کد خبر 382971
تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۰

کمیته‌های مردمی یمن و طرفداران آن با برگزاری تظاهرات ضمن محکومیت اهانت نشریه فرانسوی به پیامبر اکرم(ص)، از تدوین تدابیری برای انتقال قدرت در کشور خبر دادند.

به گزارش مشرق، جنبش انصارالله یمن، از مبادرت ورزیدن به مجموعه اقداماتی که آن را «خستگی ناپذیر» توصیف می‌کند برای انتقال قدرت در یمن خبر داد.

جنبش انصارالله به مردم این کشور اطمینان داد که نیروهای سیاسی و انقلابی اقداماتی را برای فراهم شدن مقدمات لازم برای انتقال قدرت به طور دموکراتیک برپایه مشارکت تمام گروه‌های سیاسی بر اساس مصلحت وطن و ملت انقلابی انجام می‌دهد.

به نوشته رسانه‌های یمنی، صنعا، پایتخت یمن، عصر جمعه، شاهد تظاهرات هزاران نفر از طرفداران جماعت انصارالله یمن و کمیته‌های مردمی در محکومیت اهانت صورت گرفته به رسول اکرم (ص) بود.

بر اساس بیانیه‌ای که پس از برگزاری این تظاهرات صادر شد، کمیته‌های مردمی یمن از فرماندهان نظامی شریف خواستند که مسئولیت تاریخی و انقلابی خود را برای آرام‌سازی فضای موجود در یمن و انجام وظایف روزانه‌شان بر اساس منافع ملت و کشور یمن برعهده بگیرند.

در این بیانیه همچنین، اهانت به رسوال اکرم (ص) بشدت محکوم و این اقدام اهانتی به امتهای عربی و اسلامی و مصادره حقیقی حرمت و حقوق آنها خوانده شد.

تظاهرات‌کنندگان همچنین خواستار محاکمه توهین‌کنندگان به رسوال اکرم (ص) در نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» شدند. آنها همچنین از امت‌های عربی و اسلامی خواستند که در مقابل این اهانت‌های از سلاح تحریم کالاها استفاده کنند.

معترضان یمنی در خیابان فرودگاه صنعا از تمام کارمندان دولتی خواستند تا به روال همیشگی بر سر کار خود حاضر شوند تا به کینه‌توزان و فرصت‌طلبان که به خاطر منافع شخصی به دخالت‌های خارجی راضی هستند، فرصت داده نشود.

کمیته‌های مردمی در صنعا همچنین خواستار افزایش هوشیاری امنیتی و تعامل با حکمت و دوراندیشی برای حفظ بیت‌المال و دارایی‌های مردم شدند.

در پایان این بیانیه تاکید شده است که یمن به رغم تمام توطئه‌چینی‌ها از رنج و محنت عبور کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس