شانزدهمین دوره از جام ملت‌های آسیا به عنوان پربیننده‌ترین دوره از این رقابت‌ها معرفی شد.

به گزارش مشرق، کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC)، جام ملت‌های سال 2015 را به عنوان پربیننده‌ترین تورنمنت در تاریخ برگزاری این مسابقات معرفی کرد و از ثبت رکوردی جدید برای تماشای شانزدهمین دوره این رقابت‌ها از نظر حضور تماشاگر در ورزشگاه‌ها، تماشای بازی‌ها از طریق تلویزیون و پیگیری اخبار آن از طریق شبکه‌های اجتماعی خبر داد.

طبق آمارهای اعلام شده توسط AFC بینندگان تلویزیونی بازی‌‌های جام ملت‌های آسیا در کره جنوبی، یکی از دو فینالیست جام شانزدهم، در مدت زمان برگزاری این تورنمنت افزایش داشته و از یک میلیون و 986 هزار نفر برای بازی اول کره‌ای‌ها برابر عمان به 5 میلیون و 840 هزار نفر برای بازی مرحله نیمه نهایی برابر عراق رسیده است. طبق آمارها، در کره جنوبی 18.2 میلیون نفر که 37 درصد از جمعیت کل این کشور است، بازی‌های تیم ملی کشورشان را در جام ملت‌های آسیا 2015 استرالیا تماشا کرده‌اند.

در همین حال طبق آمار ارائه شده توسط موسسه TNMS کره مجموع تماشاگران کره‌ای که دو بازی مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیای 2015 را تماشا کرده‌اند به 6.58 میلیون رسیده است که از مجموع کل تماشاگران کره‌ای که چهار بازی مرحله یک چهارم نهایی (5.7 میلیون نفر) را دیده‌اند، بیشتر بوده است.

در همین حال شمار تماشاگران تلویزیونی که در کشور میزبان، دیگر فینالیست رقابت‌های امسال، بازی‌های جام شانزدهم را دنبال کرده‌اند، از مرز یک میلیون نفر برای بازی استرالیا و امارات در مرحله نیمه نهایی گذشته که این بازی را به یکی از پربیننده‌ترین بازی‌ها در تاریخ فوتبال این کشور تبدیل کرده است.

در چین، بزرگترین بازار آسیا، مجموع بینندگان بازی‌های جام ملت‌های آسیا در پایان مرحله نیمه نهایی به 182 میلیون رسیده است. در مجموع 950 میلیون چینی بازی‌های جام ملت‌‌های آسیای 2015 استرالیا را تماشا کرده‌اند.

در ژاپن هم میانگین تماشاگران هر بازی جام ملت‌های آسیا به 20.5 درصد از جمعیت مردم این کشور، تقریباً 21 میلیون نفر برای بازی این تیم برابر امارات در مرحله یک چهارم نهایی رسیده است.

حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها در پایان مرحله نیمه نهایی هم مجموعاً 561 هزار و 228 نفر یعنی به طور میانگین 18 هزار و 700 در هر بازی بوده که این رقم 100 هزار نفر بیش از تخمین‌های اولیه برگزار کننده رقابت‌ها بوده است.

در واقع مجموع شمار تماشاگران حاضر در ورزشگاه‌های محل برگزاری بازی‌های جام ملت‌های آسیای 2015 در مرحله یک چهارم نهایی توانست رکورد 421 هزار نفری دوره قبلی (سال 2011) را بشکند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس