کد خبر 382116
تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۵

اقدام تروریستی جدید رژیم صهیونیستی در حمله به خاک یکی از کشورهای عضو محور مقاومت که به شهادت چند نفر منجر شد، بار دیگر رابطه گسترده و نزدیک این رژیم با تروریست‌های تکفیری را که به ارتکاب جرم و جنایت مشغول هستند، مورد تاکید می‌دهد.

به گزارش مشرق، در این حمله تروریستی که از طریق یک فروند بالگرد نظامی صورت گرفت، یک خودرو در استان القنیطره سوریه در نزدیک بلندی‌های جولان که در اشغال رژیم صهیونیستی قرار دارد، هدف قرار گرفت که طی آن شش نفر به شهادت رسیدند.

این جنایت هولناک بار دیگر همدستی میان گروه‌های تروریستی تکفیری و رژیم اشغالگر قدس را در حمله به محور مقاومت اسلامی و نیز خشم و نفرت آن‌ها را از موفقیت روزافزون حزب‌الله در میادین مختلف نشان داد. جنایتی که با استقبال رسانه‌های رژیم‌های مرتجع عرب که حامی گروه‌های تروریستی هستند، روبه‌رو شد و این رسانه‌ها این تجاوز را توجیه کردند.

افراد به شهادت رسیده در حال مبارزه با تروریست های تکفیری بودند که با تکیه بر حمایت‌های نامحدود محور غربی-صهیونیستی-عربی، امنیت و ثبات یکی از کشورهای محور مقاومت را برهم زده و همچنان به کشتار و ویرانگری ادامه می دهند.

اهداف صهیونیست‌ها از حمله اخیر

اما حمله رژیم صهیونیستی به خاک یک کشور عربی و نقض آشکار حاکمیت این کشور و هدف قرار دادن نیروهایی که با تروریست های برهم زننده امنیت و ثبات آن می جنگند، چرا در این زمان به طور خاص انجام شد و اشغالگران قدس چه اهدافی را از این تجاوز دنبال می کنند.

رفعت البدوی از تحلیلگران عرب در این باره می گوید حمله اسرائیل به نیروهای مقاومت در منطقه القنیطره در شرایط حساس و زمان حساس تر انجام شده است که یکی از اهداف این حمله ارسال این پیام به حزب الله است که منطقه جولان و القنیطره سوریه تحت سیطره اسرائیل است، هدف دوم، تخریب شرایط مربوط به پرونده هسته ای ایران از طریق تلاش برای کشاندن حزب الله به واکنش سریع یا گشودن جبهه جدید است، اما این مساله با توجه به محاسبات دقیق حزب الله بعید است، با وجودی که حزب الله در نهایت آمادگی برای نبرد تمام عیار با رژیم صهیونیستی قرار دارد، با این حال، حزبی است که محاسبات دقیق دارد. یکی از اهداف دیگر رژیم صهیونیستی از این حمله در این شرایط حساس، بهره برداری از نتایج آن در داخل فلسطین اشغالی به ویژه در آستانه انتخابات آتی کنست (پارلمان) است.

تاکید منابع رسانه ای صهیونیستی بر اینکه ترور جهاد عماد مغنیه مورد تاکید بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم بوده است، نشان می دهد که وی خواسته است اینگونه تبلیغ کند که یک مسئول برجسته و فرمانده جبهه جولان را ترور کرده تا از این مساله بهره برداری رسانه ای و تبلیغاتی برای انتخابات کند.

تحلیلگر عرب تاکید می کند که یکی از اهداف حمله اخیر رژیم صهیونیستی، دادن روحیه به جبهه النصره و داعش در داخل سوریه است و انتخاب خاک سوریه برای انجام این عملیات تروریستی برای اجتناب از گشودن جبهه نبرد تمام عیار با حزب الله در جنوب لبنان است و این مساله بار دیگر حجم همکاری گروه های تکفیری تروریستی با سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی را مورد تاکید قرار می دهد، زیرا برنامه ریزی و آماده سازی برای انجام این عملیات به طور دقیق و با تکیه بر اطلاعاتی صورت گرفت که تکفیری ها در اختیار رژیم اشغالگر قدس قرار دادند.

حزب الله عاقل تر و هوشیارتر از آن است که در دام رژیم صهیونیستی و آنچه باب میل صهیونیست هاست، بیفتد، بلکه این جنبش مقاومت، پاسخ را در زمان و مکان مناسب همانند عملیات مقاومت در مزارع شبعا انتخاب خواهد کرد.

مقامات و منابع خبری و تحلیلگران صهیونیست به ذکاوت و قدرت محاسباتی رهبران مقاومت اعتراف کرده اند، آنها اذعان دارند که حزب الله قطعا انتقام خون شهدای خود را خواهد گرفت، اما آنطور که اسرائیلی ها آرزو دارند که حزب الله را به سمت جنگ جدید سوق دهند، حزب الله در این دام نخواهد افتاد و آغازگر هیچ جنگی نخواهد بود، با این حال آنچه قطعی به نظر می رسد این است که حزب الله دست به یک عملیات کیفی علیه  رژیم صهیونیستی و در سطح ترور چند عضو خود خواهد زد.

اکرم عطالله کارشناس امور رژیم صهیونیستی معتقد است که عملیات ترور اعضای حزب الله مرتبط با آن چیزی است که این رژیم آن را  تهدید واقعی برای خود در منطقه شمالی می داند، به طوری که معتقد است، حزب الله نفوذ خود را در آن منطقه گسترش داده است.

به گفته این کارشناس، این حمله رژیم صهیونیستی به خاک سوریه به شمار نمی رود، بلکه به عنوان بخشی از حملاتی است که این رژیم از مدتی پیش به سوریه انجام می دهد.

علاء ابوعامر تحلیلگر فلسطینی به همکاری نزدیک و گسترده رژیم صهیونیستی با گروه های تروریستی در سوریه اشاره کرده و عملیات تروریستی اخیر اسرائیل در خاک سوریه را دلیل و مدرک دیگری در خصوص حجم همکاری اطلاعاتی میان آنها علیه جبهه مقاومت می داند.

به گفته عطالله، جبهه های شمالی و شرقی، به عامل فشار و دغدغه بزرگی برای رژیم صهیونیستی تبدیل شده است و به همین سبب، این رژیم به زعم خود تلاش کرده است از طریق عملیات ترور اعضای حزب الله، فرصت طلبی کرده و در روند آماده سازی حزب الله برای جبهه شرقی خلل وارد کند.

اکرم عطالله تاکید می کند حزب الله قطعا انتقام این عملیات تروریستی را خواهد گرفت و با وجودی که قوی تر از گذشته است، اما هرگز به جنگ افروزی نیست.

علاء ابوعامر عملیات تروریستی اخیر رژیم صهیونیستی را یک اقدام تحریک آمیز از سوی این رژیم علیه تمام محور مقاومت قلمداد می کند

به اعتقاد این تحلیلگر، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با عملیات تروریستی اخیر به دنبال شعله ور کردن آتش درگیری محدود است تا خود را به عنوان رهبری برای صهیونیست ها نشان دهد که اجازه  نمی دهد امنیت اسرائیل مورد تهدید واقع شود تا از این طریق بتواند نتایج انتخابات آتی رژیم را به نفع خود تمام کند که بر اساس نظرسنجی ها در حال حاضر به زیان وی است.

تحلیلگران معتقدند تمام گزینه ها از نظر حزب الله ممکن است، که آنچه درباره  آن نمی توان تردید کرد، این است که این جنبش هرگز در خصوص این عملیات تروریستی رژیم صهیونیستی سکوت نخواهد کرد، با این حال رهبران حزب الله نشان داده اند مکان و زمان مناسبی را برای گرفتن انتقام انتخاب خواهند کرد، پاسخی که قطعا برای رژیم صهیونیستی دردناک خواهد بود.

علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه، حزب الله انتقام سختی از صهیونیست ها به خاطر جنایت اخیر خواهد گرفت، هدف از این تجاوز را که نقض آشکار قوانین و قطعنامه های بین المللی است، تضعیف محور مقاومت در مقابل تروریسم و اشغالگری قلمداد کرده است. با این حال خون شهدایی که در قنیطره بر زمین ریخت، تضمینی برای ادامه مقاومت در رویارویی با سیاست های خونین و تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی و همپیمانان تکفیری خواهد بود.

امیل امیل لحود از نمایندگان سابق پارلمان لبنان تاکید می کند حمله اخیرا به رزمندگان مقاومت نشان داد که دشمن صهیونیستی و گروه های تروریستی مسلح دو روی یک سکه تروریسم هستند.

به گفته وی، هدف از حمله اخیر رژیم صهیونیستی، کمک به تروریست هایی است که با ارتش و مقاومت می جنگند، با این حال این تجاوز مانع ادامه نبرد با تروریسم نخواهد شد.

تاکید رسانه های صهیونیستی بر اینکه سال های خوش اسرائیل در مرزهای شمالی به پایان رسیده است، نشان می دهد که نگرانی و وحشت شدیدی اشغالگران قدس را از پاسخ قریب الوقوع مقاومت به جنایت اخیرشان فرا گرفته است.

همه منطقه در انتظار پاسخ مقاومت

دوستداران و حامیان مقاومت در پایگاه های ارتباط اجتماعی خطاب به صهیونیست های اشغالگر چنین نوشته اند :" پناهگاه های خود را آماده کنید، انتقام گرفتن از شما، شایسته شماست، حمایت حکومت شما و شتابزدگی فرماندهان نظامی تان، شب های شما را به جهنم تبدیل خواهد کرد و روزهای شما محدود خواهد بود. رژیم شما از خانه عنکبوت هم متزلزل تر است.شما هرگز از نگرانی و وحشت خوابتان نخواهد برد، عصر الجلیل و ما بعدالجلیل آغاز شده است.

ما حق پاسخ را برای خود محفوظ می دانیم، شما را در خانه هایتان، در تاسیسات و کارخانه هایتان، اماکن تفریحی و فرودگاه هایتان و در تمام فلسطین اشغالی هدف قرار خواهیم داد، هر گاه فرمان رهبرمان صادر شود، شما را از هستی حذف خواهیم کرد.

مقاومت فرزندانش را برای آینده ذخیره نمی کند، بلکه هنگامی که آنها را به خطوط مقدم جنگ با صهیونیست ها و تکفیری ها می فرستد، افتخار می کند، مردم مقاوم هنگامی که فرزندانشان به عنوان شهید تقدیم اسلام می شوند، احساس سربلندی می کنند."

اقدام رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن جمعی از رزمندگان مقاومت اسلامی حماقت بزرگی است که این رژیم مرتکب شد و البته هزینه های سنگینی هم برای آن به دنبال خواهد داشت و این جنایت قطعا بدون پاسخ نخواهد ماند. مقاومت همانطور که سید حسن نصرالله تاکید کرد، هرگز از دادن پاسخ به جنایات صهیونیست ها غافل نخواهد بود و قطعا پاسخش سخت خواهد بود و آنچه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس برای تغییر قواعد بازی به خاطر پیروزی در انتخابات داخلی انجام داد، به زیانش تمام خواهد شد، زیرا مقاومت پیشتر، دولت های صهیونیستی را به سبب جنگ علیه لبنان، سرنگون کرد.

اما ماجراجویی اخیر رژیم صهیونیستی نشان داد که تهدیدها و تجاوزات مستمر این رژیم به عنوان بزرگترین خطر پیش روی مسلمانان قرار دارد و پیامی برای تمام گروه ها و کشورهای عربی و اسلامی است که باید با حفظ هوشیاری و کنار گذاشتن اختلافات و دودستگی و درگیری داخلی، اسلحه خود را به سمت دشمن صهیونیستی اشغالگر نشانه بگیرند، هر چند انتظاری از برخی رژیم های عربی که همسویی آنها با صهیونیست ها و محور استکبار جهانی مدت هاست بر همه عیان شده است، نمی رود، با این حال ملت های عربی باید با فشار بر حکام سازشکار و وابسته خود برای پایان دادن به ائتلاف و همسویی با غاصبان قدس،گام اساسی را در حمایت از محور مقاومت بردارند، زیرا مقاومت تنها گزینه برای پاکسازی فلسطین و دیگر مناطق اشغالی از لوث صهیونیست های اشغالگر است.

جنبش المرابطون لبنان تاکید کرده است همه لبنانی ها و ملت های مسلمان دیگر باید در کنار رزمندگانی که خون پاکشان طلایه دار انقلاب جهادی امت اسلام علیه صهیونیست هاست برای کندن غده سرطان رژیم صهیونیستی از صحنه هستی قرار گیرند، رژیمی که عامل عقب ماندگی اقتصادی و اجتماعی و تروریسم است.

مبارزه و مقاومت در برابر سازش تنها گزینه برای حفظ استقلال و کرامت ملی و آزادگی است.

حسام العیلانی از علمای اهل سنت لبنان می گوید دشمن صهیونیستی باید در انتظار پاسخ مقاومت به تجاوز اخیرش در حالتی از رعب و وحشت و نگرانی به سر برد، دشمن صهیونیستی هرگز روی امنیت و آسایش را نخواهد دید و هرگز قادر به جبران شکست های فضاحت باری که گروه های تروریستی مورد حمایت آن در سوریه متحمل می شوند، نخواهد بود.

به گفته این عالم اهل سنت،حمله صهیونیست ها به نیروهای مقاومت در القنیطره، در راستای خدمت به گروه های تروریستی قرار دارد که دوست این دشمن شده اند.

تلاش های رژیم صهیونیستی و مزدوران و حامیانش هرگز قادر به درهم شکستن اراده مقاومت و رزمندگان و فرماندهانش نخواهد بود، مقاومت در برابر دشمن صهیونیستی هرگز پایان نخواهد یافت، مگر آنکه به پیروزی نهایی بر این دشمن غدار مکار بی رحم منجر شود.

مردان مقاومت با خون خود ثابت کردند که طلایه داران جهاد هستند که هدف آنها پیروزی بر صهیونیست هاست.

شهادت چند نیروی محور مقاومت در منطقه جولان تاکیدی بر این حقیقت است که پیروزی سوریه مقاوم، گذرگاه عبور به سمت آزادی فلسطین از طریق الجلیل است که سید حسن نصرالله رهبر صادق الوعد مقاومت اخیرا آن را مورد تاکید قرار داد.

تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به القنیطره در سوریه نشان داد که تمام محور مقاومت در حال نبرد است و جولان به جبهه ای تبدیل خواهد شد که دیگر در مقابل صهیونیست‌ها ساکت نخواهد ماند، چرا که مردم جولان با وجودی که تحت اشغال قرار دارند، اما با تاکید بر حفظ هویت سوری خود، مخالفت خود را با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی بارها نشان داده اند و اینکه وضعیت با توجه به آشکار شدن حمایت رژیم صهیونیستی از گروه های تروریستی تکفیری در برابر ارتش سوریه و مردم استان القنیطره،  متفاوت تر از گذشته است و القنیطره به سرزمینی برای مقاومت همانند جنوب لبنان برای رهایی از اشغالگری صهیونیستی تبدیل خواهد شد.

شهادت چند رزمنده مقاومت تاکیدی بر آن است که راه مقاومت همچنان پویا و پایدار است و نبرد با رژیم صهیونیستی، نبرد نسل هاست که هرگز متوقف نخواهد شد، مگر آنکه فلسطین و قدس شریف از لوث چکمه پوشان صهیونیست آزاد شود.

نکته بعد اینکه تجاوز رژیم صهیونیستی به منطقه ای در سوریه که گروه های تکفیری همچنان به برهم زدن امنیت و ثبات این کشور ادامه می دهند، در راستای حمایت از آنها انجام شد که این روزها در بدترین شرایط به سبب شکست های پیاپی در برابر ارتش سوریه و مقاومت قرار دارند اما همانطور که رژیم های مرتجع عرب در کنار برخی کشورهای غربی از جمله آمریکا در طول چهار سالی که از توطئه و جنگ افروزی شان علیه سوریه می گذرد، نتوانستند با وجود هزینه کردن میلیاردها دلار و جذب ده ها هزار مزدور از سرتاسر جهان،سوریه را به زانو درآورند، رژیم صهیونیستی هم هرگز قادر به انجام آن این ماموریت نخواهد بود، به ویژه با توجه به تاکید صریح سیدحسن نصرالله که هرگونه تعدی و تجاوز به سوریه را به مثابه خط قرمز دانسته که مقاومت هرگز در برابر آن سکوت نخواهد کرد.

سخنان سید حسن نصرالله درباره توانمندی های مقاومت کاملا واضح و شفاف بود که حتی جامعه صهیونیستی هم بر درستی آن اذعان دارد، اما اسرائیل با حماقت اخیر خود نشان داد فهم درستی از واقعیت ها ندارد و خود و هم پیمانان خود را در باتلاقی قرار خواهد داد که خارج شدن از آن بسیار دشوار خواهد بود.

دخالت آشکار رژیم صهیونیستی به نفع گروه های تروریستی تکفیری در سوریه از طریق هدف قرار دادن رزمندگان مقاومت نشان داد که طرح فتنه و هرج و مرج و بی ثباتی در سوریه در درجه اول یک طرح صهیونیستی به شمارمی رود.

رژیم صهیونیستی بقای خود را در ادامه ترور و خشونت و جنایت و جلوگیری از برقراری آرامش و ثبات در منطقه می بیند و توافق لبنانی ها با یکدیگر یا حل مشکلات منطقه ای به غیر از مساله فلسطین، کابوسی برای این رژیم است به همین سبب تمام تلاش های خود را در راستای ایجاد هرج و مرج و ناآرامی و قراردادن امنیت تمام خاورمیانه در معرض خطر و تزلزل به خاطر منافع و سیاست های توسعه طلبانه خود به  کار می گیرد و با تکیه بر حمایت های نامحدود مدعیان دروغین دفاع از حقوق بشر و نهادهای بین المللی مطیع خود ابایی از ارتکاب هر گونه جنایتی در هر کشوری ندارد، زیرا خود را مافوق قوانین جهان می داند.

تجاوز به جولان مدرک دیگری بر همسویی و اتحاد تروریسم صهیونیستی و تروریسم تکفیری است این تجاوز اعلان جنگ علیه مقاومت است.
اسرائیل به گروه های تروریستی مسلح اجازه داد منطقه عاری از سلاح در جولان در موازات مرز لبنان را اشغال کنند، این رژیم حتی به این گروه ها اجازه داد به ربودن نیروهای بین المللی مستقر در این منطقه در سایه سکوت مشکوک سازمان ملل دست بزنند.

تجاوز القنیطره هرگز بر طرح ها و استراتژی محور مقاومت و روحیه رزمندگانش تاثیر منفی نخواهد گذاشت، زیرا دشمن اسرائیلی قبل از همه می داد که درخت مقاومت درختی استوار و پابرجاست و شراره های آن هرگز خاموش نخواهد شد.

ادامه ویرانگری وکشتار از سوی گروه های تروریستی تکفیری مورد حمایت محور صهیونیستی-عربی و غربی نشان می دهد که حامیان آنها به ویژه رژیم اشغالگر قدس منشاء و عامل شرارت و بی ثباتی در منطقه هستند و این رژیم با نقض مستمر حاکمیت لبنان و سوریه ، تروریسم منظم و سازمان یافته را اعمال می کند و به حمایت ازتروریسم و گسترش فساد و ویرانگری در منطقه ادامه می دهد.

اما پیامی که تجاوز اخیر صهیونیست ها به خاک سوریه و شهادت تعدادی از رزمندگان مقاومت برای لبنانی ها دارد این است که معادله ملت، ارتش و مقاومت به گفته شیخ قبلان یک ضرورت اساسی برای مقابله با طرح ها و پروژه های رژیم صهیونیستی است که در پس تمام توطئه ها و فتنه افکنی هایی است امت اسلام در معرض آن قرار دارند.

همانطور که امیل امیل لحود نماینده سابق پارلمان لبنان گفته است وظیفه همه لبنانی هاست که در پشت سر مقاومتی قرار گیرند که از آنها در مقابل افراط گرایی و تروریسم حمایت می کند و برخی سیاستمداران(در اشاره به سران جریان 14 مارس) باید از اظهارات خصمانه خود علیه حزب الله خجالت بکشند.

مقاومت در مسیر جهاد شرافتمندانه مستمر به سمت عزت و آزادی، بهترین فرزندانش را تقدیم می کند، این خون های پاکی که بر زمین می ریزد، شراره مقاومت را تا رهایی جولان و تمام فلسطین از لوث صهیونیست ها روشن نگه خواهد داشت.

آنچه بدیهی است، اینکه مقاومت با تکیه بر ایمان و اعتقاد و باورهای قوی خود و خون رزمندگان فداکار و شجاعش، طرح ها و توطئه های دشمنان اسلام به ویژه صهیونیست ها و تکفیری های تروریست را نقش بر آب خواهد کرد.

سخن آخر آنکه همانطور که سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله تاکید کرده است، مقاومت نسبت به سال های گذشته قوی تر شده و در بهترین شرایط از نظر آمادگی نظامی و تسلیحاتی قرار دارد و تمام تلاش های محور صهیونیستی و طرف های همسو با آن برای متزلزل کردن محور مقاومت و جدا کردن آن از ملت های حامی آن ره به جایی نخواهد برد و روند پیروزی ها و موفقیت های محور مقاومت در سوریه، لبنان و مناطق دیگر در کنار ناکامی ها و شکست های پیاپی محور سازش و تروریست های مزدورشان همچنان ادامه خواهد یافت.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس