کد خبر 381060
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۴

یک سناتور جمهوری‌خواه آمریکا و از مخالفان سرسخت مقاومت در منطقه، که در رأس هیأتی از سناتورهای سنای آمریکا به عربستان سفر کرده با ولی‌عهد عربستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش مشرق، «جان مک کین» در رأس هیأتی از سناتورهای سنای آمریکا به عربستان سفر کرده و با «سلمان بن عبدالعزیز» ولی‌عهد و معاون نخست وزیر این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

روزنامه عربستانی «الشرق الاوسط»، گزارش داد که «محمد بن سلمان» مشاور ویژه ولی‌عهد و «جوزف وستفال» سفیر ایالات متحده در عربستان در این دیدار حضور داشتند.

بر اساس این گزارش در این دیدار دو طرف آخرین تحولات منطقه و موضوعات حائز اهمیت برای دو کشور را بررسی کردند.

مک‌کین پیشتر با شاهزاده خالد بن بندر بن عبدالعزیز رئیس دستگاه اطلاعاتی عربستان سعودی در ریاض دیدار کرده بود.

مک‌کین پیش از این گفته بود، «باید از عربستان تشکر کرد چرا که اجازه داد قیمت نفت پایین بیاید که این افت قیمت تاثیر چشمگیری بر اقتصاد روسیه گذاشته است.

این سفر در شرایطی انجام شده که خالد بن بندر دو هفته قبل و تنها دو روز پس از حمله داعش به شمال این کشور و کشته شدن فرمانده مرزبانی شمال عربستان، راهی واشنگتن شده بود.

روز گذشته نیز «بشار الجعفری» نمایندن دائم سوریه در گفت‌وگو با روزنامه الاخبار لبنان از شکایت او در سازمان ملل از سفر غیرقانونی جان‌ مک‌کین به خاک سوریه و دیدار با تروریست‌های مسلح خبر داد (جزئیات بیشتر).

الجعفری در این مصاحبه فاش کرد که مک‌کین و صدها نفر دیگر از جمله برنار کوشنر وزیر خارجه سابق فرانسه از جمله کسانی هستند که به طور غیرقانونی به خاک سوریه رفته‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس