بابک حمیدیان با 4 فیلم پر کار ترین بازیگر سی و سومین دوره جشنواره فیلم فجر است و «فرهاد اصلانی»، «سحر دولتشاهی» و «نسیم ادبی» هر کدام با 3 فیلم از پرکار ترین های جشنواره امسال به شما می آیند.

به گزارش خبرنگار سینمایی مشرق، همیشه انتخاب بازیگر یکی از مراحل سخت پیش تولید محسوب می شود و برای مخابطان هم حضور بازیگرهای مورد علاقه شان ، یکی از معیارهای جذب آن ها نسبت به فیلم های روی است. برخی از بازیگران در دوره ای از زندگی هنری شان بسیار پر کار می شوند، بعضی ها همیشه پر کارند و بعضی ها به شدت گزینشی عمل می کنند و شاید هر چند سالی یک فیلم بازی کنند. بعضی ها فقط منفی بازی می کنند، بعضی ها فقط طنز و ... اما به اعتقاد اکثریت مخاطبان عام و کارشناسان، بازیگر خوب آن کسی است که از پس همه گونه های شخصیتی یکسان بر بیاید و همانقدر که در نقش طنز باورپذیر است ، در نقش یک قاتل ، یک زندانی، یک معتاد و ... هم باورپذیر باشد و حس تاثر بیننده را بربیانگیزد.

با اعلام فیلم های راه یافته به بخش اصلی جشنواره یعنی «مسابقه سینمای ایران» که سرنوشت سیمرغ های هر سال را مشخص می کند، به نوعی همه گزینه های احتمالی برای کاندیدا شدن در هر بخش معرفی می شوند. این گزارش به پرکارترین بازیگر های زن و مرد جشنواره اختصاص دارد و در گزارش های بعدی به دسته بندی های متفاوتی خواهیم پرداخت.



•    بابک حمیدیان (4فیلم)

بابک حمیدیان پرکار ترین بازیگر فجر سی و سوم

با فیلم های روباه / مرگ ماهی / من دیه گو مارادونا هستم / شکاف

حمیدیان از تئاتر و تلویزیون وارد سینما شد و پس از دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد جشنواره فجر سال گذشته برای فیلم های «چ» و «رستاخیز» و دریافت دیپلم افتخار بهترین بازیگر مرد جشنواره بین المللی فیلم مقاومت ، توقع ها را از خودش بالاتر برد و امسال با بیشترین فیلم در جشنواره ، لابد چشم به سیمرغ دومش دوخته است.

•    نسیم ادبی (3فیلم)
با فیلم های ارغوان / خانه دختر / دوران عاشقی

بابک حمیدیان پرکار ترین بازیگر فجر سی و سوم

ادبی پیش از این هیچ جایزه سینمایی دریافت نکرده ولی در سال گذشته با چندین تئاتر که معروف ترین آن «دور همی زنان شکسپیر» بود، توجه ها را تا حد زیادی به خودش جلب کرد تا جایی که امسال با 3 فیلم در مهم ترین رویداد سینمایی سال، یعنی جشنواره فیلم فجر حضور دارد.


•    فرهاد اصلانی ( 3فیلم)
با فیلم های دوران عاشقی / عصر یخبندان/ مشرف به کوچه بی نام

بابک حمیدیان پرکار ترین بازیگر فجر سی و سوم

اصلانی دور دوره های ششم و هجدهم جشنواره فیلم فجر برای «سفر به چزابه» و «پاداش سکوت» کاندید بهترین بازیگر مرد شده بود اما تا فجر سی ام دستش به سیمرغ نرسید و «خرس» حسن معصومی اگرچه فیلم تلخ و ناکامی بود اما اصلانی را به سیمرغ رساند. او در سال های گذشته به دلیل حواشی فیلم «زندگی خصوصی آقای محمودی و بانو» و حضور در سریال های پرتیراژ شبکه نمایش خانگی مانند «ساخت ایران» و «شاهگوش» رونق دوباره ای در بازیگری یافت و امسال با 3 فیلم از پرکار هایی است که در انتظار سیمرغ نشسته اند.

•    سحر دولتشاهی (3فیلم)
با فیلم های مرگ ماهی / عصر یخبندان / شکاف

بابک حمیدیان پرکار ترین بازیگر فجر سی و سوم

دولتشاهی بیشتر از آنکه بازیگر سینما باشد، بازیگر تئاتر و تلویزیون است اما از سال 1384 که پا به دنیای سینما گذاشته تا به امروز 12 فیلم سینمایی بازی کرده که او را تا حد زیادی معرفی کرده و البته انصافا از پس همه نقش هایش (هرچند که معمولی بوده اند) به خوبی برآمده. او امسال با 3 فیلم به بخش رقابتی جشنواره فیلم فجر آمده است.

15بازیگر دیگر در این دوره از جشنواره برای کسب سیمرغ بلورین بهترین بازیگر، باهم رقابت می کنند که تنها 2 فیلم دارند.

پانته آ پناهیها (2 فیلم)
با فیلم های من دیه‏گو مارادونا هستم /  بوفالو

بابک حمیدیان پرکار ترین بازیگر فجر سی و سوم

پناهیها اگرچه اسم چندان پر سر و صدایی نبود اما لااقل از سال گذشته که دیپلم افتخار بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم فجر را برای فیلم «خانوم» کسب کرد، وارد دوره جدیدی از بازیگری شد و امسال هم با 2 فیلم ، زمان مناسبی برای هنرنمایی دارد.

هومن سیدی(2 فیلم)
با فیلم های من دیه‏گو مارادونا هستم /  بوفالو

بابک حمیدیان پرکار ترین بازیگر فجر سی و سوم

سیدی که چند سالی است بیشتر از بازیگری به عنوان کارگردان شناخته می شود و سال گذشته هم برای فیلم «سیزده» جایزه بهترین فیلم هیئت داوران از جشنواره سی و دوم فجر را دریافت کرد، امسال علاوه بر کارگردانی فیلم «اعترافات ذهن خطرناک من» در کسوت بازیگری هم با 2 فیلم ظاهر شده است.

نازنین بیاتی (2 فیلم)
با فیلم های طعم شیرین خیال / رخ دیوانه

بابک حمیدیان پرکار ترین بازیگر فجر سی و سوم

بیاتی با «دربند» سینما را آغاز کرد، با «دربند» کاندید بهترین بازیگر زن سی و یکمین جشنواره فیلم فجر شد و پس از آن کارگردان های زیادی را به سمت خود جذب کرد تا اینکه سال گذشته با 2 فیلم و امسال هم با 2فیلم به جشنواره سی و سوم آمده است.

بهرام رادان (2 فیلم)
با فیلم های حکایت عاشقی / عصر یخبندان

بابک حمیدیان پرکار ترین بازیگر فجر سی و سوم
رادان در بیست و دومین جشنواره فیلم فجر برای فیلم «ننه گیلانه» جایزه بهترین بازیگر مرد بخش جنبی را گرفت، در جشنواره بیست و پنجم سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد را به خاطر «سنتوری» گرفت و بعد از آن تقریبا وارد سراشیبی دوران بازیگری خود شد. اما امسال با 2 فیلم آمده تا شاید کمی گذشته ها را جبران کند.


مهتاب کرامتی (2 فیلم)
با فیلم های ارغوان / مزار شریف /

بابک حمیدیان پرکار ترین بازیگر فجر سی و سوم
کرامتی اگرچه تحصیل کرده رشته سینما نیست اما دوره های بازیگری قراوانی را گذرانده و از همان ابتدا آکادمیک وارد سینما شد. او در هجدهمین دوره جشنواره فیلم فجر به خاطر «مرد بارانی» کاندید بهترین بازیگر زن شد. در جشنواره بیست و هفتم فجر به خاطر «بیست» سیمرغ  بلورین بهترین بازیگر زن را دریافت کرد و در جشنواره بیست و نهم در 2بخش دیپلم افتخار بهترین بازی را برای فیلم «آلزایمر» به خود اختصاص داد. او امسال 3فیلم بازی کرد که دو تای آنها به بخش مسابقه راه یافته است و می تواند شانس سیمرغی دوباره را به کرامتی بدهد.

شهاب حسینی (2 فیلم)
با فیلم های طعم شیرین خیال / دوران عاشقی

بابک حمیدیان پرکار ترین بازیگر فجر سی و سوم

حسینی یکی از معدود سوپراستارهایی است که نسل ها و سلایق مختلفی را در زمره مخاطبان خود دارد. او در فجر بیست و دوم برای «شمعی درباد» کاندید شد. در فجر بیست و سوم برای «رستگاری در 28دقیقه» کاندید شد. در فجر بیست و ششم برای «محیا» دیپلم افتخار گرفت. در فجر بیست و هفتم برای «سوپراستار» سیمرغ بلورین گرفت. در فجر بیست و نهم برای «جدایی نادر از سیمین» دیپلم افتخار گرفت و امسال با 2 فیلم برای کسب دومین سیمرغ خود هنرنمایی کرده است.

میترا حجار (2 فیلم)
اعترافات ذهن خطرناک من / خداحافظی طولانی

بابک حمیدیان پرکار ترین بازیگر فجر سی و سوم

حجار 3 سیمرغ بلورین دارد و امسال نیز بعد از مدتی کم کاری با 2 فیلم در بخش رقابتی جشنواره ، سودای سیمرغ دارد. او در جشنواره هجدهم به خاطر «متولد ماه مهر» سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول را گرفت ، در جشنواره نوزدهم به خاطر «سگ کشی» سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش دوم را گرفت و در جشنواره بیست و یکم به خاطر «صورتی» بازهم سیمرغ نقش اول گرفت.

گوهر خیراندیش (2 فیلم)
با فیلم های ایران برگر/ رخ دیوانه
بابک حمیدیان پرکار ترین بازیگر فجر سی و سوم

خیراندیش را شاید بتوان رکورد دار کاندید شدن در جشنواره فیلم فجر دانست. او در فجر هستم برای «زیر بام های شهر» کاندید شد. در فجر چهاردهم برای «چهره» کاندید شد. در فجر هفدهم برای «جنگجوی پیروز» کاندید شد. در فجر بیست و یکم برای «واکنش پنجم» کاندید شد. در فجر بیستم برای «ارتفاع پست» دیپلم افتخار گرفت و بالاخره در فجر بیست و دوم برای «رسم عاشق کشی» سیمرغین شد.

صابر ابر (2 فیلم)
با فیلم های رخ دیوانه / من دیه گو مارادونا هستم

بابک حمیدیان پرکار ترین بازیگر فجر سی و سوم

او یک مدل بازی را به نحو احسنت ارائه می دهد و همه کارگردان ها هم معمولا همان یک کارکرد را از او انتظار دارند. ابر تا به حال 2بار کاندید بهترین نقش دوم مرد در جشنواره فجر شده اما تا به حال دستش به سیمرغ نرسیده است. یک بار در فجر بیست و پنجم برای «مینای شهر خاموش» و بار دیگر در فجر بیست و هفتم برای «درباره الی» . باید منتظر بمانیم تا ببینیم فجر امسال برای او ثمری خواهد داشت یا نه .

طناز طباطبایی (2 فیلم)
با فیلم های رخ دیوانه / مرگ ماهی

بابک حمیدیان پرکار ترین بازیگر فجر سی و سوم

طباطبایی در فجر بیست و هفتم برای فیلم «صداها» کاندید بهترین بازیگر نقش دوم شد اما دستش به سیمرغ نرسید. در فجر سی و یکم با بازی چشم گیرش در «هیس دخترها فریاد نمی زنند» با تعجب همگان حتی کاندید هم نشد و از سیمرغ باز ماند و امسال با 2 فیلم در بخش مسابقه ، یک بار دیگر بخت خود را می آزماید.

باران کوثری (2 فیلم)
با فیلم های خانه دختر / مشرف به کوچه بی نام

بابک حمیدیان پرکار ترین بازیگر فجر سی و سوم

کوثری اگرچه به واسطه مادرش وارد سینما شد اما پس از آن از خودش استعداد نشان داد. 2بار در فجر های بیست و هفتم و سی ام به خاطر «حیران» و «بغض» کاندید شد و البته یک بار هم در فجر بیست و پنجم به خاطر 2فیلم «خون بازی» و «روز سوم» سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن نقش اول را دریافت کرد.

سعید آقاخانی (2 فیلم)
با فیلم های خداحافظی طولانی / من دیه گو مارادونا هستم

بابک حمیدیان پرکار ترین بازیگر فجر سی و سوم

سعید آقاخانی از تحصیلات آکادمیک تئاتر آغاز کرد، در تلویزیون به شهرت رسید، سینما را با بازیگری آغازکرد و البته یک فیلم سینمایی هم در سال گذشته کلید زد. امسال با 2 فیلم در مقام بازیگر به فجر آمده و بی شک تشنه رقابت در عرصه سیمرغ است.

پریوش نظریه (2 فیلم)
با فیلم ¬های تگرگ و آفتاب / طعم شیرین خیال

بابک حمیدیان پرکار ترین بازیگر فجر سی و سوم

نظریه یک دهه سوپراستار زن سینمای دفاع مقدس بود و بعد از آن سال ها کم کار بود . تا اینکه دوباره امسال با 2 فیلم در بخش رقابتی جشنواره فیلم فجر حضور دارد. او پیش از این یک بار به خاطر «پدر» سیمرغ بلورین نقش دوم زن را گرفت و 2 بار در جشنواره پانزدهم و بیست و پنجم به خاطر «سجده بر آب» و «پاداش سکوت» کاندید بهترین بازیگر زن نقش اول شد.


محمدرضا هدایتی (2 فیلم)
ایران برگر / خانه دختر

بابک حمیدیان پرکار ترین بازیگر فجر سی و سوم

هدایتی سینما را از سال 1377 با «مردی از جنس بلور» آغاز کرد اما این قدر که در تلویزیون ، صداپیشگی و کاراکترهای طنز خوش درخشید و اعتباری به هم زد، در سینما نه. امسال با 2 فیلم جدیدش شانس این را دارد که جلوه دیگری از خود بنماید.


حمید گودرزی (2 فیلم)
ایران برگر / روباه

بابک حمیدیان پرکار ترین بازیگر فجر سی و سوم

گودرزی از دانشگاه هنر شروع کرد، وارد تئاتر شد ، به تلویزیون راه یافت و در سال 1378 با «سهراب» وارد سینما شد. او تا کنون 16فیلم سینمایی بازی کرده اما هنوز هم چهره اش برای ما تداعی کننده پسری موجه و مثبت و سالم در سریال¬های خانوادگی تلویزیون است. اما شاید امسال بتواند با 2 فیلم جدیدش طعنه ای به داوران زده و توجه ها را به خود جلب کند.

ادامه دارد ...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پری ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
    0 0
    بابک حمیدیان و فرهاد اصلانی و پریوش نظریه و مهتاب کرامتی واقعا" بازیگرای هنرمندی هستند و عالی ..
  • ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
    0 0
    سیمرغ اگه نوبتی باشه اینبار نوبت شهاب حسینیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس