اکبر صحرایی از نگارش زندگی‌نامه و خاطرات شهید عبدالله اسکندری، یکی از شهدای مدافع حرم در سوریه، خبر داد و گفت: در حال حاضر در مرحله تحقیق برای نگارش این اثر هستم.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، اکبر صحرایی، نویسنده، با اشاره به نگارش جدیدترین آثار خود گفت: در حال حاضر مشغول نگارش زندگی‌نامه و خاطرات شهید عبدالله اسکندری، از شهدای مدافع حرم در سوریه هستم. این اثر در حال حاضر در مرحله تحقیق و گفت‌وگو با نزدیکان و خانواده شهید است و امیدوارم در سال آینده به اتمام برسد.

وی ادامه داد: این کتاب اگر به سرانجام برسد، جزء اولین کتاب‌هایی است که درباره مقاومت در سوریه و شهدای مدافع حرم نوشته شده است. در این اثر ابتدا به کودکی شهید اسکندری پرداختم و سپس به خاطرات و زندگی‌نامه این شهید بزرگوار در دوران بزرگسالی و جنگ تحمیلی و در نهایت خاطرات وی که از زبان همرزمانش نقل شده در سوره روایت شده است. در این اثر گاه از زبان پدربزرگ شهید، گریزی به جنگ جهانی دوم زده شده و در ادامه دو جنگ تحمیلی و جنگ فعلی در سوریه نقل می‌شود. مخاطب با خواندن این کتاب به نوعی رابطه‌ای میان جنگ تحمیلی و جنگ سوریه می‌بیند و خط مقاومت را در این راستا دنبال می‌کند.

صحرایی یادآور شد: شهید اسکندری از نیروهای خودجوش حاضر در سوریه بودند که برای حفظ حرم مطهر حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س) به سوریه رفته بود که توسط داعش به شهادت می‌رسد. ایشان در دوران جنگ در لشکر 19 فجر بودند و بعد از بازنشستگی برای صیانت از حرم بانوی کربلا راهی سوریه می‌شود. بخشی از خاطرات ایشان در ایران را جمع‌آوری کرده‌ام و احتمال دارد برای تکمیل خاطرات وی در سوریه به این کشور سفر کنم.

سردار عبدالله اسکندری مدیر کل اسبق بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس که به صورت خودجوش برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س) به دمشق رفته بود در درگیری به تروریست‌های تفکیری به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.

تروریستهای تکفیری مدعی شده‌اند که این فرد به هنگام بازگشت از شهرک استراتژیک «مورک» واقع در حماه به اسارت عناصر آنان درآمده است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سجاد حکیمی ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
    0 0
    هدیه به روح پاک سردار بی ادعا شهید حاج عبدالله اسکندری صلوات. . .
  • من و دادامون ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
    0 0
    خدایا مارو هم شهید کن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس