ادوارد سنودن افشاگر معروف آمریکایی این‌بار از جاسوسی ستاد ارتباطات دولت انگلیس از ایمیل‌های خبرنگاران رسانه‌های مختلف بین‌المللی خبر داد.

به گزارش مشرق، «ادوارد اسنودن» ، کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا، در تازه‌ترین افشاگری خود از دسترسی ستاد ارتباطات دولت انگلیس به رایانامه‌های روزنامه نگارانی که با رسانه‌های مهم بین‌المللی در ارتباط بودند، خبر داد.

خبرگزاری «رویترز» به نقل از روزنامه انگلیسی «گاردین» گزارش کرد که رایانامه‌های روزنامه‌هایی چون نیویورک تایمز، واشنگتن پست، گاردین ، سان، لوموند و شبکه‌های خبری چون ان‌بی‌سی، بی‌بی‌سی و رویترز در بین هفتاد هزار نمونه یافته شده در ماموریت‌های نوامبر 2008 ستاد ارتباطات دولتی انگلیس قرار داشتند.

بر اساس این گزارش، ستاد ارتباطات دولت انگلیس گفت‌وگوهای بین خبرنگاران و اصحاب رسانه‌های یاد شده و سردبیران را از طریق وسیله‌های الکتریکی که بر کابل‌های فیبر نوری وصل بودند، بدست آورده و سپس آن‌ها را از طریق اینترانت به عنوان بخشی از یک تمرین به اشتراک گذاشته بود.

اسنودن مدعی شده است که ستاد ارتباط انگلیس اسامی روزنامه نگاران را به عنوان «تهدید» در کنار نام خرابکاران و هکرها(سارقان اطلاعاتی) قرار داده بود.

ستاد ارتباطات دولت انگلیس تاکنون در این زمینه چیزی از خود بروز نداده است.

گفتنی است، ستاد ارتباطات دولت انگلیس نام نهادی دولتی است که مسئول عملیات جاسوسی سیگنالی و عملیات نظامی و حفاظت اطلاعات در انگلستان را بر عهده دارد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    0 0
    مشرق شما خواب ندارید الان هم خبر میذارید..؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس