تیم ملی فوتبال کشورمان در حالی به مصاف امارات می‌رود که برای صدرنشینی تلاش می‌کند.

به گزارش مشرق، تیم ملی فوتبال کشورمان با سوپرگل 3 امتیازی سردار آزمون توانست بر قطر غلبه کرده و صعودش به مرحله یک چهارم نهایی شانزدهمین دوره جام ملت‌های آسیا را جشن بگیرد. ایران به همراه امارات از گروه C راهی مرحله بعد شد اما کار برای دو تیم صعود کرده در این گروه هنوز به پایان نرسیده و فردا (دوشنبه) از ساعت 12:30 ظهر در دوئلی که با هم خواهند داشت تکلیف صدرنشین گروه مشخص خواهد شد.

در حال حاضر ایران و امارات در گروه C جام ملت‌های آسیا 2015 استرالیا 6 امتیازی هستند. امارات با تفاضل گل 4+ صدرنشین و ایران هم با تفاضل گل 3+ در رده دوم جدول هستند. بازی فردا در ورزشگاه بریزبین احتمالاً یک رقابت جذاب خواهد شد، چرا که ایران و امارات هیچکدام دوست ندارند به عنوان تیم دوم راهی مرحله بعدی شوند. دلیل این علاقه نداشتن هم این است که صدرنشینی ژاپن در گروه D محتمل به نظر می‌رسد و مسلماً دیدار با ژاپن قدرتمند به مراتب سخت‌تر از دیدار با عراق یا اردن است. هر دو تیم ایران و امارات به دنبال سومین برد پیاپی در مرحله گروهی و هت‌تریک در این مرحله هستند.

شاگردان کارلوس کی‌روش که خودش دو دهه قبل تجربه سرمربیگری در تیم ملی امارات را دارد، پس از پیروزی مقابل بحرین و قطر روحیه بالایی دارند و مطمئناً این روحیه می‌تواند در مصاف با یکی دیگر از تیم‌های حوزه خلیج فارس به بازیکنان کمک کند. بازیکنان جوانی مانند مرتضی پورعلی‌گنجی، سردار آزمون، وریا غفوری، علیرضا جهانبخش و ... که در کنار بازیکنان با تجربه‌ای مانند جواد نکونام، آندرانیک تیموریان، اشکان دژاگه، سیدجلال حسینی و ... می‌توانند هر تیمی را غافلگیر کنند.

دیدار با امارات سخت خواهد بود. شاید برعکس سال‌های قبل که امارات تیم ملی چندان قدرتمندی نداشت تیم ملی این کشور امسال کاملاً قدرت گرفته است. تیمی که موفق شد در رده جوانان در آسیا به موفقیت برسد، راهی المپیک 2012 لندن شود و حالا در جام ملت‌های آسیا درخشیده مطمئناً نمی‌تواند حریف آسانی برای ایران باشد. با این حال بازیکنان تیم ملی تحت هر شرایطی می‌خواهند در این بازی به پیروزی برسند و با توان و قدرتی که دارند این کار هم از دست‌شان بر می‌آید.

تیم‌های ایران و امارات تا به حال در دیدارهای مختلف 15 بازی مقابل هم انجام داده‌اند که تیم ملی کشورمان 11 بار موفق به پیروزی شده، سه بار بازی‌های دو تیم به تساوی کشیده شده و یک بار هم اماراتی‌ها موفق به شکست ایران شده‌اند. این موضوع می‌تواند به لحاظ روحی به شاگردان کی‌روش کمک کند.

در دیگر دیدار این گروه و به صورت همزمان تیم‌های قطر و بحرین حذف شده در ورزشگاه استرالیا شهر سیدنی به مصاف هم می‌روند.


منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رحمن ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    باید به تیم این را روشن کرد که امارات تیم خوبی است نکند در بازی ایران را غافلگیر کند حساب شده و کاملا حرفه ای باید بازی کنیم آقای کی روش کار خود را بلد است مانده تیم که بازی خوبی ارایه دهد انشاءالله همینطور خواهد شد ما بی صبرانه منتظر این دیدار هستیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس