یک روزنامه استرالیایی با تحلیل بازی فردای ایران و امارات در دور آخر از مرحله گروهی جام ملت‌ها از ترکیب پولادی و حاج‌صفی به عنوان کابوسی برای حریف یاد کرد.

به گزارش مشرق، تیم‌های ملی فوتبال ایران و امارات در آخرین دیدار خود از مرحله گروهی جام ملت‌‌های 2015 آسیا در حالی از ساعت 12:30 فردا (دوشنبه) به مصاف یکدیگر می‌روند که دو تیم به دنبال صدرنشینی گروه C و فرار از رویارویی با ژاپن، مدافع عنون قهرمانی در مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌ها هستند. این بازی قرار است به قضاوت ریوجی ساتو ژاپنی در ورزشگاه بریزبین برگزار شود.

روزنامه «سیدنی مورنینگ هرالد» استرالیا در گزارشی در رابطه با این بازی نوشت: در این دیدار باید بازی پنج بازیکن را دید که عبارتند از اشکان دژاگه، مسعود شجاعی و احسان حاج صفی از ایران و علی مبخوت و عمر عبدالرحمان از امارات.

اشکان دژاگه، یکی از نامدارترین ستارگان فوتبال آسیاست که پا به مسابقات جام ملت‌ها گذشته‌اند. هواداران امیدوار بودند اشکان با هنر پا به توپ و گام‌های سریعش در این تورنمنت خوش بدرخشد. دژاگه در دو بازی اول تیم ملی در جام ملت‌های 2015 آسیا نشانه‌های از هنرش را به نمایش گذاشت ولی شاید می‌توانست بهتر عمل کند. هر چند با این حال او بود که پاس تنها گل تیمش برابر قطر را به سردار آزمون داد. بازی خودخواهانه دژاگه گاهی اوقات به او لطمه می‌زند و بازی تیم‌محوری باید در اولویت کاری او باشد.

مسعود شجاعی، هافبک پیشین اوساسونا این تورنمنت را طوفانی شروع کرده است. شاید کارنامه او همانند جواد نکونام و آندرانیک تیموریان نباشد ولی به طور حتم مهارت‌های فردی او ادامه راه را برایش هموار می‌کند. در پیروزی یک بر صفر ایران مقابل قطر مسعود همه جای زمین بود و در بازی اول برابر بحرین هم پایش به گلزنی باز شد. این بازیکن 30 ساله پس از تابستان پر زرق و برق (حضور در جام جهانی 2014) همچنان در حال لذت بردن از بازی برای تیم ملی است.

احسان حاج‌صفی، مردی مستعد برای چندین پست‌. احسان در جام ملت‌های 2015 آسیا بازیکنی پرتحرک بوده است. او که در پست گوش چپ نفوذی بازی می‌کند ترکیب و همکاری‌اش با مهرداد پولادی در سمت چپ تحرک و پویایی خاصی به تیم ملی در این رقابت‌ها داده است. حرکت‌های ضربدری حاج‌صفی و پولادی در مواقع لزوم می‌تواند کابوسی برای امارات باشد.

بازیکنان کلیدی این بازی سردار آزمون از ایران و حمدان الکمالی از امارات هستند. الکمالی، مدافع امارات در دو بازی اول این تیم در جام ملت‌های 2015 آسیا توانایی‌های ذاتی خود را نشان داده ولی در بازی سوم امارات امتحان سختی مقابل ستاره بزرگ بعدی ایران که در حال شکل‌گیری است، خواهد داشت. گل فوق‌العاده سردار آزمون به قطر از او تندیس سوپر استاری ساخت و حالا او به دنبال این است تا یکبار دیگر هزاران هوادار ایرانی را به وجد بیاورد.

کارلوس کی‌روش، سرمربی پیشین رئال‌مادرید از روندی که تیمش در این تورنمنت در پیش گرفته، رضایت خواهد داشت. تیم او پر از ستارگانی است که احتمالاً در نیمه دوم بازی با امارات به چند بازیکن اصلی خود استراحت خواهد داد تا برای بازی‌های مرحله حذفی آنها را در اختیار داشته باشد.

این بازی از جنبه جغرافیای سیاسی حساس‌ترین بازی شانزدهمین دوره جام ملت‌های آسیاست. سال‌هاست که جهانیان اختلاف ایران و کشورهای عربی را بر سر «خلیج فارس» شاهد هستند به طوری که کشورهای عربی حوزه خلیج فارس با نام «خلیج ع ر ب ی» آن را می‌شناسند و حتی اماراتی‌ها در این فصل لیگ خود را به این نام تغییر داده‌اند. به همین خاطر بود که جواد نکونام، ستاره تیم ملی ایران اخیراً قید بازی برای یکی از تیم‌های اماراتی را زد و در سیدنی هواداران ایرانی حاضر در ورزشگاه از پرچم بزرگ ایران رونمایی کردند که در وسط آن واژه «خلیج فارس» نوشته شده بود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • نصیر ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    نویسنده با سواد روزنامه استرالیایی احتمالا نمیدونه بین کره جنوبی و چین و کره جنوبی و ژآپن هم بر سر جزایر و نام دریاهایشان جنگ و اختلافات شدیدی هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس