کد خبر 382952
تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۱

در ادامه گسترش معضل نگران‌کننده خودکشی در زندان‌های فرانسه، یک زندانی دیگر در یکی از زندان‌های این کشور اقدام به خودکشی کرد.

به گزارش مشرق، در ادامه گسترش معضل نگران‌کننده خودکشی در زندان‌های فرانسه، یک زندانی دیگر در یکی از زندان‌های این کشور اقدام به خودکشی کرد.

به نوشته روزنامه فرانسوی فیگارو، یک  زندانی متهم به قتل در زندان شهر Ain فرانسه روز جمعه در حالیکه قرار بود حکمش از سوی دادگاه صادر شود، خود را در سلولش حلق‌آویز کرد و به زندگی خود پایان داد.

به گفته منابع قضائی و سندیکایی، این زندانی صبح زود توسط هم سلولی‌اش در حالیکه خود را به دار آویخته بود، کشف شد.

افزایش خودکشی در زندان‌های فرانسه در حالی صورت می‌گیرد که کمیسر حقوق‌بشر شورای اروپا و سازمان نظارت بین‌المللی بر زندان‌ها پیش از این ضمن انتقاد شدید از شرایط بسیار ناگوار این زندان‌ها، موارد بی‌شمار خودکشی زندانی‌ها را از جمله علائم ضعف ساختاری سیستم اداره زندان‌های این کشور اعلام کرده‌اند.

سازمان‌های مدافع حقوق بشر کمیسیون حقوق بشر اروپا تاکنون چندین بار اوضاع زندان‌های فرانسه را تحقیرآمیز، اسفبار و غیر ‌قابل تحمل توصیف کرده‌اند اما با این وجود هیچگونه اقدام ضربتی در این خصوص صورت نگرفته است.

فرانسه در میان 15 کشور اروپایی، بالاترین نرخ خودکشی در زندان‌ها را به خود اختصاص داده است به گونه‌ای که ظرف مدت 50 سال میزان خودکشی در زندان‌های این کشور 5 برابر شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس