کد خبر 38473
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۵

رحيم‌پور ازغدي تاکيد کرد: از منظر قرآن کريم جوامع بشري زماني نابود مي‌شوند که بگويند فرقي نمي‌کند که چه کساني بر آنها حکومت مي‌کنند.


تاکيد "رحيم‌پور ازغدي" بر طراحي غرب براي جدايي ايران و آمريکاي لاتين

به گزارش مشرق به نقل از فارس از منطقه آمريکاي لاتين، "حسن رحيم‌پور ازغدي " استاد برجسته حوزه و دانشگاه‌هاي کشور که به منظور معرفي دين مبين اسلام و دستاوردهاي انقلاب اسلامي به تعدادي از کشورهاي آمريکاي لاتين سفر کرده است، ضمن ابزار خوشحالي از حضور در کشورهاي اين منطقه خواستار گفت‌وگوي مستقيم و رو در روي ملل آمريکاي لاتين و ايران شد.

وي که در دانشگاه فني "امباتو " در کشور اکوادور سخنراني مي‌کرد، با اشاره به تصوير سازي غلط رسانه‌هاي غربي از واقعيت‌هاي ايران و کشورهاي آمريکاي لاتين تاکيد کرد: ملت ايران و ملل آمريکاي لاتين داراي اهداف و افق‌هاي مشترک انساني هستند و با توجه به غرض‌ورزي غرب در ارائه تصويري مخدوش از دو طرف، لزوم گفت‌وگو مستقيم و بدون واسطه ملموس است.

رحيم پور در بيان دلايل اين موضوع افزود: شباهت‌هاي فراواني بين فرهنگ اسلامي و ايراني و فرهنگ ملل آمريکاي لاتين وجود دارد. همه ما خداپرست هستيم و حقوق‌مان از سوي قدرت‌هاي واحد پايمال شده است و من از وقتي وارد کشورهاي آمريکاي لاتين شده‌ام احساس مي‌کنم در کشور خودم هستم.

وي اضافه کرد: در قبل از انقلاب اسلامي ما تنها تحت تاثير فيلم‌هاي هاليوودي شما را مي‌شناختيم که آمريکايي‌ها پدران شما را به عنوان مشتي سرخپوست وحشي مي‌کشتند و آن گونه تصوير مي‌کردند که بينندگان اين فيلم‌ها فکر مي‌کردند حق با يانکي‌ها است و در واقع غربي‌ها شما را اين گونه به ما معرفي کردند. اما پس از انقلاب اسلامي، امام خميني(ره) به ما آموخت که همه ملل مظلوم جهان با هم برابر و برادر هستند و شعار ما شد دفاع از همه مظلومين و مستضعفين جهان.

اين استاد حوزه و دانشگاه خطاب به دانشجويان حاضر در جلسه سخنراني گفت: رابطه ما و شما را قطع کرده‌اند و کاري کرده‌اند ما و شما همديگر را نمي‌شناسيم، و پيام من به دانشجويان آمريکاي لاتين اين است بياييد همديگر را بيشتر بشناسيم و به تبليغات رسانه‌هاي غربي توجه نکنيد.

وي با اشاره به تاکيد قرآن کريم بر برابري تمامي نژادها و زبان‌هاي بشري خاطرنشان کرد: از منظر اسلام پذيرفته نيست که عده‌اي از انسانها سخت کار کنند و زندگي دشواري داشته باشند و عده‌اي ديگر با کمترين زحمت در رفاه و آسودگي کامل زندگي کنند.

رحيم‌پور ازغدي افزود: غربي‌ها نه تنها به غارت منابع طبيعي ما و شما اکتفا نمي‌کنند بلکه فرهنگ و تاريخ ما را نيز نابود مي‌کنند و کسي نمي‌پرسد که اين ثروت انباشته شده در آمريکاي شمالي و اروپا از کجا آمده است؟

اين استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: ايدئولوژي سرمايه‌داري هرگز راي ملت‌ها را در صورتي که در راستاي منافع کمپاني‌هاي چند مليتي نباشد نمي‌پذيرد. ديکتاتوري سرمايه‌داري اجازه نمي‌دهد ملت‌ها بر اساس ميل خويش و بر خلاف ميل اين نظام تصميم‌گيري کنند.

وي با اشاره به عدم تفکيک دين از سياست در نگاه اسلامي اظهار داشت: فلسفه سياسي اسلام مي‌گويد نگذاريد افرادي در جهان حاکم شوند که با تکبر و فخر رفتار مي‌کنند، حقوق ابناء بشر را ضايع مي‌کنند و فساد و فحشا را بر روي زمين مي‌گسترانند.

رحيم‌پور ازغدي تاکيد کرد: از منظر قرآن کريم جوامع بشري زماني نابود مي‌شوند که بگويند فرقي نمي‌کند که چه کساني بر آنها حکومت مي‌کنند.

وي همچنين در پاسخ به سوال يکي از دانشجويان در خصوص حوادث ليبي اظهار داشت: ما معتقديم که بايد به حقوق همه ملتها احترام گذاشته شود ولي حمله آمريکا و ناتو را به اين کشور خيانت به بشريت مي‌دانيم.

رحيم‌پور ازغدي در اين باره افزود: رياکاري و دروغ‌گويي آمريکايي‌ها آنجايي مشخص مي‌شود که در قبال حوادث بحرين و يمن سکونت مي‌کنند اما در مورد ليبي ادعا مي کنند براي حمايت از ملت اين کشور اقدام به حمله نظامي کرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس