در شرایطی این روزها برخی ساز مخالفت با کارلوس کی‌روش را کوک کرده‌اند که به راحتی می‌توان جریان‌شناسی دقیقی از این حرکت داشت.

گروه ورزشی مشرق، تیم ملی فوتبال ایران نتوانست در جام ملت ها به موفقیت چشم گیری دست یابد و از گردونه رقابت ها حذف شد. این تیم در جدالی نفسگیر در مرحله یک چهارم نهایی مغلوب عراقی شد که اشتباهات عجیب داوری، آنها را دوازده نفره کرده بود! هر چه بود، شاگردان کارلوس کی روش آهنگ بازگشت سر داده اند و باید خود را مهیای مقدماتی جام جهانی روسیه کنند.

در این میان، واکنش ها قابل توجه بود. گروهی به تائید عملکرد سرمربی پرتغالی پرداخته و آن را قابل دفاع دانسته اند. موضوعی که با اقبال عمومی نیز همراه بوده و محبوبیت کی روش میان مردم نیز دلالتی بر همین ادعاست. در مقابل، شماری هستند که به نقد تیم ملی پرداخته و کی روش را مربی ناتوانی دانسته اند. این گروه حتی قبل از دیدار برابر عراق نیز ننشسته و فریاد برآورده و این تیم را مورد انتقادات تندی قرار دادند.

چرا کی‌روش آماج حملات برخی باندها قرار گرفت؟

اما این همه ماجرا نیست. مروری بر جریان منتقد، دلالتی بر یک ائتلاف ناپیدا میان برخی جریان ها دارد که دارای مفاسد یا مشکلاتی مشخص هستند که مخاطب را به شگفتی می اندازد. واکاوی این گروه می تواند راهگشا در فهم انتقاداتی باشد که این روزها به تیم ملی سرازیر شده و دانست که ریشه آن به چه باز می گردد.

امروز کسانی به نقد کی روش می پردازند که کارنامه ای سیاه داشته و دارند. این اشخاص در حالی به نقد فنی می پردازند که حتی اولیات مربوط به مربیگری را نمی دانند. مروری بر کارنامه این عده نشان می دهد که حتی توانمندی ارتقای فنی یک تیم ساده را نیز ندارند. اما توانمندی اصلی این گروه که این روزها مدام علیه کی روش حرف می زنند، در چیست؟ مروری بر کارنامه نشان می دهد این عده دلالانی هستند که به اشتباه مربی نامید شده اند. فلان شخص که تعویض های تیم تحت هدایتش نیز بر اساس محاسبات مالی بوده، چگونه امروز منتقد نامیده می شود؟ آیا این ظلم به کارشناسان و منتقدان دلسوز و واقعی فوتبال نیست.

گروهی دهان به نقد کی روش باز کرده اند که با بهترین تیم سال های اخیر فوتبال ایران نیز نتوانستند راه به جایی ببرند. حال چه می شود که خود را در قامت مخالف قرار داده اند؟ آن دسته مربیانی که در آوردگاه های بین المللی نتوانسته اند حتی یک نتیجه معمولی به دست آورند، باید اندیشید چرا فقط در عرصه داخلی به پیروزی رسیده اند! این خود گویای حقایقی نانوشته درباره اشخاصی است که خود را مربی می دانند؛ اما دلایل موفقیتشان همواره به امور غیر فنی تیم خودشان مربوط بوده است!

چرا کی‌روش آماج حملات برخی باندها قرار گرفت؟

مربیانی که تیم هایشان همواره با اشتباهات عجیب و البته هدایت شده بازیکنان حریف به توفیق رسیده اند، چگونه می شود که از عدم پیشرفت فنی فوتبال ملی حرف می زنند؟ چگونه می شود از عدم رشد فنی تیم ملی می گویند؛ اما نمی گویند که رشد فنی در کارنامه آنها یعنی بسته شدن تیم توسط فلان دلال که ... چه بسیار حرف ها که گفتنی نیست و باید فقط یادآوری داشت آنانی که امروز از ناکامی کی روش می گویند، کارنامه سیاهی دارند که عموما در زمره پرچم داران فساد و تبانی هستند.

باید متذکر شد که این نوشتار به معنای موفق پنداشتن کارلوس کی روش در تیم ملی نیست که چنین ادعایی یا رد آن نیازمند مباحثی مفصل است؛ اما آنهایی که مروج فساد و پلیدی در این ورزش بوده اند نباید از آب گل آلود ماهی بگیرند. البته که برخی انتقادات از سوی کارشناسان دلسوز بوده و در آن دغدغه اصلاح دیده می شود؛ ولی برخی از آنانی که امروز به کارشناسان فنی تبدیل شده اند، همان هایی هستند که فوتبال ایران را به فساد شبکه مند و درهم تنیده آلوده کرده اند. فریاد امروز آنها نه برای فوتبال که برای منافع از دست رفته شان است. این را البته مردم می دانند که اینقدر به کارلوس کی روش باور دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 51
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    0 0
    جنگ قدرت داخل لیگ ایران بین باندهای قدرتی که حتی از بعضی بازیکنان پول می گیرن در قراردادهاشون تا بازی کنن و با بعضی روزنامه های ورزشی و حتی برخی خبرگزاری ها هم لابی و ارتباط دادن و حتی پول می دن به خبرنگار برای ایجاد جاشیه در تیم رقیب و تعریف از خود....
  • ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    0 0
    تحلیل بسیار خوبی بود کیروش به این دلیل برای اکثر مردم محبوبه که باند بازی و بازیکن سالاری را بعد از مدتها از بین برد و با کسی هم تعارف نداره و کارش را هم حرفه ای انجام میده. هر چند که بدون عیب هم نیست.
  • مهدی ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    حرف دل ملت رو زدی مشرق ... وقتی تیم ملی از جام ملت های 2007 و 2011 حذف شد همه مردم نا امید شدیم ... چون می دونستیم وضعیت تیم ملی خوب نیست ... ولی تیمی که کیروش درست کرده امید داره ... همه به آینده ی تیم کیروش امیدوار هستن .. به جوون هایی که گل چین کرده ... به روحیه جنگنده ی تیم ملی که 2 بار نتیجه بازی رو عوض کرد؛ به قول گزارشگر بازی این تیم ایران نمی خواد ببازه!!! ... به حرف های سردار و قوچان نژاد که بعد از سال ها حرف از غیرت زدن!!! ... تیم ایران حتی اگرم دفاع می کنه حالا با یک برنامه ریزی و روی نظم دفاع می کنه ... چیزی که از تیم برانکو به بعد ندیده بودیم ... یادمون هم نره در بازی ترکیبی و گل زنی خیلی بهتر از جام جهانی شدیم
  • منصور ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    مطلب بسیار زیبایی. خدا اگه. بخوای ی نفرو بالا ببره اگه تمام مردم کره زمین جمع بشن که بخوان بکشوننش پاین نمیتونن. اما امان از روزی که بر عکس بشه. بترسین از اون زمانی که خدا غضب کنه اقای ...... روی چشم بهم زدن میبینی کی روش به عرش و تو به فرش. اقای کی روش که نه. مسلمانن ن شیعه این چند سالی چقدر حرمتتون رو نگه داشت ولی وای از تویی که اسم شیعه رو یدک میشی. ابرو امیر المومنینن رو هم با این رفتارتون بردین
  • ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    زنده باد کی روش
  • رضا نعمتی ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    سلام ممنون از نقد منصفانه شما.
  • محمود ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    من واقعا انصاف نمی بینم جناب کیروش انقدر مورد هجمه قرار میدهند ایشون زحمت زیادی کشیدن البته کمی بود ولی خوب کمی از سمت فدراسیون بود مثل بازی دوستانه نبود سخت افزار مثل زمین مناسب و... بعد مشکلات پایه بازیکنن مثل حفظ توپ و.... که نبود اکادمی های مناسب است ....
  • ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    بودن يا نبودن كى روش هيچ فرقى نداره چه چيزى به تيممون با اومدنش اضافه كرد برانكو و مايلى كهن هم بهتر بودن هم كم هزينه هم كم حاشيه
  • moris ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    Zende bad ehsas masoliyate in morabi
  • قاسم ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    این گونه افراد که قبلا رسوا شده اند فقط خود را رسواتر می کنند. وقتی یه نفر نطق می کنه معملوم میشه که چیکارس.
  • ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    چرا با فساد دامنه دار در فوتبال و فوتسال برخورد نمی شه، به نظر لازم میاد از جای دیگه مث قوه قضاییه ورود کنن
  • ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    از حق نگذریم، بازیکنان بازی مورد قبولی ارائه دادند. هرچند روش گل زنی همان ارسال از جناحین و سرزنی بود! که از سال های دور رواج داشته. متاسفانه در طی حضور چند مدت کی‌روش، تغییر اساسی در کیفیت بازیکنا دیده نشد و فقط جوان گرایی شد.
  • unknown ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    اگه کیروش درباره تحریمها حرف نمی زد الان محبوب سایتها نبود. البته سرمربی خوبی هم هست.
  • محمد حسني ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    با سلام : كي روش با برخي بازكنان لج كرد و اين كار خوبي نيست چون با ايران ضربه زد . آيا رحمتي بود ما هم پنالتيها را گل مخورديم ؟ و يا خلعتبري
  • سید احسان ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    رحمتی برای تیم ملی ناز کرد...اونموقع شما کجا بودید؟ فکر میکرد کسی نیست جاشو پرکنه
  • ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    سلام اگر این آقایان بهتر از کیروش بودندن الان باید مربی تیم ملی میشدند ولی این دلیل نمیشه که از تیم ملی انتقاد نکنند. ما هم که اصلا در فوتبال ایران کاره ای نیستیم و فقط یک تماشاچی هستیم نقدهای بسیاری به تیم ملی داریم با این تفاوت که صدای ما به جایی نمیرسه اما صدای آقایان را همه میشنوند و انعکاس میدهند. پس این که آقایان کارنامه ضعیفی دارند دلیل قانع کننده ای نیست که از تیم ملی انتقاد نکنند و بگذارند تیم ملی به جایی برسه که الان هست. شما به عنوان یک رسانه عمومی اسیر بازی رسانه ای آقای کیروش نشوید چون ایشان جایی جز ایران ندارند و جایی جز ایران فدراسیون را تحت امر یک مربی قرار نمیدهد.
  • محسن ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    حقیقی 3 تا بازی اول اصلن گل نخورد و واکنشهای خوبی نشون داد. جوون گرایی و فرصت دادن بهشون چیز مهمیه فقط پنالتی رو نبین دیدت رو وسیع تر کن.
  • ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    احسنت، تحلیل دلچسبی بود.دمتون گرم
  • ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    مربی های ایرانی اگر مربی خوبی بودند در کشورهای خارجی جذب میشدن .
  • ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    بازیکن سالاری مارو بیچاره کرده .
  • ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    کیروش لج نکرد بازیکن ها خودشون لج کردند. مربی که نباید بره موس موس بازیکن رو بکنه.
  • کیروسی ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    نه ببین عزیزم گلر ما و سر مربی آقای کیروش و یا کاپیتان ما که واقعا بازی خوبی تا الان ارایه نداده اگر با هوش یا زیرک بود همین گلر با تذکر و یا یک ندا از طرف کاپتان توپ میگرفت حتی اگر بعد ضربه می ایستاد و یک پا به چپ مرفت جانم عابد زاده کجایی که بگی باید اعتماد به نفس به گلر جوان بدی میشد یک توپ بگیری و خودت حسرت به دل جامهای بعدی نشی پسرم
  • ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    اگر بازیکنی قرار هست فقط به خاطر پنالتی گرفتن دعوت بشه همون بهتر که نشه بازیکن که نباید برای تیم ملی کلاس بذاره بازیکن باید سرباز تیم ملی باشه کلاسش برای باشگاهش بذاره.
  • سیستانی ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    اگرازکره مریخ هم سرمربی بیاورند،تازمانی که خودخواهی وتک روی وقرتی بازی درفوتبال حاکم باشد،ره به جایی نخواهیم برد!لااقل کاری کنیدکه این بنده خدای خارجی وقتی به کشورش میرود،بادل خوش ازایران برود!
  • ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    اگه در داوری بازی نامردی کردند چه ربطی به کی روش داره.
  • مملی ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    90 در صد مردم خواهان ماندن کی روش هستند! او نشان داد که از قلعه نوعی و در خشان کاملا ایرانی تر است !
  • مصطفی ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    تو چه تضمینی داشتی که میگی رحمتی پنالتی ها رو میگرفت ؟؟ چرا اینقدر آبی قرمز فکر میکنید؟؟
  • ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    آقای مشرق فکر کنم مغز شما خوب کار نمیکنه !! آقای قلعه نوعی زمانی تیم را تحویل گرفت که فوتبال صاحبی نداشت ! نه رئیس داشت نه تشکیلاتی ، نه حمایتی از طرف صدا و سیما ، رسانه ها میشد ! بله ایشان بهترین نفرات کشور را برای تیم ملی انتخاب نمود و هیچگونه لجبازی و حب و بغضی نسبت به بازیکن خاصی نداشت ! مثل کیروش شما کینه ای نبود که یه سری از بهترین نفرات ایران را دعوت نکرد... بعدش هم شما برید در همان بازی ایران و کره ببیندی ایران چطوری فوتبال بازی کرد و حذف شد و حریفش یه کره بسیار آماده بود. نه یه حریفی که کشورش دچار جنگ و فقر و کشمکشه ... ظاهراً شما فوتبالی که قلعه نوعی با سپاهان و استقلال در آسیا به نمایش میزاشتو فراموش کردی !! حتی با سپاهان می توانست قهرمان آسیا بشه که اون مشکلات پیش اومد! چرا از مربی وطنی خودت اعلام انزجار می کنی؟ اگر آقای کیروش تا 10 سال دیگه هم با فوتبال ایران نتیجه نگیره شما و کیروشی پورها بهانه ای ندارند جز اصلاح ساختار فوتبال ایران !! خب چه بهتر که ما همین الان درصدد تغییر ساختار فوتبال باشیم و هدایت تیم هامونم بدیم به جوانها.. آقای مشرق و کیروشی پورها حمایت بی جا نکنید اجازه بدهید فوتبال ایران درست بشه
  • ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    جواب تيترتون فقط اینه : مشخصه چون .... زده تو تیم ملي
  • ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    یه عده مثل مشرق دوست ندارند اصلا تیم ایران نتیجه بگیره ...
  • SMAH1 ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    1) در تیم کیروش،تیم ما زیبا تر بازی می کند 2) در تیم کیروش بازیکنان جوان و مستعد دیده می شوند. 3) از نظر نتیجه،تاکنون شاهکاری نکرده است.شاید تیم برانکو بهتر نتیجه می گرفت. 4) من از دیدن این فوتبال (تیم کیروش) لذت می برم ولی اینطور تقسیر نشود که به هر قیمتی باید ایشان را نگه داریم! 5) اگر قرار است امثال قلعه نویی و دایی سرمربی تیم ملی بشوند، من آقای کیروش را ترجیح می دهم!
  • رضا ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    کی روش بی لیلقت است او از فوتبال هیچ چی نمی فهمد همه انتقاداتی که به او می شود درست است. او اگر کار بلد بود مدت ها بیکار نمی ماند که با التماس مربی تیم ملی ما شود شما کارنامه او را با برانکو ایوانکویچ مقایسه کنید ببینید او چند برابر برانکو پول گرفته و چقدر خفت برای ما به ارمغان آورده است. بهتر است هرچه زودتر شر او از سر فوتبال ما کم شود.
  • ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    ناشناس ۹:۲۳دمت گرم انصافا حرف حق رو ردی.امیدوار شدم که هنوز افرادی باقی موندن که بیدار باشن و با سحر گروه مافیایی فردوسی پور و حاج رضایی و دوستان به خواب نرفته باشن جدا قوه قضائیه باید علیه این گزارشگراي جیره و مواجب گیر دست به کار شه چون دارن تفکرات مسموم به مردم القا میکنن. دارن طبق منافع شخصيشون مردم رو آماده میکنن. انصافا اگه یه مربی دیگه همچین افتضاحاتی با تیم ملی به باز میاورد اینا همینجوری محو رخسارش میشدن؟ اگه یه مربی تو لیگ قول قهرمانی بده و قهرمان نشه اینا مگه ولش میکنن؟ آقا اجنبيه مگه قول قهرمانی به ۷۵ میلیون نفر نداد؟ آخه اصلا بازی تیم در حد قهرمانی نبود که بگیم اتفاقات و بدشانسی مانعمون شد
  • مهدي ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    اولا به نظر من داور استراليايي با قضاوت بيرحمانه اش بزرگترين لصطف رو به كيروش كرد تا فضاحت يك باخت ننگين به كره را باز تحمل نكنيم . آخه تيمي كه جلوي امارات 24 در صد مالكيت توپ داره رو چه به فينال و قهرماني؟ سه تا كشور كه جمعيتشون اندازه اصفهون خودمونم نيست به زور و ضرب و شانس و ... برديد فكر كرديد خبريه؟ ثانيا به نظر من اين چوب خدا بود كه وقتي خلاف علني رو چشم پوشي ميكنيم و مجرم سرباز فراري رو با نفوذ و فشار بر خلاف قوانين از كشور خارج مي كنيد و آقا هم با افتخار سرشو بالا مي گيره همين ميشه كه تو يك صحنه و در يك چشم به هم زدن خدا خرابش مي كنه. اتفاقا داور اشتباه نكرد هموني رو كه مي بايست ميزد زد. مگه مملكت قحط فوتباليسته خوب يكي ديگه رو مي برديد. اين چوب خدا همون چوبيه كه برزيل رو تو كشور خودش با 7 گل تحقير كرد. چرا؟ چون فقرا تو اين كشور ثروتمند ناراضيند و اينو قبل و حين مسابقات نشون دادند و قتي ظلم ميكني انتظار چوب خدا رو داشته باش. يقين دارم علت اساسي ناكامي هاي پي در پي فوتبال ما همين نارضايتي و فسادش هست و لا غير. كروش و غير كروش هم فرقي نميكنه برادران مردم رو قشر ضعيف رو بچسبيد فوتبال درست مي شه
  • میلاد ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    هنوز یادمان نرفته علی دایی با تیم ملی در تهران به عربستان باخت و به جام جهانی نرفت.هنوز باخت قلعه نویی با تیم یازده نفره با کره در ضزبات پنالتی یادمان هست و سه برد پیاپی ایران با کره هم یادمان هست . صعود به جام جهانی که با علی دایی نتوانستیم ولی با کیروش به عنوان تیم اول صعود کردیم را یادمان هست و مهمتر از همه غیرت و تعصب کیروش به تیم ایران را در همین مسابقات را دیدیم مشتهای گره کرده و رگ گردنش را که برای تیم ایران ورم کرده بود را هم دیدیم .چیزی که به جرات در هیچ مربی تیم ملی با این شدت ندیدیم
  • حامی ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    کیروش تو تیم های بزرگ جهان مربیگری کرده..قیاسش با مربی های داخلی که از افغانستانم پیشنهاد مربیگری ندارند مع الفارغه...با پتانسیل فعلی فوتبال کشور مربی بهتر از کی روش گیرمون نمیاد.. ما باید تو تیم های باشگاهیمونم از مربی هایی که اهل دلال بازی نیستن واستعداد یابن استفاده کنیم..تا وقتی بازیکنای با استعداد بخاطر نداشتن پول وپارتی تیم ندارن وضع فوتبال ما از این بهتر نمیشه..
  • ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    کیروش بهترین مربی تاریخ ایرانه اینو من نمیگم کارنامه اش میگه کسی که دستیار سر الکس فرگوسن بوده اعتراض بهش وارد نیست اینو هم به مسولین میگم اگه تیم خوب میخواهید هزینه داره امکانات خوب وبازی تدارکاتی زیاد باتیمهای خوب این مربی های وطنی که انتقاد بی جا میکنند یک مشت ادم حسود هستند که از نطر فنی صفر هستند چرا حسین فرکی وجلال طالبی منصوریان ویحیی گل محمدی که علم فوتبالشان از این اقایان بیشتر انتقادی نکردند ببینید اقای درخشان وامیر خان قلعه نوعی چه به سر پرسپولیس واستقلال اوردن منافع خودشان رابه همه چیز ترجیح میدهند
  • مرتضیsk ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    با اومدن کی روش به ایران خوب منافع بـرخـی هـآ به خطر اُفتاده ها ! عجب حکایتی داریم
  • محسن ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    ممنونیم مشرق جان. کارلوس کی روش با باند بازی و بازیکن سالاری مبارزه کرد و کسانی که دستشون کوتاه شده در قامت منتقد و مخالف قد علم کردن.
  • محسن ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    رضا تا حالا اسم منچستر یا رئال مادرید و شنیدی؟؟دوست داشتی یه روز کنار فرگوسن بشینی؟
  • ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    شما ها اگه میخواید از مربی خارجی تعریف کنید برید امثال ولاسکو و کواچ رو ببینید ن اقای کیروش...من طرفدار قلعه نوعی نیستم ولی یادم هست که بازیهای ما اونموقع ب مراتب قشنگتر از الان بود.2011 به کره ای تو پنالتی باختیم که همه تیم هارو نابود میکرد ن عراقی که لیگ نداره.دقت کنید لیگ ندارههههه.با امارات 24 درصد مالکیت توپ ینی چی؟؟؟منصفانه قضاوت کنید...بازیهای دفاعی میشه تاکتیک؟؟؟همه دیدید که تو بازیه اخر جام جهانی که باید میبردیم تا حمله کردیم چنتا گا خوردیم؟؟؟؟خودتون قضاوت کنید...
  • مهدی ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    آقایانی که احساس مسولیت می کنید !!! ی تیم ملی هم که داره پیشرفت می کنه به خاطر مردم هم که شده بزارید کیروش کارشو بکنه اینقدر هم مزاحمش نشید . زنده باد کیروش
  • علی ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    بسیار نقد شما تند و افراطی بود.یه سوال از شما دارم اینکه اگر بجای کی روش یه مربی ایرانی بود بازم اینجوری حمایتش میکردید؟همون مربیانی که شما میگید نتیجه درست و حسابی در عرصه بین الملل ندارند بهترین مربی لیگه.بجای تهمت زدن بیجا و ناروا اگر دلیلی دارید رو کنید چرا تهمت ناروا میزنید.از طرفی خودتان بهتر میدانید که تیم ایران حتی در مقابل امارات و قطر درصد مالکیت توپ آن حدود40درصد بود اینه فوتبال مد نظر شما؟؟؟اینکه کل ده نفر در محوطه جریمه فقط دفاع کنند و چشم به ضد حمله داشته باشند؟چرا از طرف مردم حرف میزنید وخودتان را نماینده و سخنگوی مردم میدانید؟رسالت رسانه ای شما چیه؟میدانم نظرمو نمیگذارید اشکال نداره
  • عباس م 61 ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    حسادت اقا جان حسادت.
  • ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    اسپانیا هم مالکیت توپ(تیکی تاکا)داشت!
  • ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    آفرین مشرق عزیز امیدوارم هر چه زودتر و بیشتر راجع به فعالیت ها و باند بازیه اقایان اطلاع رسانی کنید. البته نحوه بازیه استقلال و اشتباهات بعضی از حریفانش و همچنین خریدهایه منحصر به فردپرسپولیس گویایه همه چیز است
  • صحرایی ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    0 0
    کیروش اگه مربی بزرگی بود چرا از رئال مادرید با وجود اون همه ستاره که در اون تیم بودند اخراج نمیشد چرا با تیم ملی پرتغال مقام قابل توجهی کسب نکرد اون فقط لیاقت دستیاری فرگوسن داشت .کیروش چیزی در چنته ندارد من هم اگر مربی تیم ملی ایران بودم بهتر از اون نتیجه میگرفتم.یادمان باشد در این چند سال حضورش در ایران هیچ نقطه مثبتی به فوتبال ایران تزریق نکرد.چرا ستارههایی چون عقیلی-رحمتی-خلعتبری-جباری-مبعلی-صادقیان را خط زد ومهرههایی که مطیعش بودند ودر سطح پایین بودند نگه داشت
  • ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    0 0
    امثال شما درست مانند یک نوار ضبط شده هستید.. هی یه جمله بی معنی رو تکرار میکنید و فقط دید سیاه و سفید دارید تقصیر هم ندارید منافعتون در خطره هیچ استدلال منطقی هم در چنته ندارید به لطف خدا نزدیکه روزی که بساط فساد از این فوتبال کثیف برچیده بشه و برای این امر به امثال کیروش نیاز داریم.به همین دلیل هست که اینقدر ازش میترسید و به تکاپو افتادید.
  • جاسم ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    0 0
    کیروش فقط یه دستیار خوب بوده نه سرمربی موفق او تنها بلده جیب بیت المالو خالی کنه قسم میخورم اگه تا پایان عمرش مربی ایران باشه هیچ قهرمانی را نصیب ما نخواهد کرد چون دانشش را ندارد باید یک نفر مثل فرگوسن بالای سرش باشد
  • حمید ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    0 0
    به نظر شما چه کسانی لایق انتقاد از سرمربی تیم ملی هستند ایا در ایران همچین کسی را داریم . شما که منتقدین تیم ملی را دلال معرفی میکنید و فاقد صلاحیت انتقاد کردن به دلیل نداشتن سواد کافی ایا خودت هم همن سواد را داری که از کسی دیگر انتقاد کنی به نظر بنده که خیر . ولی وقتی یک نفر سرمربی تیم ملی ایران است تمام مردم ایران حق دارند از او انتقاد کنند چه انتقادش وارد باشد چه نباشد چون برای او از پول همین مردم هزینه میشود
  • ملک محمودی ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    0 0
    با سلام خدمت تمام ورزش دوستان و اهالی ورزش. محبت کنید و لیگ فوتبال رو تعطیل کنید و این همه پول بی زبون رو که میدید به این فوتبالیست های نازک و بی غیرت برید و برای طرح فاضلاب شهری اقدام کنید که دو روزه دیگه آب نیست که حمام کنیم که در این صورت هم دیگه چه نیازی به فوتبال و این مسخره بازی ها هست. شما ها که بلدید از کنار هر طرح و برنامه ای جیب خودتون و هفتصد پشت آینده تون رو پر کنید و آخرش بگید که زمین کج بود و داور مرض داشت خب حداقل بیاید فاضلاب شهری رو درست کنید که حتما که از کنارش چیزی نصیبتون میشه حداقل حلال باشه. ممنون.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس