کد خبر 380925
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۰

سفیر عربستان در لبنان به سخنان رئیس جمهور ایران درباره نقش عربستان و کویت در کاهش قیمت نفت، واکنش نشان داد و از او خواست به دنبال دلایل داخلی برای وضعیت اقتصاد ایران باشد.

به گزارش مشرق، «علی العسیری» سفیر عربستان در لبنان در واکنش به هشدار اخیر «حسن روحانی» رئیس جمهور ایران به کشورهای عربی که با قیمت جهانی نفت بازی می‌کنند (+) گفت: اگر وضعیت اقتصاد ایران بد شده بهتر است رئیس جمهور این کشور به دنبال دلایل داخلی آن بگردد و نه دلایل خارجی زیرا راهکار این موضوع در مسائل داخلی ایران نهفته است.

وی در گفت‌وگو با «رادیو شرق» لبنان، و در اشاره به هشدار‌های رئیس جمهور ایران گفت: به جای متهم کردن دیگران، گفتار حکیمانه و گفت‌وگوی سازنده بر اساس چارچوبی مفید از مهم ترین مسائل مورد نیاز فعلی است.

پیشتر نیز روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» چاپ لندن، با مقاله‌ای در انتقاد «حسن روحانی» رئیس‌جمهوری ایران از کشورهایی مانند عربستان و کویت که در کاهش تعمدی بهای جهانی نفت نقش دارند، واکنشی شدید نشان داد.

طارق حمید، سردبیر پیشین الشرق الاوسط، و نویسنده این مقاله پنجشنبه 25 دی ماه، با نادیده گرفتن گزارش‌های متعدد رسانه‌ها و جراید بین‌المللی مبنی بر اینکه عربستان سعودی با افزایش تولید نفت و عدم کاهش نفت تولیدی اوپک در حال جدال سیاسی با ایران و روسیه است، مدعی شد که چنین انتقادی از جانب روحانی، شایسته رئیس‌جمهور یک کشور نیست.

پیشتر وزیر «علی العمیر» وزیر نفت کویت نیز نسبت به سخنان روحانی و هشدار وی به کویت و عربستان که گفته بود این دو کشور بیش از دیگران از کاهش قیمت نفت ضرر خواهند کرد گفته بود که کشورش بر اساس منافع ملی خود تصمیم‌گیری می‌کند و به دنبال دشمنی با کشوری نیست.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    0 0
    آفرین به سفیر عربستان هرکس چشم به دست خارجی ها بدوزه و به به فکر هم افزایی درونی نباشد بایدم توسط ال سعود مسخره بشه
  • ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    0 0
    خفه شو وهابی ابله غلط کردی که را رئیس جمهور ما خط و نشون میکشی اگه مسئولای ما تو صحنه ی بین المللی کمی مقتدرتر برخورد میکردن و تو قضیه ی انفحار مقابل سفارتمون تو لبنان عربستانو سرجاش مینشوندن حالا این عوضیا زبونشون کوتاه شده بود و پر رویی نمیکردن
  • سیروس ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    0 0
    انشاالله چاه کن در چاه خود می افتد.
  • ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    البته سفیرعربستان پربیراه نگفته
  • ناشناس ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    ای خدا خارجی ها اقتصاد مقاومتی رو فهمیدن دولت نفهمید
  • ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    خدایش این یکی رو انها راست گفتند . بچسبیم به چیزهای که پدر اقتصاد رو در اورده این همه رهبر گفتند و کسی گوش نمی ده
  • ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    نه بابا . فقط یه کم غلط اضافی فرموده
  • ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    بزنین دو چاه نفتشونو منفجر کنین تا قیمتا عادی بشه چرا انقدر ترسو هستین؟ آهای سپاه بی بخار با توئم که هی میگی فلان و بهمان بزن بترکون تنها راهش همینه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس