کد خبر 381554
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۲

عناصر اروپایی عضو گروه های تروریستی در عراق و سوریه، روش جدیدی را برای بازگشت به کشورهای اروپایی در پیش گرفته اند.

به گزارش مشرق، روزنامه انگلیسی "دیلی میل" تأکید کرد که تروریستها این روزها برای گمراه کردن سرویسهای امنیتی، در حال ارائه اطلاعاتی غلط هستند.

به عنوان مثال، چندی پیش گروه تروریستی داعش با انتشار اطلاعاتی در شبکه‌های اجتماعی مدعی شد که "طارق جدعون" (24 ساله) چند هفته قبل از بازگشت به بلژیک از پا درآمد.

این درحالی است که "طارق جدعون" به همراه یک تروریست 22 ساله دیگر به نام "رضوان حجاوی" پنجشنبه گذشته به ضرب گلوله نیروهای کماندو نزدیک مرزهای آلمان به هلاکت رسیدند.پلیس اعلام کرد که این تروریست قصد داشتند سر یکی از افسران پلیس را از تن جدا کنند.

به نظر می آید که "جدعون" و "حجاوی" پس از سپری کردن دوره‌های آموزشی تروریستی، چند ماه قبل از سوریه به کشورشان بازگشته بودند.
یکی دیگر از تروریستهای داعش به نام "هشام شعیب" نیز در ژوئیه 2014 با انتشار مطلبی در فیسبوک، هلاکت جدعون را اعلام کرده بود. این خبر پس از مدت کوتاهی در همه صفحات هواداران داعش در شبکه‌های اجتماعی بازنشر شد.

یک تروریست که از همین روش استفاده کرده و به انگلیس بازگشته بود، هنگام بازگشت شناسایی و دستگیر شد.

دیلی میل به نقل از یک منبع امنیتی خاطرنشان کرد: ما همواره به خبرهایی که در خصوص کشته شدن یکی از تروریستها در عراق و یا سوریه منتشر می‌شود، به دیده شک می نگریم. انتشار اینگونه مطالب آسان است، ولی اطلاع از واقعیت و تحیق درباره آن برای ما بسیار دشوار است.
منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس