کد خبر 381155
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۰

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: مشکل آلودگی ناشی از ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون همچنان باقی است.

 به گزارش گروه اجتماعی مشرق، معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، امروز در همایش روز ملی هوای پاک در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هم‌اکنون 35 میلیون انسان در شهرهای بزرگ متاثر از آلودگی هوا هستند و اقداماتی که در برنامه جامع کاهش آلودگی هوا صورت می‌گیرد تا پایان برنامه پنجم به نتیجه می‌رسد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به حذف بنزین آلوده و ارائه بنزین یورو4 گفت: ارتقاء سطح استاندارد خودروها از جمله اقدامات بسیار موثر در بهبود کیفیت هوا بوده است.

وی همچنین به خروج خودروهای فرسوده از چرخه حمل و نقل تاکید کرد و بیان داشت: در سال گذشته 90 هزار دستگاه خودروی فرسوده از چرخه حمل و نقل خارج شد و امسال تعداد قابل ملاحظه‌تری از خودروهای فرسوده اسقاط شده‌اند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست یادآور شد: مشکل آلودگی ناشی از ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون همچنان باقی است و این آلاینده ناشی از احتراق و نتیجه گرد و غبار و فعالیتهای صنعتی در کشور است.

وی همچنین بر ضرورت یکپارچه سازی معاینه فنی تاکید کرد و بیان داشت: این امر با همکاری وزارت کشور در دستور کار قرار گرفته است و وقت آن رسیده به صدور گواهی‌های معاینه فنی غیرواقعی پایان دهیم.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    از کرامات شیخ ما این است شیره را خورد و گفت شیرین است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس