کد خبر 381526
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۶

وزیر نفت با اعلام اینکه اگر قیمت نفت تا ۲۵ دلار هم برسد مشکلی وجود نخواهد داشت، گفت: هیچ سناریویی برای افزایش قیمت بنزین از سوی دولت ارائه نشده است.

 به گزارش مشرق، بیژن زنگنه در جمع خبرنگاران با بیان به اینکه سعی داریم کمبود خوراک گاز را تا پایان سال جاری جبران کنیم، گفت:‌ تا سال آینده کمبود خوراک اتان نیز جبران خواهد شد که این خبر خوبی برای مجتمع‌های پتروشیمی است.

وزیر نفت با اشاره به اینکه در آینده امیداریم شرایط صنعت پتروشیمی روبه بهبود برود، تصریح کرد: هم‌اکنون به دنبال فاینانس‌های خارجی هستیم تا جهش دوم سرمایه‌گذاری را به وجود آوریم.

وی با اشاره به وضعیت سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی گفت: ما به دنبال سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی در کنار هم هستیم تا سال 1400 ظرفیت تولید به 70 میلیارد دلار برسد.

زنگنه با اشاره به اینکه همانطور که قول داده بودیم تولید گاز تا پایان سال به 100 میلیون متر مکعب افزایش می‌یابد، خاطرنشان کرد: بررسی‌های ما نشان می‌دهد افزایش تولید بیش از 100 میلیون خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه قیمت نفت گفت: ما به دنبال همکاری‌های مشترک با اعضای اوپک هستیم تا قیمت نفت بهبود یابد.

وزیر نفت  ادامه داد: اگر قیمت نفت تا 25 دلار هم کاهش پیدا کند، مشکلی صنعت نفت را تهدید نمی‌کند.

زنگنه خاطرنشان کرد: قیمت نفت در بودجه 72 دلار تعیین شده و براساس اخباری که شنیده‌ام در کمیسیون تلفیق مجلس این رقم به تصویب رسیده است.

وی در پایان با اشاره به اینکه قیمت بنزین در سال آینده افزایش پیدا نمی‌کند، گفت: هیچ سناریویی از سوی دولت به منظور افزایش قیمت بنزین ارائه نشده است.

وزیر نفت  ادامه داد: برای اوپک خط قرمزی در خصوص قیمت نفت وجود ندارد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    0 0
    میگه قیمت بنزین افزایش پیدا نمیکنه!!!!!!!! فکر میکنم حتی باید قیمت بنزین کاهش پیدا کنه و بشه 500 تومن
  • ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    0 0
    با نفت 100 دلاری و 25 دلاری وضعیت معیشت و رفاهی مردم تغییری نمی کند باید دید مگر چقدر فساد و ضایع کردن اموال بیتالمال اتفاق میافتد.با این اوضاع اگر نفت 200 دلار هم بشود این ملت روی رفاه را نخواهند دید
  • حسن ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    0 0
    خواهش میکنم چند تا از مدیران فاسد کشور رو اعدام کنید تا بقیه مدیران عبرت بگیرند ... دقیقا کاری که چین میکنه ... والا ... میلیارد میلیارد پول بی زبون ملتو بالا میکشن
  • ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    0 0
    آره جون خودت
  • محسن از اصفهان ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    چی شد مشرق دوباره یکی حرف حق زد اونهم به واسطه گزارشهای سایت خودتان شما منتشر نکردی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس