کد خبر 38484
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۷

يک نماينده مجلس شوراي اسلامي پيشنهاد کرد که در سال جهاد اقتصادي زنان مي‌توانند با سرمايه طلاي خود، بانکي تاسيس و سرمايه آن را صرف کارآفريني و اشتغال در کشور کنند.

به گزارش مشرق، ' فاطمه آليا ' روز شنبه در گفت‌ و گو با ايرنا گفت: زنان مي‌توانند به پشتوانه زيور آلات خود که از فلز گرانبهاي طلا تهيه شده و بدون استفاده در منازل نگهداري مي‌شود، به عنوان يک سرمايه استفاده کنند.
اين عضو فراکسيون زنان مجلس، ادامه داد: وزارتخانه‌هاي امور اقتصادي و دارايي، تعاون و کار و امور اجتماعي مي‌توانند در اين زمينه به قشر زنان کمک نمايند و زمينه را براي راه‌اندازي يک صندوق تعاوني و يا بانکي خاص از سرمايه طلاي زنان فراهم کنند.
آليا افزود: سرمايه اين بانک مي تواند براي سرمايه‌گذاري در بخش‌هاي کارآفريني مورد استفاده قرار گيرد و به چرخه توليد ياري رساند.
نماينده مردم تهران در مجلس در عين حال گفت: اين بانک مي‌تواند تسهيلات خود را فقط به بانوان کارآفرين پرداخت کند تا زنان در بخش هاي علمي، اقتصادي، پژوهشي و با دورکاري بتوانند با استفاده از اين سرمايه اشتغال ايجاد کنند و تاثير گذار باشند.

** زنان به ديدار مراجع تقليد مي‌روند
نماينده مردم تهران در مجلس در ادامه گفت:جمعي از زنان مسوول در نظام جمهوري اسلامي نظير مسوولان شوراي فرهنگي اجتماعي زنان شوراي عالي انقلاب فرهنگي، مرکز امور زنان و خانواده رياست جمهوري و تعدادي بانوان نماينده مجلس شوراي اسلامي به زودي به ديدار علما و مراجع اعزام تقليد مي‌روند.
آليا با يادآوري اينکه اين ديدارها توسط شوراي فرهنگي اجتماعي زنان تهيه و هماهنگ شده است،‌ تصريح کرد: قرار است ديدارهايي با حضرات آيات نوري همداني، مصباح يزدي، مکارم شيرازي و محمد يزدي داشته باشند.
وي، طرح مسايل مربوط به جايگاه زنان،حقوق زنان در اسلام، استفاده از رهنمودهاي علما در زمينه مسايل فرهنگي،داخلي و بين‌المللي و همچنين نقش الگويي زنان را مباحثي دانست که در ديدار با مراجع و علما مطرح خواهد شد.

** مواد باقيمانده از لايحه حمايت از خانواده بعد بودجه بررسي مي‌شود
اين عضو فراکسيون زنان مجلس درباره بررسي مواد باقيمانده از لايحه حمايت از خانواده نيز گفت: پس از تصويب لايحه بودجه در مجلس، مواد باقيمانده از لايحه حمايت از خانواده در صحن علني مجلس مطرح مي‌شود.
وي خاطر نشان کرد که لايحه حمايت از خانواده بيش از 50 ماده دارد اما به دليل ارجاع دو ماده از اين لايحه به کميسيون قضايي و حقوقي، تصويب نهايي آن در مجلس نيمه‌کار مانده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس