کد خبر 385723
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۰

خبرگزاری رسمی کره شمالی (کی سی ان ای) گزارش داد این کشور با موفقیت رزمایش مشترک هوایی و دریایی علیه نیروی دریایی فرضی آمریکا برگزار کرده است.

به گزارش مشرق، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی شخصا از این مانور نظامی بازدید کرد.کی سی ان ای اعلام کرد: «رزمایش ارتش خلق کره به منظور هدف قرار دادن موضع نیروی دریایی دشمن به ابتکار شخصی کیم جونگ اون فرمانده عالی انجام شد».

براساس این گزارش، این مانور متمرکز بر «انجام روش جنگی حملات هوایی و دریایی غافلگیرکننده به ناو امپریالیست های آمریکایی بود که وارد آب های عملیاتی در نیمه جنوبی شده بود تا حملات نظامی علیه اهداف راهبردی جمهوری دموکراتیک خلق کره (کره شمالی) انجام دهد».هدف از این رزمایش همچنین «کمک به واحدهای زیردریایی و یکان های هوایی برای آشنایی با روش های رزم، فرماندهی و هماهنگی» بود.

رهبر کره شمالی اعلام کرد این کشور دیگر دست روی دست نخواهد گذاشت تا «سگ های هار» درباره سرنگون کردن نظام سوسیالیستی، «علنا پارس کنند».این اظهارات در واکنش به گفتگوی اخیر باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا با یوتیوب درباره این که حکومت کره شمالی به مرور زمان فرو خواهد پاشید، بیان شد.

رهبر کره شمالی همچنین اعلام کرد این کشور آماده است «هر گونه جنگ را از جمله جنگی توسط نیروهای مسلح متعارف و یک جنگ هسته ای را خنثی کند».
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس