کد خبر 382835
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۵

با اینکه لباس محترم روحانی داشتم، ولی به سبب طبیعت کودکی به ناچار مثل بچه‌های همسایه، عصرها که همه در کوچه جمع می‌شدند، جای من در کوچه بود و تیم فوتبال هم داشتیم و عضو برجستۀ تیم بودم و ضربۀ پای چپ من هم معروف بود.

گروه تاریخ مشرق- روحانیون مانند دیگر افراد جامعه تفریحات و سرگرمی‌های یکسان و مشابهی دارند. یکی از این مشابهت‌ها مربوط به ورزش‌کردن روحانیون است؛ حال این ورزش می‌تواند فوتبال، والیبال، کوهنوردی یا هر ورزش دیگری باشد. آیت الله سیدمحمد خامنه‌ای از جمله افرادی است که در کودکی فوتبال بازی می‌کرده و پست دروازه‌بانی نیز داشته است. در قسمتی از خاطرات ایشان درباره دروازه‌بانی با لباس (قبا) آخوندی می‌خوانیم:

دروازه‌بانی یک روحانی!


با اینکه لباس محترم روحانی داشتم، ولی به سبب طبیعت کودکی به ناچار مثل بچه‌های همسایه، عصرها که همه در کوچه جمع می‌شدند، جای من در کوچه بود و تیم فوتبال هم داشتیم و عضو برجستۀ تیم بودم و ضربۀ پای چپ من هم معروف بود. بعدها بچه‌ها به اتفاق آرا به این نتیجه رسیدند که من نقش دروازه‌بان را داشته باشم به این دلیل که چون لباس (قبای) من بلند بود در خیلی از موارد توپی که از دست من در می‌رفت در دامن لباس گیر می‌کرد و کار به نفع ما تمام می‌شد. بدین ترتیب دامن قبا به خودی خود گاهی کار دروازه‌بانی را می‌کرد.[1]



[1] . خاطرات آیت الله سیدمحمد خامنه‌ای، ص 62.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس