کد خبر 381293
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۶

وضعیت جالب تئاتر کشور با حواشی پدید آمده در راس مدیریت آن، با داستان برگزاری جشنواره 33 ساله تئاتر آدم را یاد ضرب المثل قوز بالا قوز می اندازد!

گروه فرهنگی مشرق - وضعیت جالب تئاتر کشور با حواشی پدید آمده در راس مدیریت آن، با داستان برگزاری جشنواره 33 ساله تئاتر آدم را یاد ضرب المثل قوز بالا قوز می اندازد!

نوع برگزاری دوره سی و سوم جشنواره بین المللی تئاتر فجر طوری است که نه با «بین المللی» بودن آن تناسب دارد و نه متاسفانه با 33 سالگی اش!

جنجال بی جهت و حاشیه سازی ناشیانه مدیریت جشنواره امسال در بحث «پوستر» آنقدر با واکنش منفی مواجه شد که برای نخستین بار در جشنواره سی و سوم(!) پوستر نهایی حذف شد و «فراخوان» برای پوستر جدید اعلام شد!

بعد از چند روز هم پوستر جدید رونمایی شد که اگرچه بهتر از شاهکار قبلی است اما همچنان ضعیف است و به دو گزاره «بین المللی» و «سی و سومین» اصلا ارتباط ندارد.

منتها نوع مدیریت طراحی و سفارش پوستر در این دوره، یک هشدار است از افق نگاه برگزارکنندگان جشنواره که گویی در حال برگزاری جشنواره تئاتر محله خودشان هستند آن هم برای دور اول!

سوال اینجاست که آیا جشنواره تئاتر متولی ندارد یا متولیانش به «حیثیت» ملی و بین المللی آن بی توجه هستند که برای طراحی پوستر به ناشیانه ترین شکل ممکن فراخوان می دهند و دست آخر از بین آثاری متوسط و ضعیف، یک اثر را انتخاب می کنند؟

آیا تایید مثلا سه استاد طراحی برای نمره قبولی یک پوستر کافی است؟ شاید بین آثار ارسالی اثر انتخاب شده، بد از بدتر بوده است...

به نظر شما طراحان سرشناس و ممتاز کشور با «فراخوان» کار می کنند؟ آیا دبیر جشنواره این نکته بدیهی را نمی داند؟

آیا جشنواره سی و سوم بودجه ندارد که به یک طراح حرفه ای و در اندازه و شان «بین المللی» بودن و «33سالگی» اش سفارش کار بدهد یا بودجه برای جاهای دیگری ذخیره شده است؟!

مشخص نیست برگزارکنندگان جشنواره تئاتر فجر چرا اینقدر راحت با حیثیت یک جشنواره ملی و بین المللی بازی می کنند و خیلی راحت هم از کنار این ضعف اجرایی می گذرند...

محتوای پوستر جدید را هم خودتان مشاهده بفرمایید و قضاوت کنید؛ ارتباطش با تئاتر ایران، فجر، بین الملل، دوره 33 و...را هم خودتان پیدا کنید!

بازی با «حیثیت» یک جشنواره بین المللی و 33 ساله

*حدادی، محسن / خبر آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • زیبا ۰۴:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    0 0
    خیلی هم زیباست شماها دقیقا دنبال چی هستین!!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس