمهور با اشاره به نقش بخش خصوصی در آموزش و پرورش گفت: ما در همه امور و از جمله آموزش و پرورش همواره دست نیاز خود را به سمت ملت بزرگ دراز می‌کنیم و مردم نیز همواره در کنار دولت بوده‌اند.

وی تاکید کرد: ما در بناهای فیزیکی نیاز به خیرین مدرسه‌ساز داریم و کاملا آمادگی خود را برای حضور بخش خصوصی در این زمینه اعلام کرده‌ایم و هرجا که لازم باشد زمین را برای ساخت و ساز آنان در اختیار خواهیم گذاشت و از همین‌جا از خیرین مدرسه‌ساز دعوت می‌کنیم که پروژه‌های نیمه‌تمام را تکمیل و بهره‌وری کنند.

رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به افتتاح آموزشگاه شهید مدنی گفت: شهید مدنی اسوه علم و تقوا بود و من نیز در جلسات اخلاق ایشان که در حیاط منزلش تشکیل می‌شد شرکت می‌کردم.

وی با بیان اینکه این آموزشگاه با همت دو خیر مدرسه‌ساز تکمیل شده است گفت: همچنان که دیدید نامی از این خیرین در تابلوی این مدرسه نبود و نام این آموزشگاه به اسم شهید مدنی و رهبر معظم انقلاب مزین بود.

وی با بیان اینکه دولت تسهیلات بانکی در اختیار خیرین قرار می‌دهد گفت: این مردم نه برای نام و نشان و خودنمایی بلکه برای کار خیر قدم پیش می‌گذارند که البته تامین معلم، ویژگی معلم و انگیزه معلم به عهده دولت است و دولت هر خدمتی که کند کاری نکرده است.

وی بزرگترین رابطه دولت و ملت را معلمین دانست و گفت: معلمین بزرگترین پل میان دولت و ملت هستند.

وی خاطرنشان کرد: امروز اگر در جامعه اخلاق، فداکاری، ایثار و جهاد وجود دارد مردم قدم‌های اولیه آن را در مدرسه آموخته‌اند و در کلاس درس اخلاق، مهارت زندگی، تدین و تعهد را فرا گرفته‌اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • یکی ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    0 0
    سر جدت این پل رو خراب نکنی.ممنون میشیم.
  • مستانه ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    0 0
    البته این تبصره را من بیفزایم که معلمان و اساتیدی هم هستند که پلی میان دنیا و جهنم برای دانش آموزان و دانشجویانشان اند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس