کد خبر 381120
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۸

در راستای طرح گسترده دولت چین برای مبارزه با عوامل فساد مالی در دستگاه های دولتی، ارتش این کشور اعلام کرد که درباره برخی طرح های این نهاد، تحقیق و بررسی می کند.

به گزارش مشرق، روزنامه «پی ال ای» (PLA) وابسته به ارتش آزادیبخش خلق چین اعلام کرد: این نهاد در یک عملیات دوساله، به سوءمدیریت و فساد مالی در طرح های دولتی مسکن کارکنان ارتش رسیدگی می کند. این اقدام ارتش، همزمان با طرح گسترده دولت چین برای مقابله با عوامل فساد در دستگاه های دولتی این کشور صورت می گیرد.

روزنامه «پی ال ای» اعلام کرد: به دلیل نظارت کم بر روی طرح های مسکن کارکنان ارتش، مشکلات بسیاری در این طرح ها به وجود آمده است. اگرچه طبق قانون، این خانه ها مجهز و مناسب بوده و غیر قابل فروش به غیر نظامیان است اما گزارش های به دست آمده حاکی از آن است که برخی از این خانه ها، با بودجه دولتی به صورت لوکس ساخته شده و حتی به غیرنظامیان نیز فروخته شده اند.

نیرو های مسلح چین، طرح های ساخت مسکن برای افسران نظامی و کارکنان خود را از سال 1999 آغاز کرد. روزنامه ارتش چین اعلام کرد: کسانی که این عملیات را جدی نگرفته و با آن همکاری نکنند، به شدت مجازات خواهند شد.

«گانگ فانگ بین» یک استاد دانشگاه دفاع ملی چین در این باره گفت که به طور معمول در طرح های مسکن، مقادیر زیادی پول و بودجه مالی هنگفت وجود دارد که یک «فضایی خاکستری» را برای افسران نظامی و کارکنان فاسد فراهم می آورد.

روزنامه مردم چین گزارش داد، در راستای طرح مبارزه با فساد، برخی از افسران ارشد ارتش که مسئول طرح های مسکن در این نهاد بودند، از سمت خود برکنار شدند.

از جمله این افراد می توان به «لیو ژنگ» و «گو جون شان» معاونان دپارتمان لجستیک ارتش اشاره کرد.

برخورد دستگاه های قضایی چین با مفسدان مالی از دو سال پیش و با فرمان «شی چین پینگ» رئیس جمهوری چین آغاز شده و نوک تیز این دستور، متوجه افرادی است که در دستگاه های دولتی، نظامی و امنیتی دارای پست و مقام هستند.

چین سال گذشته میلادی 250 نفر از مقام های ارشد شهرها، استان ها و وزارتخانه ها را به دلیل فساد مالی تحت پیگرد قرار داد. زمانی که مبارزه با فساد مالی در چین رسما اعلام شد، مسوولان امنیتی کشور کنترل حساب ها و فعالیت های افراد بانفوذ و دولتی را در دستو کار خود قرار دادند که در این میان گاهی از دستگیری فرد یا افرادی در این رابطه خبر داده می شود.

«شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین معتقد است، مبارزه با فساد، «جنگ با ببرها و مگس هاست»؛ به این معنا که دست های قوی در کشور وجود دارد که باندهای فساد را هدایت می کنند و باید قطع شوند.

کارشناسان چینی معتقدند که اگر فساد مالی مقام های این کشور مهار نشود راه سقوط حزب حاکم و دولت هموار خواهد شد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس